חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מיתוג קולי - יויה מיוזיק | מיתוג קולי לעסקים, מיתוג קולי לחברות ובכלל, מה זה מיתוג קולי ?

מיתוג קולי - יויה מיוזיק | מיתוג קולי לעסקים, מיתוג קולי לחברות ובכלל, מה זה מיתוג קולי ?

בעידן הטכנולוגיה והמידע של ימינו קיימת חשיבות רבה למידת הבולטות והייחודיות של כל עסק וחברה למול המתחרים – זאת כמעט בכל שוק ושוק. בימים כאלה, כאשר כמעט בכל ענף וענף מתקיימת תחרות רבה ובעוד שהאינטרנט מדגים (במרחק קליק) היצף של מידע אודות מוצרים ושירותים,עולה וגובר הצורך של כל חברה (ובכלל זה גם עסקים בינוניים וקטנים) בחותמת ייחודית משלה, אשר תזוהה עמה בלבד. בעבר, השימוש בלוגו וסימני מסחר ענה על הצורך בייחודיות והבידול למול המתחרים, כאשר סייע לשמירה על המוניטין והפנמת הקישוריות שבין השירות או המוצר לחברה המציעה אותם. כיום, כאמור, צרכים אלה נתגברו ונתעצמו עד כי נתפתח תת-ענף שלם בתוך תחום הפרסום והמיתוג הקרוי: מיתוג קולי. תחום זה משתמש באודיו (הכוונה לנגינה, אפקטים, קריינות וכל מה ששומעים) על מנת להגשים את אותן מטרות ידועות של ייחודיות ובידול – הכל על מנת להקנות לחברה אמצעי זיהוי חד חד-ערכי עם המוצרים והשירותים שמציעה לציבור.

אז למה קל לזכור מותג קולי ? קודם ניתן דוגמא. זוכרים את תוכנית הבידור "זהו-זה" (ראו בחלק של מוזיקה לפרסומות). בזמנו, ציבור שלם זכר את מס' הטלפון של התוכנית רק משום שלרצף הספרות הודבקה מנגינה קליטה ע"י מנחי התוכנית (מי מהצופים שהתקשר וצדק בפתרון החידה קיבל את הפרס הקבוע של חולצה ותקליט). והנה דוגמא נוספת: האם קרה לכם שניסיתם להיזכר במילותיו של שיר מסוים ע"י זמזום מנגינתו ? בוודאי שכן. משתי הדוגמאות הללו אנו מבינים כי למוזיקה ישנה יכולת בלתי מעורערת "להיתפס" במוחנו ובלבד... שהיא קליטה.כך נבראנו, זו האמת ואולי נקודת הפתיחה האקסיומית ! למעשה, התכונה האנושית הזו שלנו(או הפוך: "תכונה" מיוחדת זו של המוזיקה) אף מאפשרת את הטמעתו של טקסט במנגינה,פעולה אשר אם מבוצעת (תוך הקפדה על מספר כללים) יכולה לסייע בקלות יחסית לקיים מטלה של היזכרות בטקסט (או המסר) המוטמע. אם נחשוב לרגע.... זה בדיוק מה שהופך שיר ללהיט; שילוב של מנגינה קליטה וטקסט מנצח, המוטמע באופן מיטבי (נתפר במיוחד) עבור אותה מנגינה קליטה.

