תוכן הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר ברשת האינטרנט. באופן כללי, ניתן לומר כי האינטרנט הוא אוסף אדיר של פרטי תוכן הנערכים בתבניות קבועות ובעלות מכנה משותף. התבניות הללו הן למעשה אתרי האינטרנט השונים, שהם דפי אינטרנט המכילים מידע. המידע נגיש וזמין לכל המעוניין ועל כן הוא מתרחב וכולל עוד ועוד תחומים בטכנולוגיות שונות.
המצאת ה-web
מה שפתח את האינטרנט לכלל הציבור היה המצאת הweb בתחילת שנות ה-90 ע"י טים ברנס לי. ברנס הוא פיזיקאי שפיתח את הweb –הפלטפורמה שהופכת את האינטרנט לגרפי לחלוטין שכולל גם מוזיקה, תמונות, וידאו ועוד. בצורה זו האינטרנט הפך להיות ידידותי יותר, זול יותר ופופולארי יותר; לפתע יש המון מידע באינטרנט עד כדי כך שקשה לעקוב אחרי כל האתרים ולכן נוצרים מנועי החיפוש. בנוסף, האינטרנט הופך להיות מדיום מסחרי לחלוטין שחברות ענק (וגם חברות קטנות) מתעניינות בו. גם הכלכלה מגלה את האינטרנט, והוא הופך מכלי צבאי לכלי כלכלי ובכך פונה לקהילות גדולות בתחומים צרכניים.
הגולשים השונים באינטרנט תרים אחר מידע מסוג כזה או אחר: מדעי, מסחרי, טכני, גסטרונומי ועוד אינסוף תחומים. המסחריות הגואה של האינטרנט יוצרת דרישה לעדכון בלתי פוסק של תוכן ברבדים רבים. הגדרת תוכן היא רחבה וגבולותיה מטושטשים. הכתיבה עצמה, בדגש על האיות וכללי הדקדוק, היא המוטיב הבסיסי של תוכן. מעבר לכך ישנם מוטיבים של התאמת התוכן לקהל היעד. מהפכת גוגל שאפשרה התאמת התוכן הרלוונטי ביותר על פי מילות חיפוש בודדות, הכתיבה כללי משחק חדשים לפיהם ישנה חשיבות לבחירת המלים והתוכנות בבניית אתרים.
אנשי מקצוע רבים לוקחים חלק בבניית התוכן הרשתי. כותבים וקופירייטרים, מעצבים ומתכנתים, מאבטחי מידע ועורכים- כולם תורמים את התמחותם לשם יצירת תוכן הולם ועשיר. ההתפתחויות הטכנולוגיות מאפשרות הקמת אתרים "כבדים" יותר הכוללים תכנים עשירים מאי פעם. תוכן ויזואלי ותוכן וידאו שונים כיום אלפי מונים לעומת התכנים שאפיינו את האינטרנט לפני פחות מעשור. השפע הרשתי מחייב כל אתר להציב גירויים רבים ומושכים יותר על מנת להביא אליו את מקסימום הגולשים. עובדה זו מהווה אתגר גדול ומחייבת רף גבוה יותר של תוכן.