חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כתיבה שיווקית

מאת: ivTextקופירייטינג28/02/20091430 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כתיבה שיווקית היא מקצוע לכל דבר ועניין. קשה לנו לדמיין זאת כיום, כמי שחי בעולם המערבי, אך עד לפני זמן לא רב הייתה הכתיבה נחלתו של מיעוט שבמיעוט. עד המאה השש-עשרה למשל היו כתשעים וחמישה אחוזים מן האוכלוסייה האירופית אנאלפביתים. מה כתבת היה כנראה פחות משנה, כל עוד ידעת לפחות לכתוב... עם התפשטותה של הכתיבה ועם התפתחותם של תחומי משנה רבים, התפצלה מיומנות הכתיבה למיומנויות משנה שונות. התפתחות המסחר ואמצעי התקשורת במאה העשרים הפכו את המיומנות של כתיבה שיווקית למקצוע בפני עצמו, שגם לו תחומי משנה כמו כתיבה שיווקית לאינטרנט, כתיבה שיווקית לפרסומות טלוויזיה, כתיבה שיווקית של כתבות תדמית בעיתונות המודפסת ועוד.

העובדה שכולנו (יש לקוות) מסוגלים להעלות דברים על הכתב יוצרת בלבול וחוסר בהירות בנוגע למיומנות של כתיבה שיווקית. כתיבה שיווקית היא מיומנות שדורשת לימוד, ניסיון וגם מעט כישרון. העובדה שכל אדם מסוגל לכתוב וכן שכל אדם נחשף לכמות עצומה של טקסטים שיווקיים בכל יום נתון, גורמת לאנשים רבים להניח שכתיבה שיווקית אינה "סיפור גדול", אלא מיומנות בסיסית, כמו חיבור רשימת מכולת למשל..

אין טעות גדולה מזו. כתיבה שיווקית היא מומחיות וכתיבה שיווקית שלא מתבצעת כהלכה היא כתיבה שיווקית שתשיג את האפקט ההפוך מזה שהתכוונו אליו. היא תגרום לנמענה של הכתיבה להתרחק מן הטקסט שניסחנו בדי-עמל ולאבד כל שביב עניין, שכפי הנראה היה לו בטרם התחיל בקריאת הטקסט.

אדם אינו מסוגל להפוך למומחה לכתיבה שיווקית בין  לילה, אך הכרות עם מספר כללים בסיסיים היא דבר שכולנו עשויים לצאת נשכרים ממנו. בואו ננסה, אם כן, לנסח מספר כללי יסוד, הדורשים את התייחסותו של כל מי שמבקש לשלוח ידו בכתיבה שיווקית.

הכלל הראשון הוא שכל כתיבה שיווקית היא כתיבה המבקשת לשווק דבר מסוים לאדם מסוים או לקבוצת  אנשים מסוימת. כל אדם או כל קבוצה שונים מאחרים. משום כך חשוב ביותר לנסח לעצמנו מראש את מאפייניו של קהל היעד שלנו ולכתוב כתיבה שיווקית שתכוון עצמה למאפייניו של קהל היעד. ניסוח המאפיינים של קהל היעד אינו חזות הכול ויש לדעת כיצד כותבים לכל קהל יעד, או גרוע מכך  –  כיצד מכוונים בטקסט שיווקי אחד למספר קהלי יעד שונים, אך דיה לצרה בשעתה.

כלל שני של כתיבה שיווקית הוא לנסות ולחבר טקסט שיאפשר לקורא להתחבר אליו ואולי אף להזדהות עימו. ברור מאליו ששיחה עם סוכן מכירות יעילה יותר, למשל, מאשר קריאת טקסט שיווקי. כיון שהטקסט אינו סוכן מכירות, אפשר לנסות ולהשיג אפקט דומה באמצעים העומדים לרשותנו. יש דרכים שונות להשגת אפקט זה. אפשר, למשל, להתחיל את הטקסט בשאלה שתביא את הקורא להנהן בהסכמה: "נכון שגם אתה מתלבט בבעיות כלכליות?.." טקסט מעין זה הוא טקסט שמאפשר לנו להתחיל ולפרוס את משנתנו השיווקית מתוך נקודת הסכמה עם הקורא ולשפר את סיכויינו להצליח במשימת השיווק שלנו.

כלל שלישי של כתיבה שיווקית נכונה קשור לאופן ארגון הטקסט. טקסט שיווקי וטקסט המיועד לאינטרנט בפרט, הוא טקסט שצריך להביא בחשבון את מגבלות המדיום ואת מגבלותיו של הקורא (לא את מגבלות ההבנה שלו, חלילה, אלא מגבלות כמו סבלנות קצרה ורצון לקבל מידע באופן מיידי). משום כך חייב הטקסט להיות מאורגן בצורה נוחה, ברורה, באופן המאפשר התרשמות מהירה, להביע  בתחילת הטקסט את הרעיון המרכזי, להדגיש מילות מפתח ועוד.

