שעוני נוכחות
היום יותר ויותר מעסיקים ומנהלי ארגונים מבינים שהפתרון הפשוט והטוב ביותר לטיפול בסוגיית הנוכחות בעבודה הוא שעוני נוכחות. מעבר למענה שהם מציעים לבעיית ההטעיות האפשריות ואי-הדיוקים בדו"ח הנוכחות החודשי, הם גם מפשטים את כל התהליך עבור כולם - הן העובדים והן המנהלים.
להתמקד במה שחשוב
ההתקדמות הטכנולוגית מלמדת אותנו יותר ויותר, שהעיסוק הפיזי בניירת ובמסמכים או בתיוק פיזי הם פשוט לא נחוצים, בכל תחומי החיים. יתרה מזאת, לא רק שהם אינם נחוצים אלא שהם אף מסרבלים את ההתנהלות היומיומית ואף עלולים לגרום לנזק - במקרים של טעויות בחישוב (מכוונות או לא), או במקרים של אבדן מסמכים ובלבול. אך גם במובנים עקיפים יותר ופחות נראים לעין, שעוני הנוכחות פשוט גורמים לכם, כמעסיקים, ולעובדים שלכם להתרכז רק במה שחשוב, מבלי להתעכב על בירוקרטיה שאינה באמת הכרחית.
להתחיל את היום בדיוק כמו שאמורים להתחיל אותו
מחקרים שנעשו לאחרונה מראים כי התעסקות בתחילת יום העבודה במשימות שאינן קשורות ללב העבודה עצמה ולהגדרת התפקיד של העובד מקטינות את תפוקת העבודה שלו באופן משמעותי, משום שהן, באופן הפשוט ביותר, מאטות את תהליך הכניסה שלו ל"מוד" של עבודה. ואכן אם נסתכל סביבנו, נגלה שהמעבר מטכנולוגיה ידנית לממוחשבת (או לכל הפחות מכאנית) עושה עבורנו בדיוק את העבודה הזאת, כדי שנוכל להתמקד במטרה הספציפית שלשמה הגענו לעבודה.
ומה אם חלה טעות?
שעוני נוכחות כפי שניתן למצוא היום בשוק הם מוצרים המתוכננים בקפידה, ומותאמים לשגרת העבודה לרבות התרחישים השליליים שיכולים להתעורר בהם. כך למשל, פיתוחם של באגים, שיבושים במערכת או כל תקלה אחרת - יכולים להיפתר בקלות על ידי מנגנונים כמו איפוס נתונים (נכון לעדכון האחרון), איתור תקלות אוטומטי ועוד ועוד. בנוסף, ניתן להתאים את ממשק ההפעלה לדרישות הספציפיות של הארגון שלכם, וחופש התנועה בהקשר זה הוא גדול מאד. אם בעבר שעוני נוכחות היוו חלופה יקרה ואף מסורבלת לדוחות הנוכחות הידניים שהיו נהוגים קודם לכן, הרי שהיום המערכת השתפרה פלאים והיא מציעה למעסיקים מנגנון מתוחכם המותאם באופן מדויק לצורך, ובאופן נגיש ונוח הן עבור המעסיק והן עבור העובד.