תחום המקצועות הוא תחום רחב מאוד ודינאמי. מקצועות שהיו מקצועות פופולאריים ונדרשים רק לפני עשורים מספר, נעלמו מן המפה ומקצועות חדשים מופיעים חדשות לבקרים, במיוחד על רקע ההתפתחויות הטכנולוגיות ההולכות ומואצות. חלק מן המקצועות השונים הם מקצועות שניתן לכנותם "בית ספר של החיים". בין המקצועות האלה ימנה בוודאי האדם מן הרחוב מקצועות כמו אנשי עסקים, רופאים, פוליטיקאים (לפחות בקשר לצדדים מסוימים של החיים ולאו דווקא הנעימים שבהם..) ואחרים.
אנו נבקש לטעון כאן טענה שעשויה להישמע פרובוקטיבית לאחדים מבין קוראינו – גם מקצועו של קופירייטר, נטען, הוא בגדר בית הספר של החיים. למה קופירייטר הוא בית הספר של החיים? תשאלו ודאי. משתי סיבות נענה - ראשית צריך ניסיון חיים בכדי להיות קופירייטר ושנית העבודה כקופירייטר מאפשרת לצבור ניסיון חיים.
בואו ננסה להסביר. תפקידו של קופירייטר דורש יכולת להיכנס לראשו של הלקוח. הילד מתאפיין באגוצנטריות שלו ובכך שהכול, מבחינתו, נמדד דרך הפריזמה של ה"אני". חלק מתהליך ההתבגרות של אדם כולל את התפתחות היכולת לראות נקודות מבט של אחרים ולהפעיל את מנגנון הביקורת המסוגל להשעות, לעיתים, את נקודת המבט של האני ולבצע ויתורים לטובת האחרים, גם כאשר האני נפסד מכך. על פי השקפות פילוסופיות שונות הויתור הזה אינו באמת הפסד ל"אני", כי את מה שמפסיד האני מבחינה חומרית, למשל, (כמו באמצעות תרומה לנזקקים) הוא מרוויח באמצעות סיפוק נפשי על כך שביצע מעשה טוב. למותר לציין כי על פי אמת מידה זו יש מבוגרים לא מעטים שלא השלימו מעולם את תהליך ההתבגרות שלהם... קופירייטר, אם לחזור לנושא לשמו התכנסנו, נדרש לנסח את תכניו השיווקיים מתוך יכולת להשעות את נקודת המבט שלו בכדי להבין את נקודת המבט של הלקוח. גם כאן זהו יותר תרגיל מחשבתי מאשר השעיה אמיתית של נקודת המבט. ראשית ההשעיה היא זמנית בלבד, עד שמושג הטקסט או הסלוגן המבוקש ושנית בסופו של דבר המשכורת בסוף החודש מפצה קופירייטר על הסבל הרב הכרוך בויתור על נקודת המבט האישית..
היכולת להתבונן במציאות מתוך נקודת המבט של האחר היא רבת-ערך. היא מאפשרת למחזיקים בה לשכנע בצורה אפקטיבית אחרים ולהשיג את מטרותיהם, מעניקה לנו מבט רב-מימדי על החיים ומורכבותם ועשויה אפילו ללמדנו קצת צניעות וענווה.
תכונה רלבנטית אחרת עבור קופירייטר, שרלבנטית ביותר גם לחיים בכלל, היא השליטה במילים והוירטואוזיות הלשונית. הבסיס של עבודת קופירייטר הוא השליטה במילים. באמצעות המילים נדרש קופירייטר לזקק את כל תכונותיו הרבות של המוצר לכדי טקסט קצר ולעיתים אף למשפט בן מילים ספורות, שיפריד בין העיקר לטפל ויעביר את המסר האפקטיבי והמשכנע ללקוח. למותר לציין כי שליטה במילים היא אחד הכלים החשובים ביותר לחיים בכלל ולא רק עבור אנשים שהשפה היא מקצועם. כפי שידעו כבר חז"ל: "חיים ומוות ביד הלשון".
תכונה שלישית היא היכולת למצע ולתווך בין הלקוח ששכר קופירייטר ובין הלקוח שהוא נמענו של הקופירייטינג. קופירייטר נדרש להתבונן על מכלול היחסים שבין צרכיו ורצונותיו של הלקוח ששכר את שירותיו ובין צרכיו יכולותיו ואמונותיו של הלקוח הפוטנציאלי ולמצוא דרך ביניים אופטימאלית שתאפשר לשני הצדדים לקבל את מבוקשם. הצורך בתיווך הוא צורך אנושי עתיק יומין והוא הולך ומתעצם, כפי שאנו רואים, למשל, מפריחתם של תחומים כמו גישור.
הבה נסכם, אם כן. קופירייטר טוב הוא מי ששולט במיומנויות שונות, רבות ערך למקצועו אך גם לחיים בכלל. קופירייטר טוב יוצא אל החיים מצויד בארגז כלים רב ערך שיכול לשמש אותו בכל התחומים. מנגד, בכדי להיות קופירייטר טוב יש צורך להגיע למקצוע עם מגוון יכולות שימושיות. כפי שאמרנו - קופירייטר: בית הספר של החיים.