כל אחד ואחד מאיתנו כבר מכיר את השל הזה שבו הרכב הישן שלנו נעשה כבר ישן מעבר למידה וכל נסיעה בו היא כזו שלא בהכרח תביא אותנו מהנקודה שבה היינו אל הנקודה שבה אנחנו היינו רוצים להיות. מדוע? בשל רמת בלאי גבוהה שבעקבותיה יש שלל של תקלות אשר בסופן אנחנו קוראים לגרר או מצליחים בקושי להגיע אל המוסך הקרוב לטיפול נוסף מיני רבים.
כמות הרכבים המיושנים שנמצאת על הכביש היא עדיין די גבוהה, אבל עם המחירים שהולכים ויורדים עבור רכישה של רכבים יחסית חדשים או חדשים לגמרי, בהחלט ישנה עלייה בהעברת הרכבים הישנים האלה הלאה עם ירידה משמעותית ברכישה של רכבים ישנים מאוד בשל רמת תחזוקה מאוד גבוהה שפשוט אינה יוצאת משתלמת. האם זה אומר כי מכירת רכב לפירוק היא בעלייה גם כן? יש רשימה של אפשרויות שכל אחת מהן יכולה להיות בגדר אפשרות בצורה מאוד אישית לכל בעל רכב ישן.
מה האלטרנטיבות
· לנסוע ברכב לא בטיחותי - זה לא רק העניין של תחזוקה שמצריכה הוצאות כספיות גבוהות עבור כל תיקון אלא גם התמודדות עם האפשרות כי בעת תאונה הנזק אשר ייגרם לרכב הוא גבוה בשל היותו פחות בטיחותי עם כל שנה שעוברת, נזק שכזה יכול להביא לרמת פגיעה הרבה יותר גבוהה עבור כל אחד מהנוסעים שנמצאים ברכב שכזה גם כן.
· לנסות למכור - נכון, זה נשמע כמו משימה בלתי אפשרית, אולם האפשרות של מכירת רכב ישן היא עדיין משהו שיכול להתאים לאנשים שאין להם כסף ורוצים לנסוע ברכב שכן נמצא בהגדרת התקציב שלהם.
· להעביר לפירוק - ביצוע של מכירת רכב לפירוק היא אפשרות שמחזירה כסף לבעלים של הרכב ומאפשרת להוציא מה שאפשר מרכב ישן שכבר צריך לרדת מן הכביש.