מה רע בלהצליח?להצליח בקלות, להצליח בקושי, קל להצליח, קשה להצליח, מה רע בלהשיג מטרה? מה טובבלהיכשל? מה טוב בלא להצליח? להצליח להיכשל, הצלחה בקלות
עכשיו אנירוצה לשאול את השאלה הבאה מה רע יכול לצאת לבן אדם מזה שהוא מצליח במשהו אז אני אומציג איזו מטרה, אז אני מניח שהתשובה הקלאסית תהיה שאם זה עושה לו טוב אז הוא תלויבזה נכון?
ש: יש גם אתזה.
אליעד: יפה אזאיזה עוד היבט נגיד יש?
ש: שהוא איבדאת העניין.
אליעד: איבדאת העניין ואיזה עוד היבט יש? אז אני רוצה לתת היבט ספציפי אוקי, כשבן אדם מצליחבמשהו או נגיד שיש משהו שבא לו בקלות אחד הדברים הגרועים שיוצאים לו מזה שזה יוצרלו קונטרסט עם הדברים האחרים שהוא לא מצליח להשיג. לדוגמא נגיד לדוגמא בן אדם זוכהבלוטו ואז יכול להיווצר לו רע שהוא יגיד "רגע אבל הנה בלוטו הצלחתי כאילו כסףהצלחתי להשיג מהלוטו למה את שאר המטרות אני לא מצליח להשיג באותה קלות?".
זאת גם כןפרספקטיבה שלפעמים בן אדם הולך לו משהו בקלות נגיד בן אדם נגיד זוכה "בכוכב נולד,נולד לרקוד" לא יודע משהו זוכה ואז אחר כך, נגיד נבחר להיות ראש הממשלה והוא אומר"הנה כולם בחרו בי" ואז נגיד אחר כך אשתו רבה איתו אז הוא אומר "מה עזר לי שכולםבחרו בי הנה אפילו אשתי לא מכבדת אותי". מה שאני מנסה להגיד שמהיבט מסוים כשבן אדםטוב לו בנושא מסוים לא רק שיש את ההיבט שהוא תלוי בזה אם הוא מפחד לאבד את זה וכלשאר מיני דברים וזה אלא גם את ההיבט שאחר כך יש דברים אחרים שהוא ביחס אליהם הואאומר "למה זה לא הולך לי בקלות כמו בזה".
נגיד לדוגמאילד נגיד שהצליח מלא במבחנים במתמטיקה נניח מה הרע שיכול לצאת לו מזה שהוא מצליח?שאחר כך הוא יצפה שכל הדברים ילכו לו בקלות כמו מתמטיקה ואז נגיד לדוגמא שירה נניחולא יצליח, "למה אתה לא מצליח? אין לי כוח להתאמץ, למה אין לך כוח להתאמץ?" אומר"מה אני אין לי כוח תראה במתמטיקה זה בא לי בקלות מה עכשיו אני אתאמץ" לדוגמא. ואזמה שאני בעצם בא להגיד שככל שבן אדם טוב לו יותר בתחום אחד ככה לפעמים רע לו יותרבשאר התחומים שבאים לו יותר בקושי או יותר במאמץ או מה שזה לא יהיה.
יש גם אתההיבט הזה לפעמים רואים מישהו נגיד מצליח באיזה משהו וזה וכולם מקנאים בו אבל בגללשהוא מאוד מצליח בתחום שלו זה מחייב את זה שיש יותר סיכוי שיהיה לו רע בתחומיםאחרים.
ש: לא מחייבאתה אמרת מחייב את זה שיהיה לו רע בתחומים.
אליעד: שישיותר סיכוי, שום דבר לא מחויב בעולם באופן יחסי אם בן אדם נגיד הוא האיש הכי עשירבעולם יכול להיות שיהיה לו תסכול למה הוא גם לא הכי, הוא אומר "אם אני כבר הכי עשירבעולם למה אני לא הכי חכם בעולם, למה אני לא הכי חזק בעולם למה אני לא הכי יפהבעולם?" ושהרצון הזה ספציפית יכול להיות שלא היה מופיע אצלו אם לא הוא היה הכי עשירבעולם.
