קופירייטר הוא מקצוע השונה ממרבית המקצועות האחרים. כן, ניתן ללמוד קופירייטינג ולרכוש כלים מקצועיים לקופירייטינג איכותי אך קופירייטר טוב הוא כזה אשר ניחן בכישורים טבעיים מחד ובניסיון חיים מאידך. השוק מוצף באנשים המגדירים את עצמם קופירייטרים מבלי שביצעו למעשה אף עבודת קופירייטינג ומבלי שהתנסו במקצוע. מטרתנו במאמר זה היא לבחון מה בדיוק הופך קופירייטר לקופירייטר טוב ומקצועי.
ראשית, קופירייטר טוב הוא אחד שניחן ביכולת ניסוח גבוהה. יכולת ניסוח כוללת בתוכה היכרות טובה עם השפה, אוצר מילים עשיר, ידע וניסיון במגוון סגנונות כתיבה ויכולת גבוהה לשילוב ביניהם לצורך יצירת טקסטים עשירים ומעניינים ברמה גבוהה וכמובן ללא שגיאות כתיב או פיסוק. יכולות הניסוח צריכות לבוא לידי ביטוי הן עבור טקסטים קצרים והן עבור טקסטים ארוכים, שכן קופירייטינג אינו מתמצה רק בסיסמאות וסלוגנים אלא גם, ואולי בעיקר, ביצירת תכנים מקצועיים, מאמרים וכתבות.
יכולת ניסוח היא אבן הפינה של מקצוע הקופירייטינג אך קופירייטר טוב הוא גם אחד שמסוגל לקבל את זווית הראיה של הלקוח ולנסח טקסטים עבור קהלי לקוחות שונים שהוא לאו דווקא נמנה עימם באופן אישי. אחד המפתחות העיקריים לכך הוא ניסיון החיים של אותו קופירייטר ויכולתו להבין את המוצר שעליו הוא כותב ואת השוק שאליו הוא פונה, כמובן בסיועו ובהנחיתו של מזמין העבודה. היכולת לשנות את נקודת המבט ולהבין מוצרים ושווקים שונים מאפיינת לרוב אנשים רב-תחומיים בעלי ניסיון חיים עשיר ולכן אלו הן תכונות אשר הופכות קופירייטר לקופירייטר טוב.
בנוסף לכל אלו, חשוב לזכור כי קופירייטר הוא למעשה איש מכירות במובן של השפעתו על הלקוחות הפוטנציאלים לקנות את המוצר או השירות בהם הוא עוסק. הקופירייטר לא יוצר קשר אישי ישיר עם הלקוחות אולם הוא מתקשר איתם באמצעות טקסטים ולכן עליו להיות חד, יצירתי ובעל יכולת שכנוע גבוהה, בדיוק כפי שהיינו מצפים מכל איש שיווק ומכירות. אחת הדרכים הטובות ביותר לבחירת קופירייטר טוב הוא בחינת עבודות קודמות שלו בשלל סגנונות ועבור עסקים השונים מהותית האחד מהשני. כך נוכל לעמוד הן על יכולות הניסוח שלו, הן על יכולתו להתמקצע בתחומים ספציפיים והן על יכולת השכנוע כפי שמשתקפת בעבודותיו.