חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יויה מיוזיק | מוזיקה לפירסומות, הפקת גי'נגלים, הלחנה ו - הפקה מוזיקלית לתשדירי פרסומת בטלוויזיה | יויה-מיוזיק

מוזיקה לפירסומות, הפקת גי'נגלים, הלחנה ו - הפקה מוזיקלית לתשדירי פרסומת בטלוויזיה | יויה-מיוזיק

התחום של הפקת ג'ינגלים וכן הלחנה והפקה מוזיקלית של מוזיקה לפירסומות מצריך מיקוד במסר הפרסומי, אותו מסר אשר יביא את הצופה או המאזין להתנהגות אותה מבקשת הפרסומת לעודד (ברוב המקרים רכישה של מוצר או שירות אך לא רק. לעתים נרצה לחנך לערכים, כמו למשל: נהיגה בטוחה והימנעות מסמים). למה באמת צריך מוזיקה לפרסומות ? התשובה טמונה ביכולותיה המופלאות של המוזיקה לפלוש אל מעבר לקווי השיפוט והביקורת של המוח האנושי ולעורר תחושות רגשיות אצל כל שומע, אף מבלי שהוא יוכל להיות מודע לכך שמצב רוחו נשתנה כתוצאה מהאזנה קלה למנגינה שבבסיס הג'ינגל. זו בדיוק הסיבה שמוזיקה משמשת להעצמת מסרים בבסיסן של יצירות אמנות אחרות כמו סרט או מחזה, שכן היא עוזרת להכניס את הצופה "רגשית" לתוך האירועים שמתחוללים מלפניו. מה יש בה במוזיקה שהופכת את האדם לפחות שיפוטי ויותר צייתן למסר הפרסומי ? ובמילים אחרות: למה אנו מוצאים את עצמנו פעם אחר פעם מזמזמים (או אפילו שומעים בראש) שיר או סלוגן פרסומי אשר ממשיך לרוץ שוב ושוב במוחנו, מבלי שנוכל באמת להשליט סדר ולהחליט על הפסקתו ? שאלה טובה ולא בטוח שנדע לענות עליה, אבל מה שכן בטוח הוא שהמוזיקה היא כלי בעל ערך חשוב ממדרגה ראשונה אשר יכול לשרת נהדר כל מפרסם, בבואו אל ציבור לקוחותיו ואל לקוחות פוטנציאליים עם מסר שיווקי חדש שברצונו להטמיע.

