להקים עסק או לאתר זיכיון למכירה?
החלום להיפרד מהמשרה הקבועה עם השכר היציב והידוע מראש לטובת הגשמת חלום וניהול עסק עצמאי הוא חלום שמוכר לרובנו. עם זאת, לא רבים ממהרים לעשות את זה בעיקר משום שהם חוששים. לחששות הללו יש הצדקה, כמובן. עסקים קטנים עשויים למצוא את עצמם מתמודדים עם קשיים רבים, כלכליים בעיקר. עלות ההקמה של חנות, בית קפה או משרד שמעניק שירותי ייעוץ, היא עלות לא קטנה. למרבה המזל יש היום גם חלופה פופולרית במיוחד שכוללת איתור זיכיון למכירה ושימוש בשם מותג שכבר הוכיח את עצמו. אבל האם זו החלופה האידאלית?
חבלי הלידה של העסק החדש
בעוד זיכיון למכירה מאפשר לנו להתחיל עם מותג חזק ומוכר שביסס את עצמו הרבה לפני שנכנסו אליו, הקמת עסק חדש היא משימה מורכבת יותר. בתור התחלה נידרש להתמודד עם בירוקרטיה, ולא מעט ממנה. במקביל נצטרך לגייס משאבים מספקים כדי לרכוש ציוד, לשכור חנות או משרד, וגם לנהל מערך מכירות, כוח אדם ושיווק. בשוק תחרותי מאוד – וזה ללא ספק השוק שבו אנחנו חיים ועובדים היום – אפשר להבין למה ההחלטה לפתוח עסק חדש מצליחה לעורר בנו חששות. זיכיון למכירה הוא פתרון שמאפשר לנו להתגבר על חלק ניכר מהחששות.
זיכיון למכירה – שימוש במותג קיים
רשתות מזון מוכרות כמו ארומה, לנדוור או מקדונלדס הן דוגמאות לרשתות שמציעות זיכיון למכירה, והן לא היחידות. גם מותגים מובילים מתחום האופנה מאפשרים לנו לפתוח חנות בגדים משלנו אבל ליהנות משם חזק כמו קסטרו או רנואר, ומשרדי נדל"ן וראיית חשבון הצטרפו גם הם למגמה הזו. היתרון המשמעותי ביותר הוא כמובן יתרון השם והמוניטין, והוא זה שחוסך לנו חלק ניכר מהעבודה, לפחות בתחום השיווק. בנוסף, וחשוב לא פחות מכך, כשאנחנו מאתרים זיכיון למכירה אנחנו נהנים גם מעסק שבו נהלי עבודה מוגדרים, רשימת ספקים מוכרת והמון לקחים שהופקו מטעויות עבר שעסקים חדשים עדיין לא חוו על בשרם. עם כל כך הרבה יתרונות אפשר להבין למה יזמים רבים בוחרים בשיטה הזו, והיא עשויה להתברר כחלופה משתלמת מאוד, גם בפן הכלכלי וגם למי שדואג לשנת הלילה שלו.