איך בעצם מיתוג קולי עוזר בפועל ? תהליך העבודה על מותג קולי פשוט משתמש בחוקי הטבע אשר קובעים דבר פשוט: כשאנו חווים דבר מה מסוים, כל דבר, דרך מס' חושים הרי שנפנים אותו בצורה טובה יותר, ובמילים אחרות: מה שאנו חווים ע"י מס' חושים ישאיר אצלנו חותם עמוק וחזק יותר (זוכרים את הדוגמא הקודמת של היזכרות במילות השיר, לאחר שנזכרנו במנגינה.. ובכן, אם היינו מתבקשים ללמוד רק את המילים מבלי לשמוע את המנגינה, ספק אם היינו נזכרים בהן לאחר זמן). מותג קולי עוזר בנוסף משום שהוא מסייע בייצוג החברה או העסק במצבים בהם הויז'ואל אינו בנמצא. ישנו סיפור על אדם שנולד עיוור ולאחר שהטכנולוגיה אפשרה לנתחו החל פתאום לראות. הציגו בפני אותו אדם את המפתח לדירתו ואולם האיש כלל לא יכל לזהות כי מדובר במפתח כלל ! הגישו המפתח בידיו... מיששו ולפתע קרא בהתפעלות "זה המפתח לדירתי !". כשאינכם למול מסך הטלוויזיה ופתאום מבעבע ניגון מוכר "AIG" (דוגמא מצוינת ושכיחה למדי) מייד הנכם מבינים במה מדובר. באםנחזור לדוגמא אודות העיוור והמפתח, הרי שאם היינו מרשרשים בצרור המפתחות בפניו שלהאיש, אשר קיבל זה עתה את ראייתו, היה יודע מן הסתם כי מדובר במפתחות וזאת אף אם לא ניתנו אלה בידיו למישוש. אז אם נענה לשאלה (הכיצד מיתוג קולי עוזר בפועל ?).. המותג הקולי מעצים את הפנמת אמצעי הזיהוי של החברה מעצם היותו מצטרף למותג הויז'ואלי (הלוגו, הצבעים, הפונט, התבניות ועוד..) ומן הסתם כל מה שנתפס במס' חושים מותיר חותם חזק יותר בתוכנו האנשים. בנוסף, מותג קולי יוכל להוות תחליף נהדר לויז'ואל כאשר הויז'ואל אינו בנמצא (למשל: כשאנו בנסיעה באוטובוס, ברכבת או במכונית ואוליבכלל בג'וגינג, אגב האזנה לרדיו) כך שגם במקרים כאלה, משנחשפנו למותג הקולי הרי שבאחת החברה תעלה למול עינינו ותיוצג אצלנו כמי שמציעה את השירותים או המוצרים המזוהים עמה.

היכן ניתן למצוא מותגים קוליים ?

מצגות, מערכות ניתוב שיחות IVR, סרטוני מולטימדיה, פתיחים לאתרי אינטרנט, קרדיטים של חברות הקולנוע המוקרנים בתחילת הסרט, תשדירי חסות טלוויזיוניים, ג'ינגלים לרדיו, בתשדירי פרסומת טלוויזיוניים ועוד. כפי שאתם שמים לב, תוצרי תהליך המיתוג הקולי, כלומר המותגים הקוליים עצמם, בהחלט יופיעו גם במדיה הכוללת ויז'ואל כמו למשל, תשדירי חסות בטלוויזיה וקולנוע. הסיבה לכך הינה משום שהחשיפה לצליל ולתמונה יחד מחזקת את החיבור והקשר שעושה הציבור בין הצליל לתמונה כך כשבפעם הבאה יופיע רק הצליל, המותג הקולי לבדו, תעלה באופן אוטומטי גם התמונה של החברה (או העסק) בעיני רוחנו יחד עם כל מהשהיא מייצגת עבורנו.

מה זה בדיוק מותג קולי ומה צריך לדעת בשביל ליצור אותו ?