ומה תפקידו של המלחין בהקשר הזה ? להלחין מוזיקה קליטה ומותאמת לקהל היעד של הפרסומת. רגע אחד, אמרנו שני דברים חשובים מאוד; הראשון, קליט והשני, מותאם ! למה קליט ? כי מה שקליט זוכרים ומה שזוכרים בסופו של דבר גם מפנימים. כבר לפני עשרים וחמש שנים ידעו את זה במערכת "זהו-זה" (תוכנית הבידור בהפקת הטלוויזיה החינוכית). מדי שבוע, במסגרת התוכנית, הופנתה שאלה לקהל הצופים כאשר הפותרים נכונה (אשר נדרשו לטלפן למערכת התוכנית ולהשמיע את התשובה) קיבלו את הפרס הקבוע של חולצה ותקליט. עד היום זכור לרבים שיש להתקשר לטלפון 426144 כדי לזכות בפרס. בזמנו, כל אחד ידע לשלוף בע"פ את מספר הטלפון של זהו-זה וכל זאת בזכות הלחן שהוצמד לרצף הספרות על ידי מנחי התוכנית ! במקום לזכור את זה, פשוט שרו את זה – מה שהביא לכך שרצף הספרות ייזכר ביתר קלות בידי ציבור גדול ורחב מאוד של אנשים, צופי התוכנית. למה מותאם ? כאן טמון חלק אחר של הסוד בדבר חכמת השימוש במוזיקה לפרסומות. ממש כפי שיש פריטי לבוש המשויכים לתקופה מסוימת, לציבור מסוים ואפילו למקום גיאוגרפי כלשהו, באותו אופן ישנם סגנונות מוזיקליים אשר נצרכים יותר בקרב אוכלוסייה מסוימת ומזוהים יותר עם תקופות שונות ולעתים אף עם מקומות גיאוגרפיים שונים בעולם. למשל, רוב הסיכויים שבקרב מאזיני מוזיקה קלאסית נמצא יותר מאזינים שגילם נמצא בטווח של 30 ומעלה ולעומת זאת בקרב מאזיני טראנס והאוס (מוזיקה אלקטרונית) נמצא יותר ויותר מאזינים מקרב שכבת הגיל של 30 ומטה. איך אנחנו יכולים להשתמש בזה ? די פשוט. אם נרצה לפנות לחתך גילאים מסוים הרי שנלחין, בהתאמה, מוזיקה בסגנון לו קהל היעד נוהג להאזין. באופן זה נקל על קהל היעד להתחבר למסר השיווקי המצוי בבסיס הפרסומת שכן המוזיקה שבפרסומת (שלה תפקיד רגשי) "מדברת" ישירות אליו. אם למשל הפרסומת עוסקת במוצרי מזון אסיאתיים, המיובאים ארצה מסין, ייתכן שנרצה לשלב מוזיקה בסגנון מוזיקה סינית - זאת על מנת לחזק אצל הצופה את ההרגשה כי מדובר במוצר סיני אוטנטי וכן כדי להבטיח את החוויה הרגשית הטובה הנלווית לצריכתו של מוצר אוטנטי שכזה. כל התהליכים האלה הינם הסמויים מן העין ואולם בסופו של דבר יהיו אלה שיעודדו את הצופה לנקוט בפעולה ולרכוש את המוצרים מן היבואן.

אמרנו את זה קודם אבל עכשיו נחזור על כך שוב: המוזיקה שבבסיס תשדיר פרסומת טלוויזיה או ג'ינגל רדיו פונה לרובד הרגשי אצל קהל היעד. כבר הוכח בעבר כי הקונה אינו עובד רק על פי השכל והרציונל ולמעשה, במקרים רבים, אף ייתכן כי ירכוש מוצר או שירות אשר אין לו צורך בהם (לעתים אף ירכוש כאלה היקרים יותר ואיכותיים פחות ממוצרים או שירותים אחרים הקיימים בשוק) – כל זאת משום ההבטחה שבאה עם המוצר. הבטחה ? כן. ההבטחה לחוויה הרגשית שנלווית לצריכתו של המוצר. מה אתם מרגישים כשאתם לוגמים קוקה-קולה ? האם אתם חשים, באחת, בתחושה של צעירות ורעננות ? זוהי בדיוק ההבטחה מאחורי המוצר (למי מכם שמתעניין בתחום של פרסום ומיתוג באופן כללי, נשמח להמליץ על "המדריך לבוני מותגים" של ד"ר דן הרמן, הוצאת צ'ריקובר). המוזיקה בפרסום מהווה כלי חיוני וחשוב מאין כמוהו ביצירתה וגיבושה של אותה הבטחה לחוויה הרגשית הנלווית לצריכתו של המוצר. למה חיוני ? משום שהיא יודעת לעקוף מנגנונים טבעיים של שיפוטיות, הגיון והפעלת ביקורת ומאופיינת ביכולת לפנות ישירות לרובד הרגשי וללב ליבו של הצרכן.

