איך אני לעזאזל אמורה להצליח לגרום לכם, הגולשים בבלוג, לקרוא את המאמר הזה? למה שתבחרו דווקא בפוסט הזה על פני עשרות הפוסטים האחרים בבלוג? ואם כבר התחלתם לקרוא (ואני מבינה שכבר התחלתם לקרוא...) - איך אני מצליחה לגרום לכם להרגיש שאתם לא מבזבזים את הזמן לריק? איך אני מצליחה לשכנע אתכם שהרעיון שאני מנסה להעביר לכם כאן הוא רעיון חשוב? רעיון שיועיל לכם?
אלו הן, בקצרה, הסוגיות המרכזיות איתן מתמודד כל קופירייטר לפני שהוא ניגש לנסח סלוגן או טקסט שיווקי. מלאכת הקופירייטינג היא מלאכה שנראית מהצד פשוטה מאוד, שכן כמה מסובך זה לנסח 2 משפטים קצרים ותמציתיים?
לנגד ענייו של קופירייטר עומדים שלושה ערכי ברזל מרכזיים, שסינרגיה אידיאלית ביניהם תוליד את הסלוגן או הטקסט האידיאלי - ערכים של אמינות, מקוריות ושיווקיות.
לעניות דעתי, אמינות הטקסט או הסלוגן הינה הערך החשוב ביותר בה צריך להתחשב הקופירייטר. אמינות צריכה לקחת בחשבון את שלל איכויות המוצר, ולעתים אף את מגרעותיו, ולייצר מהן אמירה אחראית ואמינה אשר לא תעורר חשד אצל קהל היעד. סלוגנים בסגנון "אנחנו הכי טובים", או "המוצרים שלנו הם הכי זולים", יהיו לרוב סלוגנים שיזכו לשאת נפש מצד קהל היעד, שכן איזה בית עסק לא יטען בראש חוצות שהוא נותן את השירותים הטובים והזולים ביותר בשוק? כדי לנסח סלוגן טוב ואמין ככל הניתן נסו לדמות את עצמכם לקהל היעד שלו - האם הניסוח הזה עובד עליכם? האם הוא לא נראה לכם מוגזם מדי?
מקוריות היא ערך חשוב נוסף במלאכת הקופירייטינג. אנשים אוהבים שמאתגרים אותם. אנשים אוהבים שמחדשים להם, ולא לועסים להם סיסמאות שהם שמעו כבר אלף פעמים באלף מקומות שונים. תעוזה ומקוריות בניסוח סלוגנים הינה מתכון בטוח ליצירת עניין בקרב קהל היעד שלכם.
אמינות ומקוריות הם ערכים חשובים מאוד, אבל בסופו של דבר עלינו לזכור שקופירייטינג היא מלאכת שיווק, ולכן על הטקסט או הסלוגן שלנו להיות שיווקיים. שיווקיות פירושה העצמת היתרונות של המוצר שלכם (בגבול האמינות!), ושכנוע קהל היעד שלכם, בדרך המתוחכמת ביותר, שהמוצר שלכם הוא המוצר שהם צריכים.