נגיד דוגמאנגיד עכשיו יש זה "האישה הכי יפה בעולם", האם את רע לך מזה שאת לא מופיעה "באישההכי יפה בעולם"? נגיד שלא רע לך אבל אם נגיד היית מופיעה את ברשימה של הבן אדם הכיעשיר בעולם ואז עושים את הרשימה של האיש הכי יפה בעולם את אומרת "למה אני לא מופיעהגם שם?". אז מה שאני מנסה להגיד שבן אדם מתמלא לו רצון בדבר אחד לפעמים זה יוצר לוקונטרסט.
ש: זה מביאאיתו קונפליקט.
אליעד: בדיוקולכן לפעמים אפילו אם נגיד עושים למישהו, נגיד לדוגמא הורים שאוהבים ילד והם כלהזמן נגיד נותנים לו ונותנים לו מצד אחד הם עוזרים לו כאילו עושים לו טוב מצד שניהם מגדילים את הסבל שלו משאר החיים כי בחיים זה לא כולם ההורים שלו, ככל שאתה יותרמפנק אותו ככה אתה תגרום לו יותר לסבול ממה שלא ככה כי אז הוא תמיד יגיד "כן אבלאמא שלי כל פעם כשנפלתי הרימה אותי למה הוא לא מרים אותי, למה כשנופל עוד דורכיםעלי" אז יש את הקונטרסט.
ולכן כשבן אדםטוב לו בתחום אחד והוא צריך לראות איך זה יכול, צריך לראות איך זה משפיע פתאום עלהרצונות שלו ביחס לשאר התחומים, יש גם את ההיבט הזה. טוב הבנו את הסיפור?
ש: אתה אומרבעצם זה, מה שאני מבין ממך לפחות שזה מתקזז?
אליעד: מצדאחד נדפקת לא משנה מה זה נדפקת מצד שני לא משנה מה הרווחת כי אם אתה לא מצליח באיזהתחום תגיד "טוב שאני לא מצליח בתחום הזה כי אם הייתי מצליח בתחום הזה הייתי נדפקמכיוון אחר".
ש: מצד שני גםאם אתה לא מצליח.
אליעד: אניאתן לך דוגמא אתה נגיד שאתה עולה לזירה נניח, אוקי ונגיד שאתה לא לוקח מקום ראשוןאתה אומר "למה לא לקחתי מקום ראשון?" יכול להיות שאם היית לוקח מקום ראשון אחר כךהיית יותר סובל, היית "איזה כייף אני מקום ראשון" אבל אז היית סובל "ולמה בתחום הזהאני לא מקום ראשון ולמה בתחום הזה אני לא מקום ראשון?" אבל עכשיו אתה מתרגל להיותמקום שני אז אתה אומר "וואלה אז אני אתאמן מקום שני שלישי מה אכפת לי".
ש: כן יש לזהאת החיסרון האחר "למה אני לא הראשון".
אליעד: נכוןרק רציתי להראות חסרונות, עכשיו אני אחדד את זה עוד יותר.
ש: אבל זהמתוך שכל מה שאתה אומר שזה מתקזז?
אליעד: כןעובדתית זה מתקזז תבדוק.
ש: אתה דוחףלי את העובדתית הזה תסביר לי אין בעיה, תסביר לי איך הגעת לעובדתי.
אליעד: אתה באלרופא הרופא אומר לך זה הכדורים "תסביר לי למה זה הכדורים?" לך תלמד רפואה, אתה לאלומד רפואה אתה אומר לרופא למה זה ככה.
ש: אוקי אבלקודם כל.
אליעד: זה לאנושא השיחה עכשיו.
ש: הבנתיטוב.
אליעד: הלאהעכשיו אני אחדד את זה עוד יותר נגיד שיש מישהו שיש לו כישרון טבעי למשהו מסוים ואזמהיבט מסוים אנשים יכולים לקנא בו על זה שיש לו כישרון לנושא הספציפי הזה, תחרותכלשהי ונגיד פיזית הוא יותר חזק הוא יותר גבוהה יותר חכם יותר מהיר, יותר משהו נגידהוא נולד למשפחה יותר עשירה יש לו יותר קשרים הוא נולד עם יותר פרוטקציה לא יודעאנשים יכולים לקנא "תראה הנה עכשיו הוא...
המאמר מאת מאמן אימון אישי/ עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il
הכנס לאתרותהנה מעוד ייעוץ אישי, מטפל, אימון / אימון אישיקאוצ'ינג, כישלון, קושי, חשיבה חיובית, למכור, הישגים, אימון עיסקי, מאמרים ועוד ...