אז איך הדברים באמת מתבצעים ? מתקבלת דרישה מצד משרד פרסום או חברת מיתוג או אפילו ישירות מן המפרסם. במקרה הראשון ייתכן מאוד שיוגש דף BRIEF אשר יחשוף בפנינו פרטים אודות המוצר וקמפיין הפרסום. חשוב להדגיש כי כל ההחלטות האמנותיות מתקבלות על בסיס החלטות מושכלות "גבוהות" יותר הלוקחות בחשבון (שיקול דעת רחב) את המוצר, קהל היעד, את ההתנהגות אותה רוצים לעודד ועוד – הכל במטרה להעצים את המסר שבבסיס הפרסומת וכן ליצור את הרובד הרגשי הראוי, שיסייע בהפנמתה של הפרסומת והטמעתה של ההבטחה הנלווית לצריכת המוצר. לא מן הנמנע שתוגשנה מספר סקיצות במהלך העבודה ואולם חשוב מאוד לדעת מראש לאן פנינו מועדות ולא לנסות לירות באפלה ולבזבז זמן אולפן יקר (גם אם משלמים לנו על זה :)). כן חשוב להדגיש את הצורך בשיתוף הפעולה הצמוד של המלחין (והמפיק המוסיקלי) עם מנהל הקריאטיב, הקופירייטר, מנהלת ההפקה, הלקוח המפרסם ועוד בעלי מאה ודעה.

על כוחו של הפרסום אין צורך שנדבר. ברור כי פרסומת טובה יכולה לעשות שירות, שאין שני לו, לעסק הבא להציע דבר מה לציבור. עם זאת חשוב לזכור כי ככל שהפרסומת מהווה כלי חשוב בהצלחת קידומו של המוצר או השירות הרי שהמוזיקה המולחנת והמופקת במסגרת אותה פרסומת מהווה כלי מכריע להצלחתה של הפרסומת, כלומר: בעידוד ההתנהגות הרצויה מצד הציבור. התחום של מוזיקה לפרסומות דורש בקיאות רבה מצד המפיק המוזיקלי במס' רב של ז'אנרים וסגנונות מוסיקליים וכן יכולות הפקה מעולות ואולם לא פחות מכך ניתן לאמר כי הסוד הטמון בכל פרסומת מצליחה הוא דווקא היכולת לקחת בחשבון שיקולים המנתחים פסיכולוגית את התאמתו של מסר מוזיקלי כזה או אחר לקהל היעד אליו פונים בראי המוצר או השירות המוצעים (בהערת אגב נספר כי בבניית קמפיינים רבים משתמשים בסקרי דעת קהל על מנת לנסות ולצפות מראש מהי הגישה הפרסומית, ובכלל זה גם המוסיקלית, הראויה לקמפיין).

יואב (יויה)  אסיף | מפיק מוסיקלי | יויה-מיוזיק | אולפן הקלטות | www.yoyamusic.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יואב (יויה) אסיף, מפיק מוזיקלי - יויה מיוזיק

הפקה מוזיקלית לאמנים | מוזיקה לפירסומות | מוזיקה לסרטים | מוזיקה לתיאטרון | מוזיקה לאתרים | מוזיקה למולטימדיה | אולפן הקלטות | www.yoyamusic.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יואב (יויה) אסיף, מפיק מוזיקלי

מאת: יואב (יויה) אסיף, מפיק מוזיקלימוסיקה23/01/101064 צפיות
המאמר סוקר את חיונותה של המוזיקה וחשיבותה בראי תהליכי מיתוג של חברות ועסקים במיוחד כשהדבר נוגע למערכות נתבי שיחות (IVR) היכן שהמערכת פעמים רבות מהווה אמצעי קשר ישיר שבין החברה או העסק ללקוח כמו גם ללקוח הפוטנציאלי. מן המאמר: "אז למה בעצם חשוב להקפיד כי נתב שיחות ה - IVR שלך יוכן באופן רציני, מקצועי ואף מעורר השראה ? כי בכל פעם כשלקוח מתקשר, מיידית עולה בעיני רוחו האימג' של החברה, כלומר כל מה שהחברה שלך מייצגת; כי מסרים אשר נכתבו באופן מקצועי והוקלטו כמו שצריך יוכלו להיות מועברים ללקוחות

