העולם מתקדם, מתפתח, ואיתו תחום הפרסום, שידע בשנים האחרונות מהפכות וטלטלות מהותיות, שהפכו אותו למה שהוא היום - תחום מרתק, רענן ושופע מקוריות והשראה. ובבסיס הפרסום נמצא הקופירייטינג - תת-תחום עצמאי שעוסק בתמצות של מסרים, רעיונות ומלל, לכדי סיסמאות קצרות, קליטות, שמסוגלות להניע את ההמון, לגרות אותו, ולעודד אותו לפעולה.
קופירייטינג הוא מקצוע ייחודי, שדורש מקוריות, רעננות ויכולת חמקמקה שקשה להגדיר אותה במילים, לקחת רעיון, ולתמצת אותו לסיסמא קצרה – לסלוגן מנצח. קופירייטינג, כאשר הוא מתבצע במיטבו, צריך לעורר אצל הצרכן רגש. רגש של תאווה, רגש של תשוקה, רגש של עניין. כל רגש. כי ברגע שעוררת אצל הלקוח שלך רגש כלשהו, ברגע שגרמת לו להתעניין באמת במוצר שאתה מבקש להציע לו - האפשרויות שלך הן בלתי מוגבלות. קנית את אמונו של הלקוח הפוטנציאלי. ומכאן – השמיים הם הגבול.
אלא שמקצוע הקופירייטינג ידע תהפוכות ושינויים רבים בשנים האחרונות, עם דגש גדול על השנים בהם התפתחה רשת האינטרנט ונהפכה לכלי הכה שימושי וחיוני שהיא היום. קופירייטינג לאינטרנט שונה במהותו מקופירייטינג למדיות האחרות, וכדי להצליח לייצר סיסמאות טובות שיעבדו במרחב הווירטואלי, כדי להצליח ולדעת איך לנסח טקסטים המותאמים לעולם התקשורת המהירה בו אנו מצויים כיום - נדרשים כישורים אחרים, המתבססים על היכרות מעמיקה עם המדיה החדשה, על שלל אפיקי התקשורת שבה.
קופירייטינג עבור אתרי אינטרנט הוא בראש ובראשונה קופירייטינג שצריך לפעול בסימביוזה מלאה בשני ערוצים מקבילים - בערוץ של התקשורת הבין אישית בין ספק השירות (לדוגמה: אתר האינטרנט) ללקוח, וכן בערוץ של התקשורת שבין ספק השירות לבין מנועי החיפוש, ומדיות הפרסום השונות ברשת. כדי להצליח להגיע להכרה ולהצלחה בקרב קהל היעד הפוטנציאלי צריך הקופירייטר בעידן האינטרנט לדעת איך כותבים באינטרנט, בהתבסס על סטנדרטים מקובלים על מנועי החיפוש השונים, ובמקביל לדאוג להתאים את הטקסט ולהפוך אותו לקריא, מזמין ומעורר רגש - גם עבור הגולשים.
זהו האתגר הגדול שניצב כיום בפני כל מי שעוסק בתחום קופירייטינג. שכן, הזמנים משתנים, ואיתם, גם אנו, אנשי המקצוע המתמחים בתחום צריכים לדעת להתקדם, להסתגל לשינויים, ולהתאים את עצמנו לעולם החדש שמספק לנו אפיקי פרסום ושיווק חדשים שהופכים את עולמנו ליעיל ומרתק יותר מבעבר.