שילוח בינלאומי – מגמות עתידיות.
שילוח בינלאומי שינה את פניו ואת פני עולם העסקים בעשרות השנים האחרונות. מה צפוי לו בעשרות השנים הבאות?
מהירות וביטחון.
שילוח בינלאומי עבר שינויים מרשימים בעשורים האחרונים. חברות שילוח בינלאומי ישנות וחדשות שינו את פני השוק בתחומים רבים. שילוח בינלאומי הפך לפעולה פשוטה ובטוחה עבור עסקים גדולים וקטנים כאחד. גם הצרכן הביתי גילה את הנגישות והיעילות של שילוח בינלאומי ובמקביל לצמיחת שוק הקניות און-ליין חברות שילוח בינלאומי נרתמו לשירותם של לקוחות בכול העולם. שילוח בינלאומי הפך להיות פעולה פשוטה כמו לשלוח מכתב לעיר הקרובה ולעיתים אפילו מהירה יותר. מגמת המהירות הגוברת של שילוח בינלאומי צפויה להמשיך גם בעתיד הקרוב עד שתגיע לתקרת הזכוכית שלה, שעליה נתעכב בהמשך. עוד מגמה שתמשיך להשפיע על יעילותם של שירותי שילוח בינלאומי היא הכיסוי המתפשט של העולם. כבר כיום חלקים גדולים של הגלובוס מכוסים על-ידי שירותי שילוח בינלאומי אך ישנם כמה אזורים וארצות שעדיין לא ניתן לבצע אליהם שילוח בינלאומי. פיתרון אפשרי שיכול להופיע בעתיד – והניצנים שלו כבר קיימים היום – הוא צמיחתן של מיליציות פרטיות של חברות שילוח בינלאומי שיאבטחו את המטען גם ביעדים שכיום אינם בטוחים. חברות שילוח בינלאומי גדולות יגייסו יוצאי יחידות מובחרות ומומחי ביטחון ובמקרים של שילוח בינלאומי של מטען יקר לאזור שאינו בטוח או יציב מבחינה פוליטית, תלווה את המטען יחידת אבטחה עד שהוא יגיע לנמען. שירות שילוח בינלאומי זה אולי לא יהיה זמין לכול, קרוב לוודאי, בגלל מחירו הגבוה, אך הוא יספק שירות חשוב לעסקים גדולים שיכולים להרשות לעצמם הוצאה שכזאת וכשהם נזקקים לשירותי שילוח בינלאומי לנמענים מיוחדים.
ירוק ורחוק.
הדאגה לסביבה ירוקה, מגמה מתפתחת במהירות בעולם, תשפיע גם היא על השוק של שילוח בינלאומי ועל ההתפתחויות בתחום. חברות שילוח בינלאומי הן צרכניות גדולות של דלק בגלל השימוש הנרחב שלהן במטוסים, אוניות ומכוניות. שילוח בינלאומי הוא בין התחומים שאחראים על הגידול בפליטת פחמן דו חמצני לאטמוספרה. בין אם הדבר יבוא מתוך לחץ חיצוני של דעת הקהל או מתוך הבנה של חברות שילוח בינלאומי שיש להן אחריות ציבורית, ניתן לצפות שחברות שילוח בינלאומי יעודדו את השימוש בדלק ידידותי לסביבה ואת פיתוחו. ייתכן גם שחברות שילוח בינלאומי יאלצו למצוא פיתרונות לצמצום השימוש ברכבים זוללי דלק. כפי שהזכרנו לעיל, המהירות של שילוח בינלאומי מוגבלת על-ידי תקרת הזכוכית של הטכנולוגיה – כל עוד הטכנולוגיה האנושית נמצאת בשלב הנוכחי של ההתפתחות שלה, יש גבול ברור למהירות המקסימאלית שבה ניתן לבצע שילוח בינלאומי. השילוב של הרצון לצמצם את השימוש בדלקים מזהמים ולהגביר את המהירות של שילוח בינלאומי מביאה אותנו לתחום המדע הבדיוני. כיום רק ניתן לחלום על מתקני שיגור שמעבירים תוך חלקיק שנייה מטען מנקודה אחת לשנייה. צריך לזכור שגם צוללות ומטוסים, טלפונים ניידים ומחשבים היו בעבר מדע בדיוני וכיום אנו רגילים אליהם. לכן ניתן בהחלט לצפות שבעתיד הקרוב ימצא פיתרון טכנולוגי שיאפשר שיגור חפצים ממקום למקום ובמקום שילוח בינלאומי אנחנו אולי נדבר על שיגור בינלאומי. בעזרת טכנולוגיה עתידית זו שילוח בינלאומי יתבצע במהירות גבוהה ממה שניתן לדמיין כיום. נקודות שילוח בינלאומי מקומיות יעבירו מטענים לנקודות שילוח בינלאומי אזוריות או ארציות שמהן יהיה ניתן לשגר מטען למרחקים עצומים. השלב הבא? שילוח בינלאומי מהארץ לירח ומהירח לפלנטות רחוקות. העתיד כבר כאן, צריך רק לדמיין אותו.
