במקביל להתפתחותה של רשת האינטרנט, השיווק האינטרנטי גדל בהיקפו בחמש השנים האחרונות באופן משמעותי. במסגרת הרחבת מאמצי שיווק שונים, בעלי אתרים רבים מתלבטים האם לשכור חברת פרסום אשר מעסיקה קופירייטרים אשר מתמחים במדיות רבות או שמא להתעקש על שכירת שירותי חברת שיווק המתמחה בשיווק אינטרנטי. השאלה הבסיסית העומדת בבסיס סוגיה זו היא, האם ישנו הבדל מהותי בין קופירייטינג במדיות שונות והאם ניתן לשלב בין קופירייטינג מוצלח לבין קידום האתר במנועי החיפוש? מאמר זה ינסה לענות על שאלות אלה.
כמענה לשאלה זו, קופירייטר אשר אינו מתמחה בתחום סביבת האינטרנט, כנראה יסבור כי אין הבדל מהותי בקופירייטינג במדיות השונות. הרי בסופו של דבר, מדובר בכתיבה יצירתית אשר נועדה לצרכי שיווק. לעומת זאת, קופירייטר אשר מתמחה בעבודה בסביבה אינטרנטית בוודאי יסבור כי על מנת לעסוק בשיווק ברשת האינטרנט, נצרכת התמחות בתחום זה. תורה בפני עצמה.
השילוב וההתאמה של מאמצי השיווק לאופי קהל היעד מהווה את אחד העקרונות הבולטים והחשובים של השיווק המוצלח. לדוגמה, אופן מסע פרסום הפונה לקהל החרדי לא ידמה למסע פרסום המכוון לקהל חילוני. כתיבה לצורכי תדמית אינה דומה לכתיבה לצורכי שיווק. לעיקרון ישנם דוגמאות רבות מספור. מתוך עקרון זה, חשוב להבין כי קהל הגולשים הייחודי ורשת האינטרנט לכשעצמה מהווה סביבה פרסומית בעלת מאפיינים ייחודיים. לכן, למרות שכל קופירייטר מוצלח כנראה ניחן ביכולת התנסחות מעולה וביצירתיות, אין כל ערובה לכך כי הוא יוכל ליישם את כישרונו והיצירתיות שלו על מנת לייצר מאמצי שיווק מוצלחים באתר האינטרנט שלך.
קופירייטר אשר מתמחה בפרסום ושיווק ברשת האינטרנט, יקפיד על עקרונות רבים אשר יקדמו את האתר במנועי החיפוש ויהפכו את האתר שלך לנעים ונוח לגלישה. בנוסף לכך, קופירייטר מוצלח ידע להקפיד על איזון נכון בין מאמציו לקדם את האתר במנועי החיפוש לבין שמירה על היצירתיות, החדשנות והעניין שעל האתר לעורר בעיני הגולשים.
לסיכום, בעת תכנון ושדרוג אתר האינטרנט שלכם, אנו ממליצים להיעזר בשירותיו של קופירייטר אשר מלבד ליצירתיות ויכולת ניסוח, יש לו גם את ההיכרות, הידע והניסיון אשר יובילו האתר שלכם להיות המוביל בתחומו.