שילוח בינלאומי – זה עולם קטן מאוד.
שילוח בינלאומי מכווץ ארצות ויבשות, גובר על מרחקים והופך את העולם למקום קטן מבעבר.
הו המרחקים, המרחקים.
שילוח בינלאומי מאוד באופנה בימינו אבל מרחקים הם עניין של העבר כמו שכתפיים מרופדות שייכות לאייטיז. אפשר לצפות לחזרה לאופנה של המרחקים מדי פעם כמחווה בסגנון רטרו-נוסטאלגי, אבל עובדתית, מרחקים הם עניין של העבר. מי אחראי על כך? רבים ירצו לקחת קרדיט על כיווץ העולם אך מי שראויים יותר מכול לתואר המכווץ הרשמי הן חברות שילוח בינלאומי בכול מקום ואתר שעושות לילות וימים כדי להמשיך ולחזק את מגמת כיווץ העולם. פעם, בימים שבהם העולם היה גדול ורחב ידיים, שילוח בינלאומי של סחורה או מטען היה מבצע מסובך. שילוח בינלאומי הוא אולי מושג מודרני אך האם מסעו של מרקו פולו לסין בשיירה עמוסת סחורה אינו דוגמה היסטורית למצבע שילוח בינלאומי? שילוח בינלאומי של סחורה ומטען ממדינה למדינה ומיבשת ליבשת דרש איסוף כספים, הכנות לוגיסטיות מסובכות, גיוס אנשים וכלים. איש לא חלם שסוחר קטן בעיר קטנה יוכל להרים לבד מבצע של שילוח בינלאומי של סחורה. העולם היה גדול מדי והאנשים היו קטנים מדי ואם מישהו היה זקוק לשירותי שילוח בינלאומי היה עליו לפנות לסוחרים הגדולים ואפילו לשליטים כדי המטען שלו יוכל לחצות את המרחקים העצומים שבעולמנו. אם אבי אבינו רצה לשלוח ספר לאחיו שגר במדינה אחרת הרי שכדי לחצות את המרחק העצום דאז נדרשו שבועות ואפילו חודשים. המרחקים הללו כמו נעלמו בימינו כשאנו יכולים להיעזר בשירותים היעילים של חברת שילוח בינלאומי.
אין מקום רחוק מדי.
שילוח בינלאומי הוא שירות כל-כך זמין בימינו וחברות שילוח בינלאומי הן מחזה נפרץ שאנו שוכחים להתרגש ממה שקורה מסביבנו. איינשטיין כבר קבע שהכול יחסי והמרחק והזמן תלויים זה בזה. כיוון שכיום מטען עושה דרכו מנקודה א' לנקודה ב' במהירות גדולה יותר מבעבר הרי שזה אומר, לפי תורת היחסות בכבודה ובעצמה, שהמרחק שבין נקודה א' ונקודה ב' התקצר. תודות לשירותי שילוח בינלאומי ניתן היום להזמין מוצר כלשהו ביבשת אחרת ולצפות לכך שבאמצעות שירותי שילוח בינלאומי המוצר יחצה את המרחק הגדול ויופיע על סף ביתנו בתוך פחות משבוע. דמיינו לכם את המצב בעידן שלפני פרוץ שירותי שילוח בינלאומי: אין צורך להתעכב על התכתובת המסובכת הבין יבשתית שנדרשה לביצוע העסקה כהלכתה – למרות שגם בתחום זה ישנה השפעה גדולה ליכולות של שילוח בינלאומי שמציעות חברות בימינו. האוניות סיימו את מסען מחוף לחוף ובסופו של דבר העסקה נעשתה וכעת הסחורה עושה את דרכה אלינו. בימים ההן שילוח בינלאומי דרש ימים ושבועות שבהם רגשות שונים מתרוצצים בלב: התקווה לבואה של הסחורה מצד אחד, החשש שהאונייה טבעה בדרך או שהייתה טעות בניירות ואנחנו לא נקבל את מה שהזמנו. זמן הציפייה גורם למרחק להיראות כאילו הוא אין-סופי עד היום שבו הסחורה מגיעה לבסוף אלינו. רבים התפללו במהלך ההיסטוריה שהעולם יתכווץ ושסחורות יגיעו יותר מהר ממקום למקום. בימינו התגשמו התפילות: חברות שילוח בינלאומי יכולות להעביר כל מטען שהוא מצד אחד של העולם לצידו השני בפחות מהזמן שהיה דרוש בעבר בשביל לבצע שילוח בינלאומי של סחורה מארץ אחת לשכנתה. ככול שיעילותן של חברות שילוח בינלאומי משתפרת והולכת, המטענים מגיעים מהר יותר ויותר. נותר רק לתהות עד כמה עוד אפשר לכווץ את העולם והאם בסופו של דבר הוא לא יקרוס אל תוך עצמו ויעלם לחלוטין.