מותג קולי הוא התוצר של תהליך המיתוג הקולי. בדרך כלל יהיה מורכב משם החברה (או העסק), ממשפט קריינות קצר (מעין סלוגן המייצג את מהותה של החברה כולה) וכן פראזה מוסיקלית קצרה וקליטה המלווה לעתים באפקטים קוליים מתאימים. פעמים ייעשה שימוש רק בשם החברה ובאפקט כלשהו ולעומת זאת, בפעמים אחרות, המותג הקולי יורכב משם החברה, סלוגן מקוריין ומוזיקה,ללא אפקט.... בקיצור: ישנן לא מעט אפשרויות להגשמת תהליך של מיתוג קולי ואולם צריך לזכור כי על מותג קולי להיות קצר, פסקן והכי חשוב - קליט ! עוד יודגש כי מותג קולי חייב שיאפיין את החברה (או העסק) נאמנה, זאת ע"י התאמה שלו למספר עיקרים: לשוק בו החברה מתקיימת, למוצרים או לשירותים אותם החברה מציעה, לפלח הקהל אליו פונההחברה בציבור ול –Vibe הכללי אשר היא "משדרת" בקמפיינים הפרסומיים שהיא מבצעת ובאתרי אינטרנט אשר היא מחזיקה בהם, לצורך קידומה העצמי וניהול פעילויותיה. פעמים רבות המותג הקולי יכול שייגזר מקמפיין פרסומי ספציפי (בטלוויזיה או ברדיו) ואף להאריך את השפעתו של הקמפיין לאחר שזה כבר נסתיים. כך, לעתים רבות קורה שמה שנשאר בין קמפיין אחד למשנהו, על פני תקופה של שנים, הם המותגים הקוליים אשר ממשיכים לחיות ולבעוט בתוך מערכות ה – IVR של החברה (מערכות ניתוב שיחות אשר מבקשות אתכם להמתין בסבלנות או להקיש מס' שלוחה, באם ידועה.... ).

על המלחין והמפיק המוסיקלי מוטלת אחריות גדולה ואף חובה לתרגם את החברה (על אפיוניה) לשפה מוסיקלית אשר "תדבר" ישירות אל קהל היעד, אליו החברה מבקשת לפנות. לא מן הנמנע כי יקבל הנחיות מצוות יועצים של החברה או מחברת מיתוג, העוסקת במיתוג החברה כולה, אודות אפיוני המוסיקה המבוקשים אבל חשוב להבין כי המטרה בסופו של דבר הינה להבטיח שהשפה המוסיקלית תובן כראוי בקרב הציבור אליו החברה פונה ואף תהיה, מלכתחילה, חלק מהשפה שאותו ציבור נוהג להשתמש בה ביומיום. כן חשוב להדגיש כי צריך להקפיד על אוטנטיות במסר המועבר ולוודא כי מתקיימת התאמה מוחלטת בין הצלילים, האפקטים, הקריינות והסאונד הכללי (המרכיבים את המותג הקולי) ובין כל מה שהחברה מייצגת ועומדת מאחוריו (כך למשל ראוי להבין ולזכור שמיתוג קולי של חברת תקשורת יהא מן הסתם שונה בתכלית ממיתוג קולי של מכללה למקצועות האיפור).

יואב (יויה) אסיף | מפיק מוסיקלי | יויה-מיוזיק | אולפן הקלטות | www.yoyamusic.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יואב (יויה) אסיף, מפיק מוזיקלי - יויה מיוזיק

הפקה מוזיקלית לאמנים | מוזיקה לפירסומות | מוזיקה לסרטים | מוזיקה לתיאטרון | מוזיקה לאתרים | מוזיקה למולטימדיה | אולפן הקלטות | www.yoyamusic.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יואב (יויה) אסיף, מפיק מוזיקלי

מאת: יואב (יויה) אסיף, מפיק מוזיקלימוסיקה23/01/101065 צפיות
המאמר סוקר את חיונותה של המוזיקה וחשיבותה בראי תהליכי מיתוג של חברות ועסקים במיוחד כשהדבר נוגע למערכות נתבי שיחות (IVR) היכן שהמערכת פעמים רבות מהווה אמצעי קשר ישיר שבין החברה או העסק ללקוח כמו גם ללקוח הפוטנציאלי. מן המאמר: "אז למה בעצם חשוב להקפיד כי נתב שיחות ה - IVR שלך יוכן באופן רציני, מקצועי ואף מעורר השראה ? כי בכל פעם כשלקוח מתקשר, מיידית עולה בעיני רוחו האימג' של החברה, כלומר כל מה שהחברה שלך מייצגת; כי מסרים אשר נכתבו באופן מקצועי והוקלטו כמו שצריך יוכלו להיות מועברים ללקוחות

