איך בוחרים זכיינות?
ההחלטה של הרבה אנשים ללכת על זכיינות ולפתוח חנות רשת, נשענת על הבנת המותג ואפשרויות השיווק שלו. ככל שהמותג יותר חזק, מבוקש ובלעדי בתחומו, כך זכיינות תעלה יותר כסף. יש אנשים שמעדיפים את המכולת השכונתית, אבל יש כאלה שעושים את הקניות שלהם רק בחנות רשת. חוזק המותג יחד עם הביטחון ברשת שכולל כל מיני אספקטים, בהחלט גורם לאנשים שגם רוצים להשקיע כלכלית, לרכוש זכיינות. במקום להתחיל איזה שהוא עסק מההתחלה, להתחיל למתג אותו, להשריש אותו בדעת הקהל, להוציא תקציבים על פרסום ועוד, יכול אדם שיש לו סכום מסוים ביד להשקיע אותו בפתיחת חנות זכיינית של מותג, כאשר ההצלחה שלו תנבע, גם מהחוזק של המותג, אבל גם כמובן מהדרך בה הוא ינהל את הסניף הזה.
רשתות זה שם קוד- זכיינות
חשמל, מזון, ביגוד, בתי קפה ומסעדות הפכו לשמות מותגים, לקודים של בילוי, רכישה ועוד. כלומר- אדם מרגיש הרבה יותר טוב (וגם קצת ממותג) כאשר הוא רוכש תנור אפיה ברשת של מוצרי חשמל ולא בחנות פרטית. באותה מידה אדם שישב הרבה פעמים בבית קפה ששייך לרשת מסוימת, עשוי לדעת את התפריט בע"פ ואף להתמכר לסוג מסוים של מנה, שתחזיר אותו שוב ושוב לסניף המסוים הזה, ולכן מי שמחפש לפתוח עסק שעשוי להצליח ושהוא שם נרדף למותג, עשוי לרכוש זכיינות של סניף מאחת הרשתות, תלוי מה התחום שמעניין אותו.
ובעקבות הסלולר יש לומר- שיש היום כמובן גם הרבה מאוד חנויות סלולר, שיש להן רשת כי גם הן נשענות על הצלחה גלובלית של סניפי זכיינות.
מרכז זכיינות ואלה הם הנתונים
עפ"י מידע של המרכז לזכיינות, קצב הצמיחה של חנויות זכיינות הוא כ-20% בכל שנה. זה בהחלט תומך בתפיסה שחנות זכיינות פועלת בדרך שונה מאשר חנות שאיננה מחוברת לרשת. חנות כזו צריכה להתחיל תהליך ארוך של התחברות לקהל היעד, מסעות פרסום והסברה ורצון לחדור לשוק, בעוד שחנות זכיינות של רשת, מהיום הראשון שהיא נפתחת, על סמך הביקורים בחנויות זכיינות אחרות של הרשת, אנשים כבר יודעים את התפריט בע"פ.