.
שילוח בינלאומי שינה את פניו ואת פני עולם העסקים בעשרות השנים האחרונות. מה צפוי לו בעשרות השנים הבאות?
מהירות וביטחון.
שילוח בינלאומי עבר שינויים מרשימים בעשורים האחרונים. חברות שילוח בינלאומי ישנות וחדשות שינו את פני השוק בתחומים רבים. שילוח בינלאומי הפך לפעולה פשוטה ובטוחה עבור עסקים גדולים וקטנים כאחד. גם הצרכן הביתי גילה את הנגישות והיעילות של שילוח בינלאומי ובמקביל לצמיחת שוק הקניות און-ליין חברות שילוח בינלאומי נרתמו לשירותם של לקוחות בכול העולם. שילוח בינלאומי הפך להיות פעולה פשוטה כמו לשלוח מכתב לעיר הקרובה ולעיתים אפילו מהירה יותר. מגמת המהירות הגוברת של שילוח בינלאומי צפויה להמשיך גם בעתיד הקרוב עד שתגיע לתקרת הזכוכית שלה, שעליה נתעכב בהמשך. עוד מגמה שתמשיך להשפיע על יעילותם של שירותי שילוח בינלאומי היא הכיסוי המתפשט של העולם. כבר כיום חלקים גדולים של הגלובוס מכוסים על-ידי שירותי שילוח בינלאומי אך ישנם כמה אזורים וארצות שעדיין לא ניתן לבצע אליהם שילוח בינלאומי. פיתרון אפשרי שיכול להופיע בעתיד – והניצנים שלו כבר קיימים היום – הוא צמיחתן של מיליציות פרטיות של חברות שילוח בינלאומי שיאבטחו את המטען גם ביעדים שכיום אינם בטוחים. חברות שילוח בינלאומי גדולות יגייסו יוצאי יחידות מובחרות ומומחי ביטחון ובמקרים של שילוח בינלאומי של מטען יקר לאזור שאינו בטוח או יציב מבחינה פוליטית, תלווה את המטען יחידת אבטחה עד שהוא יגיע לנמען. שירות שילוח בינלאומי זה אולי לא יהיה זמין לכול, קרוב לוודאי, בגלל מחירו הגבוה, אך הוא יספק שירות חשוב לעסקים גדולים שיכולים להרשות לעצמם הוצאה שכזאת וכשהם נזקקים לשירותי שילוח בינלאומי לנמענים מיוחדים.
ירוק ורחוק.
הדאגה לסביבה ירוקה, מגמה מתפתחת במהירות בעולם, תשפיע גם היא על השוק של שילוח בינלאומי ועל ההתפתחויות בתחום. חברות שילוח בינלאומי הן צרכניות גדולות של דלק בגלל השימוש הנרחב שלהן במטוסים, אוניות ומכוניות. שילוח בינלאומי הוא בין התחומים שאחראים על הגידול בפליטת פחמן דו חמצני לאטמוספרה. בין אם הדבר יבוא מתוך לחץ חיצוני של דעת הקהל או מתוך הבנה של חברות שילוח בינלאומי שיש להן אחריות ציבורית, ניתן לצפות שחברות שילוח בינלאומי יעודדו את השימוש בדלק ידידותי לסביבה ואת פיתוחו. ייתכן גם שחברות שילוח בינלאומי יאלצו למצוא פיתרונות לצמצום השימוש ברכבים זוללי דלק. כפי שהזכרנו לעיל, המהירות של שילוח בינלאומי מוגבלת על-ידי תקרת הזכוכית של הטכנולוגיה – כל עוד הטכנולוגיה האנושית נמצאת בשלב הנוכחי של ההתפתחות שלה, יש גבול ברור למהירות המקסימאלית שבה ניתן לבצע שילוח בינלאומי. השילוב של הרצון לצמצם את השימוש בדלקים מזהמים ולהגביר את המהירות של שילוח בינלאומי מביאה אותנו לתחום המדע הבדיוני. כיום רק ניתן לחלום על מתקני שיגור שמעבירים תוך חלקיק שנייה מטען מנקודה אחת לשנייה. צריך לזכור שגם צוללות ומטוסים, טלפונים ניידים ומחשבים היו בעבר מדע בדיוני וכיום אנו רגילים אליהם. לכן ניתן בהחלט לצפות שבעתיד הקרוב ימצא פיתרון טכנולוגי שיאפשר שיגור חפצים ממקום למקום ובמקום שילוח בינלאומי אנחנו אולי נדבר על שיגור בינלאומי. בעזרת טכנולוגיה עתידית זו שילוח בינלאומי יתבצע במהירות גבוהה ממה שניתן לדמיין כיום. נקודות שילוח בינלאומי מקומיות יעבירו מטענים לנקודות שילוח בינלאומי אזוריות או ארציות שמהן יהיה ניתן לשגר מטען למרחקים עצומים. השלב הבא? שילוח בינלאומי מהארץ לירח ומהירח לפלנטות רחוקות. העתיד כבר כאן, צריך רק לדמיין אותו.