מאת: יואב (יויה) אסיף, מפיק מוזיקלימוסיקה23/01/10975 צפיות
המאמר מדבר על חשיבותה של המוזיקה בתווך האינטרנט היחסית חדש בעולמנו וכן את יישומה באמצעי מולטימדיה שונים. מתוך המאמר: "הלחנת מוזיקה לאתרים ו - מוזיקה למולטימדיה היא עסק רציני ביותר. בעידן המידע והטכנולוגיה של ימינו המחשב כבר תופס נתח רחב ביותר משגרת החיים שלנו. התווך האינטרנטי בימים אלה, יש אומרים, מהווה מעין עולם מקביל למציאות הקיימת. מושג זה של עולם וירטואלי מקביל הוטבע לא בכדי שכן כיום ניתן לבצע פעולות רבות באמצעות האינטרנט אשר בעבר נתאפשרו רק באמצעות קשר ישיר שבין הבריות לעולם המעשה שביומיום,

מאת: יואב (יויה) אסיף, מפיק מוזיקלימוסיקה23/01/101068 צפיות
המאמר סוקר את נושא המוזיקה בתיאטרון המודרני של ימינו ומדבר על תפקידה החשוב מאין כמוהו של המוזיקה בתחומי המחזאות השונים: כגון מחזות זמר, מחזות אימפרו ועוד. כן ישנו פירוט באשר עבודת המפיק המוזיקלי וכן תפקידו של אולפן ההקלטות ככל הקשור להכנת פס-קול להצגה למול הבאתם של נגנים לביצוע ליווי מוזיקלי LIVE על הבמה.

מאת: יואב (יויה) אסיף, מפיק מוזיקלימוסיקה23/01/101202 צפיות
המאמר סוקר את תפקידה של המוזיקה בקולנוע ובטלוויזיה ותכונותיה הייחודיות אשר הופכות אותה לכלי חיוני המסייע לשדרוגה של הסצינה הקולנועית ולהעצמת המסרים שבבסיסה. מתוך המאמר: "אז איך באמת מתקבלות החלטות לגבי איפיוני המוסיקה ביצירה המוקרנת ? כמובן שהמלחין, מניסיונו האישי, ולאחר שצפה ב - Rough Cut , מוזמן להמליץ על אפיוני האווירה המתאימים בכל סצנה וסצנה ואולם בדרך כלל, ההחלטות מתקבלות במהלכה של ישיבה בה נוכחים המלחין, הבמאי וכן אנשים נוספים מן ההפקה. כאמור, הרעיון שעומד מאחורי פס-הקול הנו מינופה של הסצנ

מאת: יואב (יויה) אסיף, מפיק מוזיקלימוסיקה23/01/101217 צפיות
המאמר סוקר את תחום ההלחנה וההפקה המוזיקלית לפרסומות וג'ינגלים. ישנו מענה לשאלות כמו למה באמת צריך מוזיקה לפרסומות וכן עמידה מקרוב על תכונותיה של המוזיקה ויכולותיה המופלאות לשרת את המסר הפרסומי שבסופו של יום נועד לעורר ציבור (או קהל יעד) להתנהגות מסויימת, כגון: רכישת מוצר או שירות.

מאת: יואב (יויה) אסיף, מפיק מוזיקלימוסיקה17/01/101192 צפיות
המאמר סוקר את תהליך ההפקה המוזיקלית החל מגיבוש המבנה הראוי לשיר דרך שימוש בהרמוניות העוזרות להעצים את המסר שבבסיס היצירה וכלה בתיזמור הכלים השונים ע"י המפיק המוזיקלי.

