קופירייטר הוא אדם אשר מומחה בתחום הכתיבה השיווקית, כלומר עיצוב תוכן באופן אשר יצוד את עינו של הקורא, יגרה אותו להמשיך ולקרוא ולבסוף יביא אותו ליצירת הקשר המיוחל עם העסק. קופירייטר הוא מקצוע לכל דבר אשר דורש כישרון טבעי, מחשבה יצירתית ויכולת לחשוב מחוץ לקופסא לצד לימוד המקצוע ורכישת ניסיון. קופירייטר יכול להיות רב-תחומי אך מרביתם של הקופירייטרים מתמחה במדיה אחת, שכן קופירייטינג לאינטרנט שונה משמעותית מקופירייטינג למודעות חוצות או לטלוויזיה ולרדיו.
בעוד קופירייטר לפרסום מתמחה בעיקר בסלוגנים, אותן סיסמאות קצרות וקליטות בנות מספר מצומצם של מילים אשר מטרתן לצוד את תשומת ליבו של הקורא המזדמן הנחשף רגעית לתשדיר או למודעת הפרסום, קופירייטר לאתרי אינטרנט מתמחה בעיצוב התוכן של האתר. עיצוב התוכן נועד להשיג שתי מטרות בו זמנית- האחת, לספק מידע אמין ומקצועי המנוסח באופן ברור ותמציתי ומעוצב באופן שיגרה את הקורא להמשיך ולגלוש באתר, והשנייה היא להשיג קידום של האתר באמצעות מילות המפתח. כלומר, לשלב את מילות המפתח הרלוונטיות ביותר עבור מנועי החיפוש בתדירות גבוהה בטקסט כך שיתרמו לקידום האתר ויעלו את מיקומו בתוצאות החיפוש. קופירייטר טוב לאתרי אינטרנט הוא זה היודע לשלב בטבעיות בין השניים ובכך להשיג את התוצאה האפקטיבית ביותר.
אז איך קופירייטר היה כותב את האתר שלי- ראשית, קופירייטר היה עורך מחקר על התחום המקצועי של האתר ובעקבותיו מחקר מילות מפתח על-מנת למפות את מילות המפתח הרלוונטיות ביותר עבור גולשים המחפשים מידע בנושאים בהם עוסק האתר. לאחר מכן הוא היה פונה ליצירת הדפים הקבועים (דף הבית, על החברה וכד') באופן שיווקי ומושך כך שיעביר את המסר בצורה המיטבית לגולשים המחפשים מידע על העסק שלך, תוך הבלטת היתרונות. תפקידו של קופירייטר לא מסתיים עם עליית האתר לרשת כלל וכלל. עיקר תפקידו של הקופירייטר הוא דווקא לאחר מכן- ביצירת מאמרים עפ"י נושאים מוגדרים בקפידה. בכל מאמר ישלב הקופירייטר מילות מפתח ראשיות ומשניות בתדירות גבוהה אך ידאג לעצב את התוכן כך ששילוב מילות המפתח לא יפגע בתוכן ולא יראה מגושם ומאולץ.