קופירייטר טוב הוא קופירייטר המסוגל לקחת מוצר ולהפוך אותו ללהיט. אין לזלזל בחשיבותו של קופירייטר אשר אינה פחותה מחשיבותם של אנשי המכירות או אנשי השיווק של המוצר. קופירייטינג מתמקד למעשה במכירה באמצעות תכנים, בין אם מדובר בסלוגנים וסיסמאות שמטרתן לצוד את תשומת ליבו של הקורא המזדמן במודעה בעיתון, בפרסום על שלט חוצות או בתשדיר בטלוויזיה ובין אם מדובר במאמרים מקצועיים וכתבות המתארות את המוצר, השירות או העסק. ערכו של קופירייטר מבריק לא יסולא בפז ויכול להיות שווה ערך מבחינת התועלת השיווקית למאמצי מכירה רבים ומיגעים.
התכונה העיקרית הנדרשת מקופירייטר היא היכולת לשנות את זווית הראיה שלו ולשים את עצמו במקומו של הלקוח. קופירייטר הוא למעשה אומן שעיסוקו באומנות המילה הכתובה. יש שיטענו כי ניתן ללמוד קופירייטינג ויש שיטענו כי קופירייטר טוב הוא זה אשר טמון בו כישרון כתיבה טבעי לצד ניסיון חיים עשיר. אותה יכולת של קופירייטר טוב לשנות את זווית הראיה ולכתוב עבור קהל לקוחות שונה וייחודי בכל פעם מחדש דורשת כישרון, יצירתיות, ניסיון חיים וידע רב-תחומי. קופירייטר טוב הוא כזה שקריאת הטקסטים שלו תיצור את התחושה בקרב הלקוחות שהטקסט ינק להם מהראש ונתן מענה מדויק למה שהם חיפשו. קראת מאמר או ראית פרסומת ומיד ניגשת למחשב או לטלפון בכדי לברר פרטים נוספים? כנראה ששוב הצליח קופירייטר מבריק לינוק לך מהראש.
מקצוע הקופירייטינג התפשט באופן ניכר בד בבד עם התפתחות רשת האינטרנט. בוני אתרים ומקדמי אתרים יודעים זה מכבר כי התוכן הוא המלך החדש באינטרנט וכי אתר אינטרנט טוב ומקודם הוא זה המכיל תוכן עשיר, התורם הן למיצוב המקצועי והן לקידום האתר במנועי החיפוש. הכרה זו בחשיבותו של התוכן והחיפוש אחר כותבים מיומנים אשר ידעו ליצור את התוכן השיווקי המבוקש גרמו לכך שכותבים רבים חסרי ניסיון החלו לקרוא לעצמם בשם קופירייטר ולמכור את שירותיהם לכל המרבה במחיר. עדיין, היכולת להבחין בין טקסט טוב ללא טוב קיימת אצל רוב האנשים ואין תחליף לאינטואיציה- פשוט קרא את הטקסט ושאל את עצמך האם גם הפעם הצליח הקופירייטר לינוק לך מהראש...