קופירייטינג לאינטרנט שונה מקופירייטינג שיווקי רגיל. בעוד קופירייטינג מסורתי, העוסק במודעות ותשדירי פרסום, מכוון בעיקר לגירוי ראשוני של הקוראים האקראיים קופירייטינג באינטרנט צריך להתמקד בכל השלבים של השיווק- החל מהגירוי הראשוני וכלה ברכישת המוצר. הגולש נחשף לאתר לרוב דרך חיפושים שהוא מבצע במנועי החיפוש בתחומים בהם האתר עוסק. כאשר הוא מדפדף בתוצאות החיפוש הוא נתקל בגירוי ראשוני, הכניסה לאתר ממשיכה את הגירוי הראשוני ומכאן תפקיד הקופירייטינג לצוד את הגולש ולספק לו את מבוקשו. לכן, קופירייטינג באינטרנט אינו רק קופירייטינג של סיסמאות וסלוגנים אלא גם, ואולי בעיקר, קופירייטינג של תוכן. קופירייטינג אפקטיבי באינטרנט הוא כזה המצליח להביא את הגולש האקראי לפניה לאתר או לרכישת מוצר, כלומר- מספק לו גירוי ראשוני מתאים, מידע תומך ומקיף ודרכי תקשורת ורכישה.
קופירייטינג באינטרנט כולל מספר חלקים-
· עיצוב תוכן- התוכן הוא כלי חשוב בקידום אתרי אינטרנט והוספת תכנים מקצועיים ומקוריים לאתר בתדירות גבוהה יכולה לתרום משמעותית לקידום. על מנת להשיג את האפקטיביות המרבית על התוכן לכלול את מילות החיפוש המתאימות אך להיות גם מגרה ומעניין מספיק בכדי שגולש שהגיע אליו אקראית כאשר חיפש את המילים המתאימות ימשיך ויתעניין עד ליצירת קשר. שילוב המסרים המדויק שיגרום לגולש האקראי אשר מקדיש מספר שניות לקריאת התוכן להמשיך בגלישה באתר הוא אינו ענין פשוט והוא עיקרו של קופירייטינג טוב באינטרנט.
· נגישות- מרכיב חשוב הוא יכולת הניווט וההתמצאות של הגולש באתר. צריך לקחת בחשבון שמרבית הגולשים הם חסרי סבלנות ואם לא ימצאו את מבוקשם תוך מספר שניות ישובו אחורה לתוצאות החיפוש ויעברו לאתר של המתחרים. קופירייטינג של אתרי אינטרנט חייב לשים דגש גם על נגישות האתר על-מנת לוודא כי הגולש עובר בקלות משלב לשלב עד ליצירת קשר.
· עיצוב האתר- בדיוק כמו קופירייטינג מסורתי, גם אתרי אינטרנט צריכים להיות מעוצבים באופן שיווקי שיצוד את עינו של הגולש. בחירת צבעי האתר, הבאנרים שבו ודרך הגשתו צריכים להיעשות באופן שישדר את המסר שהחברה רוצה להעביר ויהיה אסתטי ומושך לעין.