שילוח בינלאומי והחברה שבה אנו חיים.
שילוח בינלאומי הוא כלי שרבים מאיתנו עושים בו שימוש. באיזו מידה יש לו השפעה על החברה שבה אנו חיים?
כלים מעצבים.
"אנחנו מעצבים לעצמנו כלים," אמר מרשל מקלוהן, המלומד, הפילוסוף וחוקר התקשורת הקנדי המפורסם, "ואז הכלים האלה מתחילים לעצב אותנו." שילוח בינלאומי הוא כלי, הוא מאפשר לנו להשיג מטרות ולהשפיע על עצמנו ועל העולם שבו אנו חיים. שילוח בינלאומי מאפשר לנו לשלוח ולקבל מטענים וחפצים מכול מקום ולכול מקום. אם שילוח בינלאומי הוא כלי, כיצד הוא משפיע עלינו? כשמקלוהן דיבר על כך שהכלים שלנו מעצבים אותנו הוא התכוון שהם משפיעים על החברה שבה אנו חיים ועל הצורה שבה אנו חיים את החברה. האם שילוח בינלאומי הופך אותנו לאנשים שונים? האם שילוח בינלאומי משנה את החברה ואת העולם? באיזו מידה שילוח בינלאומי מעצב אותנו? שילוח בינלאומי הוא שירות נגיש כיום כמעט לכול אחד ורבים משתמשים בשירותי שילוח בינלאומי כדי לרכוש לעצמם דברים מהקצה השני של העולם. ההשפעה הראשונה של שילוח בינלאומי על היחיד ועל החברה היא בכך שהוא מכווץ את העולם. שילוח בינלאומי מביא את הרחוק אל הקרוב; הוא מקרב חברות זו לזו ומפיל גבולות שהיו קיימים בעבר. אם לפני שנים העברת מטען מארץ לארץ לא הייתה זמינה לכול אחד הרי שכיום כל צרכן ביתי יכול באמצעות האינטרנט להזמין לעצמו מוצר מעבר לים ובלחיצת כפתור להזמין שילוח בינלאומי של המוצר אליו. היחיד אינו מוגבל יותר למוצרים שמייצרת החברה שבה הוא חי. באמצעות שילוח בינלאומי הוא יכול להשיג מוצרים המיוצרים גם בחברה רחוקה וזאת מבלי להזדקק לתיווך של סוחרים או חברות ייבוא וייצוא. גבולות העבר כבר אינם משמעותיים כמו בעבר.
חברה לא מקומית.
שילוח בינלאומי יוצר חברות ותרבויות שאינן מוגבלות לאזור מוגבל ולמוצא משותף. שילוח בינלאומי מבטל את הצורך בקרבה פיזית בין יחידים (שכנות) ומאפשר לכול יחיד להתחבר לקבוצה בינלאומית. שילוח בינלאומי מאפשר זאת כיוון שבאמצעותו קבוצות לא לוקליות יכולות לחלוק בעלות על חפצים מגדירי זהות. אם פלוני מעריץ את סידרת הטלביזיה "מסע בין כוכבים," הבעלות שלו על חפצים הקשורים לסדרה – חפצים שפלונים אחרים שמעריצים את הסדרה מחזיקים גם הם – היא הפעולה שמשייכת אותו בצורה פיזית לקבוצה הגלובלית הזו. שילוח בינלאומי, אם כן, מעצב אנשים שנקודת ההתייחסות שלהם איננה לוקאלית אלא גלובלית. במציאות שבה אנשים עושים שימוש נרחב בשירותי שילוח בינלאומי, התפיסה המסורתית של חברה כמוגבלת על-ידי גבולות גיאוגרפיים וסביבה פיזית משותפת מוחלפת על-ידי חברה חדשה. החברה בעידן זה של שילוח בינלאומי היא חברה שמוגבלת רק על-ידי מגבלות של שירותי שילוח בינלאומי והסביבה שלה איננה אזור גיאוגרפי פיזי תחום על-ידי גבולות של קירבה אלא אזור וירטואלי שהפיזיות שלו מוגדרת על-ידי מוצרי צריכה שניתן להעביר ממקום למקום באמצעות שילוח בינלאומי והגבולות שלה נקבעים על-ידי חברי הקבוצה ויכולים להיות כל דבר שהוא; מסדרת טלביזיה ועד משחק מחשב ומתחביב כלשהו ועד אידיאולוגיה פוליטית בעלת סממנים חיצוניים. כיווץ העולם המושג על-ידי השכיחות הגדלה של שירותי שילוח בינלאומי לא רק מקרבת יחידים אלא גם מפרקת חברות, אבל זה כבר עניין למאמר אחר.