מי צריך קידום אתרים אורגני
אם עד לפני כמה שנים רוב האנשים (ואפילו החברות) הכירו רק במעומעם את צמד המילים "קידום אתרים", הרי שהיום פשוט אי אפשר להתנהל ללא קידום. בין אם מדובר בקידום אורגני ובין אם בקידום ממומן - כל חברה, בעל עסק או מנהל אתר פשוט חייבים לשאול את עצמם כיצד יהיה נכון להגיע לכמה שיותר גולשים ולמצוא לקוחות חדשים, וכן כיצד לשמור את הגולשים הקיימים בצורה טובה ואפקטיבית.
למה בכלל חייבים קידום אתרים?
לפני לא הרבה מאד זמן - אפילו עשר שנים - הגולש הישראלי הממוצע הכיר מספר מאד מצומצם של אתרים, והוא למעשה לא ביקר ביותר מכמה עשרות בודדות מהם. אך ברבות השנים, עם פריחת השוק וכמובן עם חדירתן של אתרי הקוד הפתוח, המאפשרים הקמת אתר בתוך כמה שעות בודדות - כל עסק, כל חברה וכל בלוגר או יוצר תוכן יכלו ליצור לעצמם עולם שלם של אפשרויות. אלא שהאפשרויות הללו התגלו די מהר כמוגבלות מאד בדבר אחר, והוא החשיפה הרחבה לקהלי יעד פוטנציאליים. הרי כשיש יותר מדי היצע, הביקוש חייב להצטמצם במידה זו או אחרת. לשם כך בדיוק נועדו הקידום האורגני והממומן: הקידום הממומן נחשב ל"קלאסי" יותר המהווה למעשה פרסומת לכל דבר, ואילו הקידום האורגני הוא מתוחכם יותר, ומשיג תוצאות אפקטיביות באופן אחר.
מי זקוק בעצם לקידום אתרים אורגני?
הקידום הממומן והקידום האורגני מופיעים הרבה מאד פעמים ביחד: מי שזקוק לקידום אתרים ממומן הרבה מאד פעמים יזדקק גם לשירותי קידום אתרים אורגני, ולהיפך. הדבר נובע מהסיבה הפשוטה שגולשים רבים אינם קוראים בכלל את תוצאות החיפוש (או הפוסטים ברשתות החברתיות) שנכתב עליהם במפורש כי הם מקודמים, וכך הם יעדיפו תמיד למצוא את התכנים ה"אנושיים" יותר. מלבד זאת, אם יש לכם שירות ספציפי שמתחרה בעוד הרבה נותני שירות אחרים - למשל תיווך משרדים בתל אביב, או בירושלים או אפילו בערים קטנות במרכז, בצפון ובדרום - עליכם להתאים את עצמכם בדיוק למילת החיפוש שהגולשים הפוטנציאליים שלכם מחפשים, ממש כמו בקידום ממומן, ולדאוג שתימצאו בראש תוצאות החיפוש.
הבהלה לקידום
אם אתם תוהים כיצד עושים זאת נכון, ואינכם בקיאים ברזי הקידום האורגני, השאירו את העבודה למקצוענים. מומחי קידום אתרים מנוסים מאד במחקר המילים, בבניי האתרים הרלוונטיים וביצירת הקישורים הדרושים לקידום יעיל ואפקטיבי, כך שכל מה שיישאר לכם הוא לדאוג לשירות עצמו של החברה, ולפיתוח התכניות שלכם לעתיד. זכרו כי מציאת החברה הנכונה חייבת להיעשות בצורה קפדנית, כדי שתישארו רלוונטיים ולא תפספסו אף לקוח. לכן הקפידו לעבוד עם חברה שיש לה ניסיון מוכר ותוצאות מוכחות, כדי שתבטיחו לעצמכם בדיוק את התוצאות שבהן אתם מעוניינים.