מאת: יואב (יויה) אסיף, מפיק מוזיקלימוסיקה23/01/101089 צפיות
המאמר מסביר את המושג של מיתוג קולי המהווה מינוח יחסית חדש בתחום הפרסום ובתוך שכך שופך אור על עבודת המפיק המוזיקלי באולפן ההקלטות, בהקשר של בניית מותג קולי כחלק ממאמצי מיתוג כולל לעסק או לחברה. מן המאמר: "בעידן הטכנולוגיה והמידע של ימינו קיימת חשיבות רבה למידת הבולטות והייחודיות של כל עסק וחברה למול המתחרים – זאת כמעט בכל שוק ושוק. בימים כאלה, כאשר כמעט בכל ענף וענף מתקיימת תחרות רבה ובעוד שהאינטרנט מדגים (במרחק קליק) היצף של מידע אודות מוצרים ושירותים, עולה וגובר הצורך של כל חברה (ובכלל זה גם עס

מאת: יואב (יויה) אסיף, מפיק מוזיקלימוסיקה23/01/10975 צפיות
המאמר מדבר על חשיבותה של המוזיקה בתווך האינטרנט היחסית חדש בעולמנו וכן את יישומה באמצעי מולטימדיה שונים. מתוך המאמר: "הלחנת מוזיקה לאתרים ו - מוזיקה למולטימדיה היא עסק רציני ביותר. בעידן המידע והטכנולוגיה של ימינו המחשב כבר תופס נתח רחב ביותר משגרת החיים שלנו. התווך האינטרנטי בימים אלה, יש אומרים, מהווה מעין עולם מקביל למציאות הקיימת. מושג זה של עולם וירטואלי מקביל הוטבע לא בכדי שכן כיום ניתן לבצע פעולות רבות באמצעות האינטרנט אשר בעבר נתאפשרו רק באמצעות קשר ישיר שבין הבריות לעולם המעשה שביומיום,

מאת: יואב (יויה) אסיף, מפיק מוזיקלימוסיקה23/01/101068 צפיות
המאמר סוקר את נושא המוזיקה בתיאטרון המודרני של ימינו ומדבר על תפקידה החשוב מאין כמוהו של המוזיקה בתחומי המחזאות השונים: כגון מחזות זמר, מחזות אימפרו ועוד. כן ישנו פירוט באשר עבודת המפיק המוזיקלי וכן תפקידו של אולפן ההקלטות ככל הקשור להכנת פס-קול להצגה למול הבאתם של נגנים לביצוע ליווי מוזיקלי LIVE על הבמה.

מאת: יואב (יויה) אסיף, מפיק מוזיקלימוסיקה23/01/101202 צפיות
המאמר סוקר את תפקידה של המוזיקה בקולנוע ובטלוויזיה ותכונותיה הייחודיות אשר הופכות אותה לכלי חיוני המסייע לשדרוגה של הסצינה הקולנועית ולהעצמת המסרים שבבסיסה. מתוך המאמר: "אז איך באמת מתקבלות החלטות לגבי איפיוני המוסיקה ביצירה המוקרנת ? כמובן שהמלחין, מניסיונו האישי, ולאחר שצפה ב - Rough Cut , מוזמן להמליץ על אפיוני האווירה המתאימים בכל סצנה וסצנה ואולם בדרך כלל, ההחלטות מתקבלות במהלכה של ישיבה בה נוכחים המלחין, הבמאי וכן אנשים נוספים מן ההפקה. כאמור, הרעיון שעומד מאחורי פס-הקול הנו מינופה של הסצנ

מאת: יואב (יויה) אסיף, מפיק מוזיקלימוסיקה17/01/101192 צפיות
המאמר סוקר את תהליך ההפקה המוזיקלית החל מגיבוש המבנה הראוי לשיר דרך שימוש בהרמוניות העוזרות להעצים את המסר שבבסיס היצירה וכלה בתיזמור הכלים השונים ע"י המפיק המוזיקלי.

