רשת חברתית באינטרנט היא מושג רחב מבחינה חברתית, מבחינה לוגית ומורכבות תכנותית זה אתר המורכב ממספר לא גדול של מודולים אשר ממנו ניתן לבנות אתר רשת חברתית ברמה גבוהה, אז איך עושים זאת? חברת סייטנט תמצתה עבורכם את הנקודות החשובות על מנת ליצור רשת חברתית:
- רישום משתמשים – רישום משתמשים הוא למעשה המודול שיוצר את הרישום הראשוני של חבר, כניסת המשתמש לאחר רישום וכמו כן שימוש של אותו המשתמש בשאר המודולים הרלוונטיים אליו.
- בלוגים צ'אטים ושאר ירקות – לכל משתמש ניתן לבנות בלוגים, וחדרי צ'אטים ועוד מספר מודולים אשר נותנים למשתמש הספציפי במה.
- הודעות בין משתמשים – כאן למעשה אנחנו משתמשים במודול היחידי אשר כל שאר המשתמשים לא רואים את אשר נכתב, הודעות פרטיות בין המשתמשים, לכן לכל הודעה ניתן להחליט אל מי לשלוח ואל מי לא לשלוח את ההודעה.
- כרטיס אישי – זהו למעשה לב ליבה של הרשת החברתית, לכל חבר יש כרטיס וכל חבר יכול למלא את הכרטיס שלו באופן שונה , לכל אתר הכרטיס יהיה מן הסתם שונה, למשל לרשת חברתית אשר עוסקת בעריכת דין יהיו פרמטרים שונים כגון מספר לקוחות/התמחות וכולי, לרשת חברתית בענף בניית האתרים יהיו משתנים עם וותק/סוגי שפות וכולי.. עוד דבר חשוב אשר יוצר את האלמנט העיקרי הוא החברים שאנחנו יכולים לסמן , כל משתמש יכול לסמן את החברים שלו ברשת וכן הלאה...באופן הזה נוצרת לנו רשת חברתית.
לסיכום, על מנת לבנות אתר רשת חברתית עלינו לקחת בחשבון את המודולים הנ"ל . לקחת בחשבון גם את העובדה שאולי יש עוד רשתות חברתיות, ולחשוב דבר ראשון על קידום האתר והתכנון שלו תוך כדי הבנייה עצמה. שכן ברשת חברתית עלינו למקסם את החשיפה של האתר למקסימום בקידום אורגני במנועי חיפוש. ללא הקידום הזה, רשת חברתית ככל שתהיה טובה – אף אחד לא יראה אותה. ומעל הכל יש לקחת בחשבון עיצוב מתאים ורלוונטי לענף שאנו רוצים ברשת החברתית.