אומרים שפגישה עסקית ראשונה היא כמו דייט. שני אנשים שלא מכירים אישית אחד את השני, נפגשים ומנסים "לשווק" את עצמם אחד לשני. במקרה כזה לעיתים מה שקובע הם דברים שהרבה מעבר לביזנס עצמו – ההופעה, לחיצת היד, הרושם הראשוני, הכימיה, האינטרקציה וגם הסביבה החיצונית בה מתקיים המפגש – יכולים להכריע לכאן או לכאן.
במשך השנה האחרונה הפקנו ב"וינדמן – הפקות אירועים" לא מעט אירועים גדולים ומורכבים, אבל לעיתים דווקא האירועים הקטנים וה"מדוייקים" הם אלה שחביבים עלינו ביותר.
אחד מהאירועים האלה שהפקנו השנה, הוא אירוע ה"ספיד דייטינג" של אולימי. מדובר כמובן ב"ספיד דייטינג" בין משקיעים מהקהילה העסקית ליזמים. במסגרת האירוע יזמים מתחומים שונים פוגשים משקיעים ומציגים בפניהם את המיזם שלהם. לכל יזם ניתנות 7 דקות להצגת המיזם מול משקיע, היושב איתו "אחד על אחד", ולאחר 7 דקות היזם עובר לשבת מול משקיע פוטנציאלי נוסף, וכן הלאה. האירוע האחרון, שהתקיים בינואר הוצגו מיזמים של אינטרנט, ביוטק, ואנרגיה ירוקה.
מצד המשקיעים באירוע השתתפו לוני הרציקוביץ בעלי חברת ישפאר, ניר זיכלינסקי דירקטור בקבוצת אריסון ובעל חברת השקעות בשם SRI Global, דן חלוץ מנכ"ל חברת קמור, מוטי אלמליח מנכל יורוקום פנסוניק, אורן מוסט, אורי נצר מנכל רפיד ויז'ן, יאיר לוי מבעלי חברת רדיו שפא, אפרים אהרוני מבעלי חברת המילטון, אברהם אסף יו"ר אמנת, גיל הוד לשעבר מבעלי פיטנגו והיום אנג'ל שמשקיע בעיקר במיזמי אנרגיה ירוקה, דורון גונן ה-CTO של סמסונג והנרי זימן, איש עסקים ופילנטרופ ממונקו ואחרים.
מבחינתנו, הפקה של אירוע אולימי מצריכה חשיבה מקורית וממוקדת, מכיוון שמדובר באירוע עסקי לכל דבר, אולם חשוב שהאורחים "ירגישו בבית", ויתנהלו בנוחות מקסימלית, כמו בדייטים.
איך עשינו את זה?
* ריהוט - לכל משקיע סודרה פינת עבודה פרטית וכל יזם קיבל אפשרות לשבת מול המשקיע באינטימיות
* מתחם נוסף - בצידי פינות "העבודה" הקמנו מתחם נוסף, מרוהט בסגנון אלטרנטיבי
* כיבוד - הוגש לאורך כל היום לקבוצות שהמתינו לתורן יכלו בזמן הזה ליצור קשרים עסקיים וחברתיים ביניהם
(המאמר התפרסם לראשונה ההבלוג של וינדמן - הפקת אירועים עסקיים)