מאמרים נוספים בנושא מוסיקה

מאת: רויטל ל מוסיקה02/12/205147 צפיות
אחת מצורות הבילוי הפופולריות בשנים האחרונות היא הקריוקי אשר מקורו במדינת יפן ופרושו "תזמורת ריקה". אנשים מסתבר מאוד אוהבים לשיר, ולכן כל אירוע בו תהיה הפעלה אקטיבית, כזו שהאורחים יוכלו להביע עצמם ולהתבטא בשירה, יהפוך למשהו מוצלח.

מאת: חיים נוימוסיקה12/08/205632 צפיות
הסינגל החדש של הזמרת והיוצרת יעלה אלישיב, CRAZY TIMES הוא מצמרר, מרגש ומבליט את יכולותיה הווקאליות והמוזיקליות. את השיר כתבה והלחינה יעלה בתקופת סגר הקורונה והוא כבר זכה לתהודה רבה בקרב מאזיניה וציבור נרחב.

מאת: חיים נוימוסיקה26/07/205647 צפיות
גם זה הגיע: המנון לקורונה, המגפה שנחתה על העולם, זוכה גם לשיר קליל וקצבי ולסינגל חדש של הזמר יהודה אברון.

מאת: אידובמוסיקה29/12/196288 צפיות
הייתה תקופה לפני הרבה מאוד זמן שראש-הממשלה שלנו, ביבי נתניהו, השתמש במשפט הבא בשביל להגדיל לעצמו את כמות המצביעים - לכל ילד יהיה מחשב בבית. ביבי השתמש במשפט הזה בתור כלי שכנוע. מכוון שהייתה תקופה שלא היה מחשב בכל כיס והגישה לאינטרנט הייתה מאוד מצומצמת. לעומת התקופה של היום שבו לכל ילד כבר יש גישה כמעט בלתי-מוגבלת בשביל לגלוש באינטרנט.

מאת: אידובמוסיקה13/12/193676 צפיות
אם היינו חיים עשור אחורה והייתם רוצים לבנות אולפן-הקלטות הייתם צריכים לעבוד כלכך הרבה שעות בשביל להקים את האולפן הכי פשוט. אבל היום, ההוצאה הכי יקרה שלכם כנראה תהיה מחשב ואם אתם קוראים את המאמר הזה אז אני מניח שיש לכם מחשב. במאמר הזה אני רוצה להסביר מה הם כוחם של פלגינים.

מאת: אידובמוסיקה09/12/193641 צפיות
כיום אנחנו חיים בתקופה שמאוד קל לשמוע שירים. בלחיצת כפתור אנחנו יכולים לשמוע איזה שיר שאנחנו רוצים או אלבום שלם מבלי לחשוב יותר מדי. אנחנו כלכך רגילים לשמוע שירים לפי בחירה שלא קיים אתר אחד, אלה כמה אתרים שתהליך הורדת שירים מיוטיוב או מכל אתר אחר היא מאוד פשוטה. למרות שאיכות השירים פחותה מזו של השירים שהופקו באלבום, אנחנו בתור צרכנים מעדיפים את הנוחות של לשמוע מתי שאנחנו רוצים מאשר לשמוע שירים באיכות גבוהה.

מאת: אידובמוסיקה02/12/193898 צפיות
מי מאיתנו לא שומע היום שירים דרך יוטיוב? היום הדרך המקובלת לשמוע שירים היא דרך שירות סטרימינג כלשהו כשהדרך הכי פופולרית היא מיוטיוב. אני נתקל בהרבה מקרים שבהן כל קבל עם ועדה מבקש ממני להסביר לו איך מורידים שירים מיוטיוב. בדר"כ אני גם שואל "למה צריך להוריד את השירים מיוטיוב? הרי מאוד נח וקל פשוט להיכנס ליוטיוב ואז לשמוע את השירים שאנחנו רוצים", התשובה הקבילה שאני מכבד היא דווקא מזמרים שרוצים להתאמן על שירים מסויימים אבל הם לא תמיד נמצאים במקום שהטלפון שלהם קולט וויפי (wifi) בשביל להפעיל יוטיוב...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica