קופירייטינג היא אומנות הכתיבה הפרסומית. מיומנות עדינה המותחת קו דק בין מכירה לבין פיתוח תחושת סלידה עזה מהמוצר ומנותן השירות. קופירייטינג איכותי מטרתו לעורר עניין ולמשוך תשומת לב מבלי לחשוף את מטרתו הפרסומית של המאמץ. ככל שניתן יהיה להעביר יותר תוך שימוש במעט, כך ההישגים יהיו גבוהים יותר.
הקופירייטינג כאומנות
כפי שכבר הבנו, קופירייטינג היא עבודה קשה ומורכבת, ויש הגורסים כי היא אומנות. מלאכה כל כך עדינה עד כי ברוב המקרים לא ניתן ללומדה ורק אלו יחידי הסגולה שניחנו בחושים ובכישורים המתאימים, יגיעו בה להישגים מרשימים. תחילה על הקופירייטר לנהל מחקר מעמיק על השירות או המוצר אותו הוא מקדם. הצגת רשימת יתרונות המוצר תוך הפגנת רקע שטחי בלבד בנושא לא יספיק ליצור בצרכן את התחושה כי המידע שזה עכשיו צרך הוא בעל ערך. אך הקאת כל המידע הרלוונטי על המוצר לא ישיג תוצאות הפוכות: בליל עובדות ומושגים יפתח רתיעה מצד הצרכן ולא יעודד המשך קריאה.
מאפייני קופירייטינג איכותי
קופירייטינג איכותי יהיה חייב להיעשות על ידי איש מקצוע, בשיתוף פעולה עם מעצבי המוצר ומפתחיו, על מנת לגבש את אופי המאמץ השיווקי. התוכן חייב להיות כתוב ומנוסח כך שישרת את אותו מאמץ שיווקי ולא יכשיל אותו. לא נקרא רומן שנכתב כרשימת מכולת, ולא נצפה בסרט המתאר הליכה ברחוב ותו לא. על מנת שתוכן יקרוץ ויעודד עיון ממושך בו עליו להיות מושך ומעניין, עליו לפנות לקהל היעד הנכון ועליו לכבד את המוצר ואת הצרכן. כלומר עליו להיכתב על ידי אדם הבקיא במלאכה זו.
מיצוב מוצר
מיצוב המוצר כהלכה על ידי הצוות הקריאייטיבי, לא רק שיפיק קופירייטינג איכותי, אלא גם יביא למיצוי המאמץ הפרסומי ולהצלחה מסחרית: כאשר חולקה קבוצת חולים לשתיים, ולקבוצה אחת מתוכן ניתנה תרופה אמיתית ולשנייה טבליות סוכר, שתי הקבוצות כאחת דיווחו על שיפור משמעותי בתסמינים של מחלתם. הצגת הפלסבו כתרופה הינה קופירייטינג, אולי לא ברמה גבוהה ביותר, אך דיין. וכאשר הוא מנוהל על ידי קבוצת אנשים מוכשרים, השמיים הם הגבול.