מאמרים נוספים בנושא מוסיקה

מאת: רויטל ל מוסיקה02/12/205147 צפיות
אחת מצורות הבילוי הפופולריות בשנים האחרונות היא הקריוקי אשר מקורו במדינת יפן ופרושו "תזמורת ריקה". אנשים מסתבר מאוד אוהבים לשיר, ולכן כל אירוע בו תהיה הפעלה אקטיבית, כזו שהאורחים יוכלו להביע עצמם ולהתבטא בשירה, יהפוך למשהו מוצלח.

מאת: חיים נוימוסיקה12/08/205632 צפיות
הסינגל החדש של הזמרת והיוצרת יעלה אלישיב, CRAZY TIMES הוא מצמרר, מרגש ומבליט את יכולותיה הווקאליות והמוזיקליות. את השיר כתבה והלחינה יעלה בתקופת סגר הקורונה והוא כבר זכה לתהודה רבה בקרב מאזיניה וציבור נרחב.

מאת: חיים נוימוסיקה26/07/205647 צפיות
גם זה הגיע: המנון לקורונה, המגפה שנחתה על העולם, זוכה גם לשיר קליל וקצבי ולסינגל חדש של הזמר יהודה אברון.

מאת: אידובמוסיקה29/12/196288 צפיות
הייתה תקופה לפני הרבה מאוד זמן שראש-הממשלה שלנו, ביבי נתניהו, השתמש במשפט הבא בשביל להגדיל לעצמו את כמות המצביעים - לכל ילד יהיה מחשב בבית. ביבי השתמש במשפט הזה בתור כלי שכנוע. מכוון שהייתה תקופה שלא היה מחשב בכל כיס והגישה לאינטרנט הייתה מאוד מצומצמת. לעומת התקופה של היום שבו לכל ילד כבר יש גישה כמעט בלתי-מוגבלת בשביל לגלוש באינטרנט.

מאת: אידובמוסיקה13/12/193676 צפיות
אם היינו חיים עשור אחורה והייתם רוצים לבנות אולפן-הקלטות הייתם צריכים לעבוד כלכך הרבה שעות בשביל להקים את האולפן הכי פשוט. אבל היום, ההוצאה הכי יקרה שלכם כנראה תהיה מחשב ואם אתם קוראים את המאמר הזה אז אני מניח שיש לכם מחשב. במאמר הזה אני רוצה להסביר מה הם כוחם של פלגינים.

מאת: אידובמוסיקה09/12/193641 צפיות
כיום אנחנו חיים בתקופה שמאוד קל לשמוע שירים. בלחיצת כפתור אנחנו יכולים לשמוע איזה שיר שאנחנו רוצים או אלבום שלם מבלי לחשוב יותר מדי. אנחנו כלכך רגילים לשמוע שירים לפי בחירה שלא קיים אתר אחד, אלה כמה אתרים שתהליך הורדת שירים מיוטיוב או מכל אתר אחר היא מאוד פשוטה. למרות שאיכות השירים פחותה מזו של השירים שהופקו באלבום, אנחנו בתור צרכנים מעדיפים את הנוחות של לשמוע מתי שאנחנו רוצים מאשר לשמוע שירים באיכות גבוהה.

מאת: אידובמוסיקה02/12/193898 צפיות
מי מאיתנו לא שומע היום שירים דרך יוטיוב? היום הדרך המקובלת לשמוע שירים היא דרך שירות סטרימינג כלשהו כשהדרך הכי פופולרית היא מיוטיוב. אני נתקל בהרבה מקרים שבהן כל קבל עם ועדה מבקש ממני להסביר לו איך מורידים שירים מיוטיוב. בדר"כ אני גם שואל "למה צריך להוריד את השירים מיוטיוב? הרי מאוד נח וקל פשוט להיכנס ליוטיוב ואז לשמוע את השירים שאנחנו רוצים", התשובה הקבילה שאני מכבד היא דווקא מזמרים שרוצים להתאמן על שירים מסויימים אבל הם לא תמיד נמצאים במקום שהטלפון שלהם קולט וויפי (wifi) בשביל להפעיל יוטיוב...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica