כתיבה שיווקית היא עיסוק בעל היסטוריה ארוכה. עם זאת, כניסתו של עידן האינטרנט שינתה את דפוסיהם של הצרכנים ומשום כך יש לדעת לשנות גם את הדפוסים של כתיבה שיווקית המיועדת לצרכנים אלה. הצרכנים של עידן האינטרנט הם צרכנים חכמים יותר מן הצרכנים בעבר, או שמא יש לומר מתוחכמים יותר ומודעים הרבה יותר למגוון האפשרויות העומדות בפניהם. התחרות הגדולה בתחום, התרבותם של אתרי האינטרנט התדמיתיים והמסחריים כפטריות אחר הגשם ומגוון הכלים העומדים לרשות הגולש, המופיעים בקצב שלא ניתן להדביקו, מציפים את הגולש בשפע של מידע – אתרי צרכנות, מנועי השוואת מחירים, פורומים ועוד כלים רבים - עומדים כולם לשרותו ומעצימים את יכולותיו הביקורתיות והצרכניות. המדיום של האינטרנט הוא גם מדיום ההופך את הצרכן הפוטנציאלי לצרכן פעיל ומעורב. הצרכן אינו עוד צרכן שבוי, אלא צרכן שעשוי לנטוש את האתר, להיכנס לדפים שונים מאלה שחשבנו או ציפינו שיכנס אליהם, לחפש מידע במהלך החשיפה לתוכן השיווקי שלנו ובאופן כללי להשתמש בתכנים כראות עיניו ובכול אופן העולה על דעתו. האינטרנט הוא מדיום שונה מאמצעי תקשורת אחרים והחוקים השולטים בו הם חוקים שונים לגמרי. נבהיר כעת למה כוונתנו. ראשית, על אף ניסיונות שונים לאפיין את הקהל הצופה בטלוויזיה, למשל, מאפייניהם של צופי הטלוויזיה אינם ידועים ברובם. לא קשה להניח כי מי שצופה בתוכניות ערוץ הילדים הם ילדים בגילאים מסוימים או הוריהם (חסרי המזל..). אך קשה יותר, למשל, לאפיין את צופי מהדורות החדשות. גולשי האינטרנט, לעומת זאת, הם גולשים שתנועותיהם ידועות בדיוק, כך גם העמודים בהם ביקרו, משך הזמן בו שהו באתרים וגם תנועתם בדף ניתנת היום לניטור באמצעים שונים. כמו כן אנו יודעים בדיוק כמה גולשים נחשפו למסר פרסומי מסוים ואף יותר כמה גולשים בחרו מיוזמתם להקליק על קישור ולצפות בפרטיה של מודעה או להיכנס לאתר שלנו דרך קישור מאתר אחר. שינוי דרמטי זה במאפייניהם של הצרכנים מחייב גם את היצרנים לשנות את דפוסי השיווק שלהם. עם שינוי דפוסי השיווק משתנים גם המאפיינים של כתיבה שיווקית ברשת. כתיבה שיווקית בעידן הישן, עידן הטרום-אינטרנט, הייתה משימה ברורה למדי ומוגדרת. הכותב ידע מהם התכנים שיש להעביר לצרכן, מהו המדיום – ברושור, סלוגן, גי'נג'ל ברדיו ועוד והשתמש במיטב כישרונו בכדי לבצע את המלאכה על הצד הטוב ביותר. כתיבה שיווקית לעידן האינטרנט היא כתיבה שיווקית שונה. נזכיר כאן רק מספר מאפיינים הכרחיים שדורשת כתיבה שיווקית ללקוחות בעידן האינטרנט. אחד המאפיינים הבולטים של האינטרנט, מאפיין שהתעצם עם מהפכת הווב 2.0, היא האינטראקטיביות של המדיום. הלקוח בעידן האינטרנט הוא לקוח המגיב באופן מיידי לתכנים שהוא צורך. משום כך הכרחי בכתיבה שיווקית אינטרנטית לשים את הדגש על מתן האפשרות לגולש ליצור קשר עם בית העסק בכל הדרכים האפשרויות, להדגיש זאת במסר המופנה אליו ולספק לו את כל הכלים לעשות זאת. מאפיין שני של האינטרנט היא היכולת להשוות מחירים, לקרוא חוות דעת של לקוחות קודמים ולקבל את כל המידע על המוצר ובית העסק בהקשת מקש. משום כך יש לכתוב כתיבה שיווקית היוצאת מנקודת הנחה שהלקוח יודע מהם יתרונותיו וחסרונותיו של המוצר שלנו. כתיבה שיווקית צריכה, משום כך, להיות כתיבה ריאלית המדגישה את היתרונות האמיתיים של המוצר שלנו ואת מעלותיו ביחס למוצרים אחרים בשוק. כתיבה שיווקית שמנסה לייחס למוצר תכונות שאין לו, היא כתיבה שיווקית שלא תשכנע את הגולש ותגרום לו להתייחס אלינו כנוכלים ולפסול גם את כל שאר המסרים שננסה להעביר לו. מאפיין שלישי הוא הצורך להפוך כתיבה שיווקית לכתיבה העונה על שלושה צרכים – מתן אינפורמציה לגולש (שכן יש לזכור שהגולש מגיע לרוב לאתר שלנו מיוזמתו, כיון שהוא מעוניין במידע על המוצר שלנו, בניגוד לצופה טלוויזיה שנחשף לפרסומת מבלי שנשאל), העברה של מסרים שיווקיים ושימוש בתוכן לצורך קידום במנועי חיפוש. הצורך של כתיבה שיווקית לענות בטקסט אחד על כל הצרכים הללו הופך אותה לכלי חשוב ביותר מבחינה שיווקית, שיש צורך לדעת להשתמש בו כהלכה. מומלץ בחום, לכן, להפקיד את משימת עיצוב וניסוח התוכן השיווקי שלנו בידי אנשי מקצוע, שיכולים לאפשר לנו להפיק את המרב והמיטב מן המקום המצומצם והיקר שמאפשר האתר שלנו.