מהי מצגת עסקית מעוצבת ומה ייחודה?
במצגת עסקית מעוצבת ניתן דגש גרפי ייחודי לשקפים בכפוף לתוכן, למסרים ולמטרות השיווקיות והעסקיות של הלקוח. בין אם עליכם להכין מצגת עסקית למטרת שיווק, למטרות מכירתיות או למטרת מיצוב, למצגת בה ניתן דגש גרפי לכל מסר יש ערך מוסף גבוה.
הנה דוגמא:
מעוניינים לשווק מזון חדש לתינוקות? תארו לעצמכם מצגת הכוללת רשימה מפורטת, עדכנית ומרשימה של ויטמינים הנכללים במזון החדש. עכשיו עצמו עיניים וחשבו על שקף בו לצד הרשימה מופיע תינוק חייכן, בריא ומאושר. מבינים את ההבדל?
מעוניינים למכור את העסק שלכם בחו"ל? הכרזתם על יום בו תועבר פרזנטציה לרוכשים פוטנציאליים? עכשיו חשבו על שקף שיתאר את קרבת הנכס לשכונות המגורים, את גודלו ואת מספר הקונים בו בכל חלק משעות היום... עצמו את עינכם וחשבו על הנתונים הנ"ל לצד תמונה אטרקטיבית של הנכס העולה בחיתוך ובשילוב מדויק עם משפט המפתח (אשר גם הוא מודגש בצורה גרפית מעניינת ומושכת). כך מעבירים מסר באופן חד וברור. ועוד - חשבו על תמונות נבחרות, המציגות את הנכס כשההוא מלא עד אפס מקום בקונים בבוקר, בצהריים ובערב.. אז מה יותר משכנע?
המסקנה המתבקשת היא כי טקסטים שיווקיים אמינים מקבלים משנה תוקף והופכים לאפקטיביים יותר לצד גרפיקה ואימג'ים התומכים במסר. לפיכך, מתוך הבנה שהמצגת משמשת ככלי שיווקי ראשון במעלה, העיצוב הגרפי משמש כקטליזטור להחלטות הלקוח.
אז מה היתרונות של מצגת מעוצבת?
1. ערך סינרגטי: שילוב של תוכן שיווקי, קופי ועיצוב נכון משמשים באופן סינרגטי ומאפשרים העברה ממוקדת של הפרזנטציה ותוצאות יותר אפקטיביות
2. רושם ראשוני: כמו בכל מוצר אחר המייצג את העסק גם מצגת חייבת להעביר מסר באופן נכון, רפרזנטטיבי ורלוונטי למיתוג החברה
3. סיוע בפרזנטציה: מצגת עסקית מעוצבת וערוכה מסייעת לכל מרצה או בעל עסק להצגה איכותית ומעניינת יותר
4. אריזה ראויה גם למוצרים אמורפיים. מה בקופסא?: לא כל עסק מוכר מוצר מוכר וברור ללקוח. לפעמים המוצר הוא בכלל שירות ולא ניתן "לגעת בו". מצג חזותי נכון מאפשר להעביר את הרעיון של המוצר או השירות על הצד הטוב ביותר ומתוך מחשבה תחילה.
5. במה ראויה: טקסטים ראויים, מוצר ראוי או שירותים יוצאי דופן ראויים לבמה המתאימה להם בדיוק. תארו לעצמכם מותג מוכר ומכובד המציג את המוצר שלו באופן לא מקצועי. מה תחשבו עליו?
6. מה המסר המרכזי? לאן תרצה להגיע? מצגת עסקית מעוצבת מאפשרת לתת דגש למסר המרכזי. באמצעות עיצוב גרפי (צבעוניות, פריסה ושטח) ואימג'ים ניתן לתת דגש לדברים החשובים באמת.
7. ניצול אופטימאלי של הזמן: זוכרים את "תמונה אחת שווה אלף מילים"? גם כשמכינים מצגת ניתן לתת דגשים גרפיים אשר יחסכו הרבה מאוד הסברים (מכירים את הסיטואציה בה אתם מעבירים מהר מהר את השקפים שנותרו כדי להגיע לסיום...) וכשהזמן קצר ויש צורך לנצלו על הצד הטוב ביותר יש לכך משמעות רבה .
8. אימג'ים נכונים מניעים לפעולה (או בקיצור: מוכרים). מצגת עסקית מעוצבת מאפשרת להפנות את תשומת הלב לדגשים "שפותחים את הארנק". לבחירה נכונה של האימג'ים המוכרים נדרש מגע יד מקצועי וניסיון רב של גרפיקאי מומחה. הוא גם זה שיצור את הרצף הנכון של האימג'ים.
למי מתאימה מצגת עסקית מעוצבת?
1. לעסק, חברה או ארגון המעוניינים למכור או לשווק מוצר או שירות בדרך אפקטיבית
2. למרצים המעוניינים להעביר הרצאה זכירה, יוצאת דופן, סוחפת ועניינית המותירה רושם.
3. לעסק, חברה או ארגון המעוניינים לשלוח מצגת עסקית קצרה ועניינית בדוא"ל – מצגת שתייצג אותם על הצד הטוב ביותר, הן ככרטיס ביקור מורחב והן כהנעה לפעולה.
לסיכום, מצגת שיווקית אפקטיבית מתקבלת על ידי ניצול מקסימלי של המדיה – שילוב בין מסר מדויק ותוכן איכותי לבין עיצוב גרפי ממוקד ומבנה נכון (התואם את מסגרת הזמן ואת קהל היעד).
השאלה המרכזית העומדת לנגד עיניהם של מעצב גרפי ובונה מסרים המכינים מצגת עסקית מעוצבת היא "מהי מטרת המצגת" או במילים אחרות "מה מנסה בעל העסק להשיג באמצעותה". הכנת המצגת באוריינטציה שיווקית ותוך מחשבה על פרמטרים אלו מעלה את הסיכוי להניע לפעולה, למכור, לשווק וכו'.