צילום פורטרטים מיועד לבנות ולקדם את התדמית שלכם ולהעביר מסר שיווקי בתמונה בודדת ובמהירות של אלפיות השנייה ללקוח שאינו מכיר אתכם.
צילום פורטרט כזה מטרתו, לגרום ללקוח הפוטנציאלי לרצות לרכוש את השירות או המוצר שאתם מציעים ולשכנע שהבחירה שלו נכונה.
יש צילום פורטרט שאמור להפגין אמינות, סקרנות, ידענות, ובגרות עסקית ויש צילום פורטרט שאמור להקרין וונריות, ותחושה שיש למצולם/ת את המתכון הבטוח להצלחה.
צילום מוצרים או צילום פורטרט כל אחד בתחומו נועדו למעשה להעביר מסר שיווקי בעזרת מדיית הצילום.
כאשר מצלמים צילום מוצרים המטרה זהה לחלוטין כמו בצילום פורטרטים.
ליצור צילום שיהיה כיף לרכוש אותו (צילום מוצרים) או כיף ליצור קשר עסקי עם הדמות המשתקפת בצילום פורטרט באתר.
צילום היא שפה חזותית שבנויה מקומפוזיציה של סמלים ומסרים ויזואליים, המשדרים את המסר של מי אתם באמת.
לדוגמא, תענבו עניבה זה מעביר מסר של 'אני מנהל', 'אני בכיר' , אני מקצוען וכדו'. במידה ומתחת לעניבה יש חולצה מקומטת ולא מסודרת המסר השיווקי התפספס. צילום פורטרט כזה לא יכול לקרות כאשר הוא מבוצע אצל צלם מקצועי.
בצילום פורטרט מקצועי לכל פיקסל בתמונה יש חשיבות לתדמית. זאת הסיבה, מדוע לרוב צילום פורטרט מקצועי מבוצע בתוך סטודיו לצילום על רקע ניטראלי.
יש צלמים שיש להם סטודיו לצילום נייד שמאפשר לבנות את הסט באתר החברה ולצלם שם.
השיטה של סטודיו לצילום נייד מאוד נוחה כאשר צרכים לצלם חברי הנהלה שזמנם יקר להם.
ממליץ לכל מי שמשווק את עצמו באינטרנט להיעזר ביכולותיו של צלם מקצועי שיש לו סטודיו לצילום על מנת ליצור צילומים שיווקיים שיגדילו את המכירות.