594 הקומדיה הירושלמית-עוזיביטון-תיאטרון פסיק-בצ"א ת א594
תצלומים-פסיקלפני כ 12 שנה החליטו שלושה בוגרי הסטודיו למשחק של ניסן נתיב ליסד קבוצהשתעסוק באמנות ישראלית מקורית.
מאז הספיקה הקבוצה שהפכה לתיאטרון להציג מעל 20 הצגות.
יחד עם זאת פועל התיאטרון לקידום נושאים חברתיים בירושליים ומפעיל בית ספרקהילתי לתיאטרון.
התיאטרון שמו "פסיק ירושלים".כעת הציג הוא,אם אינני טועה ,בבכורה בתל אביב את ההצגה"הקומדיה הירושלמית"בסגנון הקומדיה דל ארטה.
התיאטרון דל ארטה היה ידוע באיטליה בימי הביניים והרנסנס במאות 16,17.
בתיאטרון זה הופיעו עם מסכות והדמויות היו ידועות וקבועות כגוןפנטלונה,ארלקינו,פולצ'ינלה ואח' והמסכות כיסו חצי מהפנים.השחקנים השתמשו בשפתגוף,תנועות משחק מוגזם וכו'תיאטרון פסיק בחר להציג את המחזה שכתב עוזי ביטון ושהיה גם אחד המיסדים שלהקבוצה יחד עם אסי שמעוני-שגם משתתף בהצגה זו ושמואל הדג'ס-במאי הצגה זו ,כקומדיהדל ארטה. היא עוסקת ביחסי חילוניים ודתיים בירושליים.התיאטרון מציג זאת בדרךהומוריסטית,סטירה עדינה כמעט לא מורגשת עם עקיצות קלות מבלי לפגוע או לעבור אתהגבול.העלילה פשוטה. אתיופי רוצה להיות שחקן.הוא שומר במקום בו יש מצד אחד תיאטרוןומצד שני ישיבה.
הרבנית מהישיבה אינה יכולה לראות"חילול קודש"כזה בדמות התיאטרון מולה ורוצהלסגרו ולהרסו.
לצורך הגשמת מטרתה היא זקוקה להפגנה המונית ומחפשת סיבה להפגנה.
אם תאורגן לוויה יבואו הרבה אברכים והם יסתמו את הכביש מתל אביב.
אם תיהיה חתונה יבואו גם הרבה אנשים.
בנה מאוהב בזמרת בר אך העבריין דון סוסו השתלט עליה .זאת קומדיה שהמצבים הקומיים שבה עושים את ההצגה.
הביצוע של כל השחקנים מעולה תוך תיאום מושלם ביניהם.
יש בהצגה קרקס,אקרובטיקה,ליצנות,פנטומימה,קצב רב,תנועות גוף שונות,כחועוד.
בהצגה שזורים פסוקים ופרשיות מהתנ"ך ולפעמים היא נראית כקומדיה תנכית. נעשהחיבור מעולה בין הפסוקים השונים לעלילה.
כמו כן יש הברקות נהדרות כגון-"אני בשרי עכשיו בלעתי זבוב" או "החברים שלךהפכו לרבנים גדולים-לא היתה להם ברירה אחרת-לא היתה להם עבודה"."שומרי תורה מתחתניםבלי אהבה".
"טמבלויזיה", "האמת באינטרמת" ועוד.הבימוי מאוד קיצבי כמתאים לקומדיה דל ארטה,צבעוני וכולל את כל האלמנטיםשבקומדיה כזו.יש בו רעיונות מעולים. הדרכת השחקנים מושלמת.ההצגה נמשכת כשעה ורבעואין בה רגע אחד דל.
הכל מתומצת,הכל עניני,הכל שוטף,קיצבי,משעשע ומצחיק.משתתפים בהצגה 7 שחקניםכאשר חלק מהם מגלמים תפקידים כפולים.למרות ההתנגשויות בין שני המחנות הסוף טוב ומפתיע."כולנו אחים כולנו אשכנזיםוספרדים.כולנו דתיים וחילוניים.לעם הזה מוצא אחד,הוא עם אחד וכל ישראלחברים".(אשרי המאמין).
כאשר דתיים וחילוניים רבים ומתכווחים מי יוצא החכם מכולם-כמובן האתיופי.
יוצר המסכות הנאות הנו פייר טוביאנה,המוסיקה-אשר גולדשמיט,התפאורה הפשוטההצבעונית והשימושית מאוד-אדם יכין.התלבושות הנאות מאוד -ליאת בן שושן.הכוריאוגרפיה-אורן קורנבלום והתאורה הצבעונית והיפה השלימה את עבודתם המצויינת של כולם.זאת הפקה חריגה בנוף התיאטרלי ישראלי שלא כל יום רואים.לראות או לא לראות:הנאה צרופה וחויה מרגשת .מחכה לראות את ההצגה הבאה שלתיאטרון מיוחד וחביב זה.
נכתב על ידי
displayEmail('blog','elybikoret','gmail.com',"elybikoret")
elybikoret -אלי ליאון,15/1/2010 10:12