חפש מאמרים:
שלום אורח
23.12.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

להיות הורה.....(2)

העובדה המשמעותית והחשובה ביותר, שכהורה עליך לדעת היא שחמש השנים הראשונות בחיי הילד הן החשובות ביותר.

בשנים אלו מעוצב המבנה הבסיסי של אישיותו אותה הוא ישא הלאה במשך כל ימיו ,והיא תקבע במידה רבה את הצלחתו בחייו כבוגר.
היא תקבע את יחסיו עם אנשים אחרים,טיפוס בן הזוג שיבחר, מידת הצלחתו בנישואיו,אופי ההורות שלו ,מידת יכולתו לממש את עצמו ולהנות מחיים מלאים ומספקים.
שנים אלו קובעות הן את ההתפתחות הריגשית והן את התפתחות האינטילגנציה -סוג הגירוי שהילד יקבל בשנות חייו המוקדמות, תהיה נגיעה רבה לאיכות האינטילגנציה הרגשית שלו בבגרותו. 

קיים הבדל עצום בין אהבת הורה לילדו, לבין המידע והניסיון הנרכש בטיפול ובהזנה של הילד.

אהבה היא רגש המתפתח באופן טבעי כלפי הילד,תוך כדי הטיפול בו, אבל יש צורך בידע ובמיומנות על מנת לעזור לילד לפתח את אישיותו העצמית והעצמאית,את טבעו הייחודי.

כל שלב ושלב בהתפתחות הילד שונה במיקצב שלו ובייחודיות שלו, ומה שהולם ונכון בגילאים מסויימים, משנה את פניו ודורש אופן התיחסות שונה בגילאים אחרים.

כל שלב הוא היסוד לקומה שתבנה מעליו - דרך ואופן הקמת הקומה הראשונה, תקבע למעשה, את הקומה השניה, השלישית וכן הלאה.

עבור ילדים הדבר המשמעותי ביותר הוא שצרכיו יענו, ובגילאים מוקדמים  הם צריכים להענות באופן מיידי!!

הסיבה לכך נובעת מהעובדה שילד, בשנותיו המוקדמות משולל כל יכולת פיזית/קוגניטיבית וריגשית, להתמודד, עם דרישות העולם. הוא זקוק לדמות סמכותית ובוגרת לצידו,אשר תספק לואת צרכיו השונים.
 כל ילד,עם היוולדו,תלוי בהורה תלות מוחלטת. תלות זו אומרת כי ההורה, הוא מקור החיים של הילד מאחר והוא אחראי על ההזנה הפיזית ,הריגשית והקוגניטיבית של הילד. אין שום יכולת לדאוג לעצמו בכוחות עצמו..
המשמעות היא שילד אשר אין בוגר לצידו המספק לו את כל צרכיו - נמצא בסכנה קיומית.

כאשר נמצאת דמות סמכותית (הורה) על יד הילד, המזהה ויודעת לתת מענה מותאם לצרכיו השונים של התינוק/ילד,(ביו אם הם מצוקות פיזיות או מצוקות ריגשיות)והיא עושה זאת באופן מיידי, התינוק חווה שהוא מוגן(מישהו פתר לו את הבעיה) רגוע ( כי הוא מוגן) ועקב כך הוא חווה נינוחות פיסיולוגית ופסיכולוגית - תינוק כזה, יפתח השקפת חיים אופטימית, יכולת התמודדות,מציאת פתרונות ותחושת מלאות ושביעות רצון שהחיים מחייכים אליו.דבר זה יאפשר לו במרוצת הזמן,לפתח ולממש את כל הפוטנציאל הגלום בו.

והיה וזה לא קרה,והתינוק נענו צרכיו -יקרה הדבר הבא -

להלן דוגמא -

כאשר תינוק רעב הוא חווה מצוקה בגוף,זוהי מצוקה פיזית קשה (הבטן כואבת לו) הוא נמצא במצב של צורך מיידי בהפסקת המצוקה.

לעניין זה המענה הרלוונטי הוא אוכל ,שכן אם יקבל מים במקום אוכל - לא תפתר מצוקתו ויתרה מכך,כאבי הבטן מתחזקים,תחושת המצוקה גוברת והתינוק נמצא בחוסר אונים ובאזלת יד הנובע מהעובדה הפשוטה,שהוא אינו מסוגל לפתור בכוחות עצמו את המצוקה אותה הוא חש, ובעצם במילים אחרות,אם הוא לא  יאכל הוא נתון בסכנה קיומית.!.

כל מצב שאין לילד דרך או ידע כיצד לפתור את המצוקה נחווה אצל הילד כחוסר אונים,חידלון-במשמעות העמוקה הוא חווה מצב של סכנה. 
במצב כזה הילד מפתח השקפת עולם פסימית -הגורסת כי " החיים קשים.." ,אני לא מסוגל לפתור את העניין הזה.." "ממילא זה חסר טעם אפילו לנסות"...אין יכולת להתמודד עם סיטואציות בחיים הדורשות מאמץ.

במילים אחרות - בכל אותם מקומות אשר בילדות נחווה חוסר אונים,כבוגר כאשר תעלינה סיטואציות הדומות/מזכירות את האירוע שהתרחש בילדות, תעלה עם זה תחושת חוסרה אונים מהעבר הילדי למרות שבוגר אדם מצוייד בכל אותם כלים פיזיים/קוגניטיביים וריגשיים המאפשרים לו לפתור בעיות ולהתמודד עם אתגרי החיים השונים. רגשות אלו צצים ועולים בחיים הבוגרים,על בסיס של "טייס אוטומטי".

בשנות הילדות המוקדמות - סביר להניח כי גם אתם חוויתם חוסר אונים- והיום כבוגרים אתם שוב חווים את אותו חוסר אונים ואזלת יד,כאשר אתם ניתקלים במצבים שונים בחייכם הבוגרים , וזאת באותם מקומות שבילדותכם לא ניתן לכם המענה הרלוונטי לצורך הספציפי שהיה לכם .

גם למול ילדיכם עולים (ללא ידיעתכם) ונוצרים סיטואציות של מצבים שאתם חווים בהם חוסר אונים בגלל שאין לכם פתרון המביא לכם את התוצאה אותה אתם חפצים.

 מחקרים רבים מראים היום כי ניתן לעשות שינוי ולעדכן את "הטייס האוטומטי",לרכוש כלים קוגניטיביים  ורגשיים מותאמים לדרישות מציאות החיים כבוגרים וכהורים - אורך רוח,שיקול דעת,סמכות פנימית וחיצונית,פתוח תחושת אמון,ויכולת התמודדות עם אתגרים בגדול ילדכם והקניית השקפת חיים בטוחה ובוטחת,איזון,ומימוש יכולותיהם.

מרחבים פתוחים- קורסים וסדנאות המספקים כלים ופתרונות מעשיים על בסיס שיטת "יציאה מהישרדות" 

 



תגיות המאמר: חיים, ילד, הורה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מרחבים פתוחים- קורסים וסדנאות המספקים כלים ופתרונות מעשיים על בסיס שיטת “יציאה מהישרדות” 
 http://www.vered-benzvi.com/land/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ורד בן צבי

מאת: ורד בן צביהורות03/08/101201 צפיות
מבוגרים מתקשים לקבל בקלות את הרעיון כי הילדים שווים להם בחברה. עצם קיומו של רעיון נדחה על ידם, על הסף. הם אומרים : "זה לא אפשרי כלל.מה שאני יודע כהורה וכבוגר רב מהידע של ילדי". "לא יתכן, בשום פנים ואופן כי הוא יהיה שווה לי " כמובן שלא.ילדים אינם שווים למבוגרים בשני תחומים - בניסיון ובידע. תכונות אלה אינן המעידות בהכרח על שיוויון גם אצל מבוגרים.

מאת: ורד בן צביאימון אישי - כללי21/03/101352 צפיות
כאשר אומרים "השרדות" ההקשר שעולה בראשם של רוב האנשים הוא, הישרדות כלכלית (או לחילופין הסידרה "השרדות"). ברור מה זה אומר לחיות בהשרדות כלכלית – לחץ, דאגה מפני החשבונות שיגיעו מחר, תחושה של מחסור, מתח מתמיד, דאגה יומיומית לקיום הפרט והמשפחה.

מאת: ורד בן צביאימון אישי21/03/101384 צפיות
כאשר אומרים "השרדות" ההקשר שעולה בראשם של רוב האנשים הוא, הישרדות כלכלית.(או לחילופין הסידרה "השרדות").

מאת: ורד בן צביאימון אישי21/03/101359 צפיות
רבים מכם ודאי מכירים את הריטואל הבא - בערב כאשר אתם שוכבים במיטה, אתם מתכננים בראשכם את היום למחרת.

מאת: ורד בן צביאימון לחינוך04/03/101819 צפיות
"כל ערב מחדש" - סיפרה לי ענת - "זה מתחיל אצלי בטוב ואיכשהו אני מסיימת ברע!"

מאת: ורד בן צביאימון לכסף04/03/101382 צפיות
המשק העולמי והישראלי עובר תמורות בפרט לאור המשבר הפיננסי הקיים בעולם,בשנים האחרונות.

מאת: ורד בן צביאימון למערכות יחסים04/03/101247 צפיות
מרבית האנשים התרים אחר בן/זוג,מחפשים להרגיש טוב ונעים לאחר הפגישה הראשונה.

מאמרים נוספים בנושא אימון לאיכות חיים

מאת: בנימין קלינגראימון לאיכות חיים30/08/214243 צפיות
קנסות מינהליים עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: דרור אטריאימון לאיכות חיים23/01/193289 צפיות
הבנק מסרב למשכנתא? הלכתם לבנקים ולא מצליחים לקבל משכנתא? אני האיש שלכם! צריכים מומחה שייכנס לתוך הנעליים שלכם וישיג עבורכם משכנתא? שמי מרטין בוקסדורף ובעשר השנים האחרונות- אני משיג משכנתאות בנקאיות עבור אנשים שלא מצליחים לקבל משכנתא בכוחות עצמם.

מאת: דרור אטריאימון לאיכות חיים16/02/173689 צפיות
אחת הקושיות הגדולות בתורה ובדת היהודית היא שצריך להודות לשם, על כל דבר שקורה לך בין אם זה טוב או רע. כלומר הכול מגיע לאדם מהקדוש ברוך הוא וצריך להודות על זה בכל מקרה. אז המצב הזה הוא משהו שצריך להוסיף עליו שאם יש דברים מטופשים שאתה הכנסת את עצמך אליהם, אז אף אחד לא אשם לך אלא רק אתה אשם ואף אחד לא גרם לך.

מאת: shmolikאימון לאיכות חיים27/04/162877 צפיות
המאמר ילמד כיצד לנצל את הזמן לטובה ולשפר את ההישגים בצורה הטובה ביותר בהתחשב בזמן.

מאת: shmolikאימון לאיכות חיים27/04/162725 צפיות
המאמר ילמד כיצד לנצל את הזמן לטובה ולשפר את ההישגים בצורה הטובה ביותר בהתחשב בזמן.

מאת: ברסלב מאיראימון לאיכות חיים16/02/163641 צפיות
אמרו חכמינו (שם) כל שהקב"ה חפץ בו, מדכאו ביסורין ! נשמע הזוי ? אם אוהבים אותי למה מכאיבים ומייסרים אותי ? פה צריך אמונה שכל זה להמתיק מעלי דינים ולהבין שזה כדי שאני יחפש דרכים חדשות ויפשפש במעשי וכדי שאני ישתנה לטובה, וכדי שאני יבוא נקי מעוון לחיי עולם הבא - הרי שילמתי עליהם כפרת עוונות בייסורים שסבלתי פה בעולם הזה תמשיכו לקרוא תראו מאמרי חז"ל נפלאים ומחזקים לקבל את הייסורים באהבה לחחים טובים ומאושרים).

קשה להצליח, קל להצליח, להצליח להיכשל, מה רע בלהצליח, להצליח בקושי, מה טוב בלא להצליח, מאמן אישי, קואצינג מומלץ: עכשיו אני רוצה לשאול את השאלה הבאה מה רע יכול לצאת לבן אדם מזה שהוא מצליח במשהו אז אני או מציג איזו מטרה, אז אני מניח שהתשובה הקלאסית תהיה שאם זה עושה לו טוב אז הוא תלוי בזה נכון? ש: יש גם את זה. אליעד: יפה אז איזה עוד היבט נגיד יש? ש: שהוא איבד את העניין. אליעד: איבד את העניין ואיזה עוד היבט יש? אז אני רוצה לתת היבט ספציפי אוקי, כשבן אדם מצליח במשהו או נגיד שיש משהו ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica