כאשר משתמש סוקר אתר אליו הגיע דרך מנוע החיפוש, לעיתים רחוקות הוא יבלה מול עמוד האינטרנט יותר מכמה דקות. מטרת המשתמש היא לברור בצורה המהירה ביותר את המידע על מנת להחליט אם האתר רלוונטי לצרכיו או לא. לאחר שהמשתמש הגיע למסקנה כי אכן הגיע לכתובת הנכונה, סבלנות היא לא הגישה בה ינקוט גם בשלב זה. כגולשי אינטרנט, מטרתנו היא למצוא את מבוקשינו במהירות ולסיים את עסקינו במהירות גבוהה אף יותר. כתיבה שיווקית היא אומנות עריכת המידע הרלוונטי באתר אינטרנט כך שזמן סקירתו על ידי הגולש יהיה מהיר ככל הניתן.
כתיבה שיווקית - מבוא
ישנם כמה עקרונות חשובים שיש להתחשב בהם בזמן שכותבים כתיבה שיווקית, אך כאמור, לא כל אחד יוכל להגיע לתוצאות טובות אם לא הוכשר לכך כהלכה ואין לו את ה"טאץ'". העיקרון הבסיסי ביותר הוא הדגשת מילות מפתח. כתיבה שיווקית כשמה כן היא, ומטרתה להביא למודעות הגולש את העניין המרכזי בקטע מהר ככל האפשר (אך עדיין לספק מידע רלוונטי ולא רק להציף את העמוד במילות המפתח. חלוקת קטע הקריאה לפסקאות והצמדת כותרת לכל פיסקה המתארת את תוכנה, הוא עקרון כתיבה שיווקית חשוב מאין כמוהו משום שהוא מאפשר לגולש לסננן את המידע מהר יותר ולהחליט האם הוא רלוונטי לגביו. דרך נוספת להקל על סקירה מהירה של המידע הוא חלוקתו לסעיפים. וכאמור, על כל פסקה להכיל רעיון אחד בלבד שקשור באופן ישיר לכותרת הפסקה. ולבסוף, נשאף לחסוך כמה שיותר במילים על מנת לא להלאות את הקורא שכן קורא לאה הוא קורא שחוזר אחורה לתוצאות החיפוש ומחפש אתר אחר, ישיר יותר ונוח יותר לקריאה.
ובכל זאת, איך נגיע לתוצאת הטובות ביותר?
לאחר שעקבנו בקפדנות והתחשבנו בכל אחד מהעקרונות הכתובים לעיל (ועקרונות רבים נוספים שקצרה היריעה מלהכיל), נראה שעדיין יש צורך בתוכן שיהיה קצר, מחולק לסעיפים ופסקאות, שבו לכל פסקה רעיון אחד וכותרת מתאימה ושיחסוך במילים. בעיה. כתיבה שיווקית טובה תתבצע רק ע"י איש מקצוע מוכשר. אדם שיצליח לשבות את תשומת לבו ודמיונו של הקורא מבלי לעבור על אף אחד מחוקיהם הנוקשים של יוצרי כתיבה שיווקית המובילים בתחום. כי אז הוא עצמו יוכל להיכלל בין אותם מובילים.