לסיכום, כתיבה שיווקית היא מיומנות נדרשת במיוחד לנוכח התחרות העזה בעידן שפע המידע. יש צורך לדעת כיצד לעשות זאת נכון, בכדי להיות מסוגלים להתמודד עם המתחרים הרבים ולאפשר לנו לשרוד ואף להצליח. כתיבה שיווקית אינה מבטיחה לנו הצלחה, אך היא בהחלט נקודת פתיחה טובה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

http://www.ivtext.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ivText

מאת: ivTextשיווק באינטרנט28/02/091926 צפיות
במקרים רבים מתעורר הצורך לשכור את שירותיה של חברת קלדנות מקצועית. השוק ככלל ורשת האינטרנט בפרט כיום רוויים בחברות ועסקים המציעים שירותי קלדנות מקצועיים. לצורך ניווט קל ומהיר בתחום זה, ליקטנו מספר טיפים ועצות מועילות אשר בעזרתם תוכלו למצוא שירותי הקלדה מקצועיים אשר יתאימו לרוחכם ולכיסכם.

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/091842 צפיות
כל עסק מבוסס על ניהול מסמכים ודו"חות בשגרה, באירועים מיוחדים ובסיכומים תקופתיים. לעיתים עסקים קמים ונופלים על איכות ודיוק של עבודת קלדנות. הקלדה לא מדויקת של נתונים יכולה להיות בעלת משמעויות הרות גורל. עבודת קלדנות מקצועית ואיכותית יכולה לשמור על התנהלותו היעילה והמוצלחת של כל עסק, באמצעות הקלדה והדפסה של כל החומר הכתוב במשרד, החל במסמכים, פרוטוקולים והרצאות וכלה בחוזים ובסיכומי ישיבות.

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/091864 צפיות
תחום הקלדנות המקצועית כולל בתוכו מגוון רחב של שירותים העוסקים בהקלדת מלל, הזנת נתונים, עריכת ספרים ועבודות ועוד. קלדנות מקצועית מתאפיינת במהירות, באיכות וביעילות. חברות ועסקים מחזיקים לעיתים קלדנים כעובדים אורגניים של החברה. בזמן האחרון ניתן להצביע על המגמה ההולכת וצוברת תאוצה להוציא את השירות הזה מהחברות ולהעבירו כמיקור חוץ לחברות אשר מתמחות בקלדנות מקצועית.

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/092073 צפיות
אנשי מקצוע מתחומים רבים נאלצים להתמודד בשגרה היומיומית עם עבודה אשר אין להם צורך או שאיפה להתמחות בה. תחומים רבים דורשים עבודת איסוף נתונים וסידורם, הפצת מסמכים ודו"חות ארוכים ומפורטים וכן הפקת ספרים וחוברות. במשימות מעין אלה באים לידי ביטוי היתרונות הרבים של השימוש בשירותי קלדנות. לשימוש בשירותי קלדנות יתרונות רבים וחשובים לאנשים ממגוון תחומים, החל בעסקים, דרך פרויקטים אישיים וכלה בתחומי ההוראה והאקדמיה. במאמר זה נציג כמה מהיתרונות המרכזיים של השימוש בשירות קלדנות מקצועי.

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/091860 צפיות
העברת משימות לשירותי הקלדה מקצועיים יכולה להוות הקלה לסטודנטים ומרצים. העברת הקלדה של מסמכים, עבודות, מאמרים ודומיהם לשירותי הקלדה, מאפשרת לאקדמאים לעסוק בעיקר ולא לבזבז את זמנם על משימות שהם אינם מומחים בביצוען.

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/091813 צפיות
מה אומרת לכם המילה טכנולוגיה? הניחוש שלי הוא שהאסוציאציה הראשונה שתעלה בדמיוננו היא "אפשרויות" - הטכנולוגיה משפרת את חיינו ומאפשרת לנו לעשות דברים רבים יותר במהירות וביעילות. אך האם חשבתם פעם על הפער בין התפתחותה של הטכנולוגיה לבין היכולות של רובנו, שאינן מצליחות להדביק את קצב התפתחותה של הטכנולוגיה העומדת לרשותנו? כמה מכם מכירים את כל הפונקציות של מערכות השמע המשוכללות שבסלון ביתם או של מכשיר הסלולארי שלהם?

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/092659 צפיות
הקלדה עיוורת היא מיומנות חשובה מאוד עבור כל מי שעוסק במקצועות הקלדנות השונים וכל מי שרוצה לייעל את מהירות ההקלדה שלו. כקלדנית מקצועית אני מוכרחה להתוודות שחיי המקצועיים השתנו מן הקצה אל הקצה ביום בו למדתי הקלדה עיוורת, שכן הדבר הגביר לאין שיעור את מהירות הקלדת הטקסטים שלי ושיפר את יכולת הריכוז שלי ואת ערנותי לפרטים החשובים ביותר בטקסטים שאני מקלידה. שכן קלדנות היא מקצוע שדורש יכולת ניתוח והבנה של הטקסטים שמקלידים, לצורך תיקון שגיאות שונות כגון שגיאות הכתיב.

מאמרים נוספים בנושא קופירייטינג

מאת: רוןקופירייטינג26/06/193966 צפיות
כל בעל עסק מבין את החשיבות של אתר אינטרנט המייצג את החזון של העסק. אך בעידן שבו אנו נמצאים היום, הקמת אתר אינטרנט דורשת לא מעט משאבים - וברוב המקרים גם התקשרות עם לא מעט אנשי מקצוע המתמחים בנושאים אלו

מאת: שלום כהןקופירייטינג23/10/172601 צפיות
כתיבת תוכן איכותי דורשת רעיונות יפים כנסו לאתר שלנו ותגלו איך כותבים משהו איכותי ויפהפה.

מאת: יובל לויזוןקופירייטינג20/11/142826 צפיות
מאמר הוא רצף משפטים עם מבנה ייחודי שמתמקד בנושא מסוים. ישנם סוגי מאמרים שונים, כמו מאמרים חדשותיים, מדעיים, טכניים ומאמרים העוסקים בנושאים כלליים שנועדו לקריאה בשעות הפנאי. בעבר המאמרים היו מתפרסמים בעיקר בעיתונים ובספרים וכיום עם התגלגלות הטכנולוגיה של ימינו ישנם המאמרים האינטרנטיים.

מאת: פרופיל און לייןקופירייטינג06/08/142924 צפיות
כל עסק מוקם במטרה להרוויח. גם עסק קטן. לעיתים עסק קטן הוא עסק בתחילת דרכו, אשר שואף להתקדם, להצליח ולגדול. לעיתים עסק קטן הוא עסק משפחתי שמראש מעדיף להישאר קטן ואינטימי. בכל מקרה, אין טעם לפתוח עסק אם בסופו של דבר אין רווחים. לכן, כל עסק, גם עסק קטן, חייב פרופיל עסק מקצועי המגדיר את מהות העסק, קהל היעד, השירות או המוצרים שלו ומהווה למעשה תעודת זהות של העסק עצמו.

מאת: ליאה גריןקופירייטינג26/10/138256 צפיות
אל לבעל אתר להתפתות לתרגם את האתר או לפרסם מאמרים באנגלית שאינם נכתבו על ידי כותב תוכן מקצועי הדובר את השפה האנגלית

מאת: איציק עומריקופירייטינג23/01/138320 צפיות
הססמאות שלי מרגישות שחוקות, אני מטיף ב-5 השנים האחרונות את ההכרח בהכרת קהל היעד שלך, אני עומד מאחורי המשפט שלי “אתה לא יכול לכתוב בצורה אפקטיבית למישהו שאתה לא מכיר". אבל יום אחד קרה משהו שטיפה גרם לי לחשוב אבל בסופו של דבר רק חיזק את הדבקות שלי ברעיון. חבר שלי החליט שהוא חייב להבין מה עומד מאחורי ההטפה שלי ואתגר אותי, “אני כותב קופירייטינג לחברות מחשבים" הוא אמר,”כולם צריכים ויכולים להשתמש במחשב, איך יכול להיות שלמוצר שהוא די בסיסי ובלי אפיונים מיוחדים יכול להיות קהל יעד שונה ?”. ידידי אמרתי ל

מאת: איציק עומריקופירייטינג07/01/138493 צפיות
זה בטוח אחת מהעצות הקופירייטינג הכי טובות שאי פעם קיבלתי, ?אם יש באפשרותך התחל פיסקה בעותק שלך עם משפטים שיתפסו את הקוראים חזק ויכניסו אותם פנימה" מדוע ? מכיוון שהמשפט שבא לאחר הכותרת הוא מה שמושך את רוב הקוראים. בדרך כלל אחרי הנקודה הזו הקוראים/הלקוחות מדלגים לסעיף הבא אלא אם כן הם מרגישים חובה לקרוא עד הסוף.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica