|
|
|
|
|
שאלות פרדוקסאליות, הוכחות לוגיות, טענות לוגיות, לדעת מה האמת, הוכחה שכלית, דבר והיפוכו, רטוריקה, דיבייטינג
|
|
|
שאלותפרדוקסאליות, הוכחות לוגיות, טענות לוגיות, לדעת מה האמת, הוכחה שכלית, דברוהיפוכו, רטוריקה, דיבייטינג
עכשיו השאלההיא כזאת נניח שבן אדם חושב משהו מסוים, מה נגיד הוא חושב שיש אור בחדר אוקי נגידשזה מה שהוא חושב ואז המוח אומר לו "אוקי אבל אם יש אור בחדר למה אתה לא יכוללראות" נניח הוא אומר לו ככה "אם יש אור בחדר אז למה אתה לא רואה מה קורה מולך" ואזהוא אומר "טוב אז כנראה שאין אור בחדר". עכשיו שימו לב בא נניח בוא ננסח את זה אחרתנגיד אור בחדר ובן אדם אומר "אני אסתכל על המנורה אני אראה אם יש אור או איןאור".
בוא ניתןדוגמא אחרת נגיד אתה ישן באיזה חדר סגור ואז בראש שלך אתה אומר "טוב עכשיו כבר יום"ואז אתה אומר "רגע אבל אם עכשיו יום אז למה יש כל כך שקט בחוץ טוב בא נגיד שעכשיולילה" ואז יש לך איזו הוכחה, אתה מביא הוכחות כאילו עוד פעם המוח מביא מחשבה נגיד"עכשיו יום יש אור בחדר, אני אצליח" לא משנה איזו מחשבה "הבית הזה שלי" כל מחשבהואז נגיד ש המוח אומר "רגע אבל משהו פה לא מסתדר אם הבית הזה שלי אז איך יכול להיותש..., אם עכשיו יום אז איך יכול להיות ש..., אם עכשיו לילה אז איך יכול להיותש...".
שואל שאלה ואזהמוח אומר "טוב אז בוא נסיק שההפך של זה נכון וואלה ואם ההפך של זה נכון אין שאלהכזאת" ומה שקורה, עד כאן הבנתם את התהליך? בן אדם חשב מחשבה המוח הקפיץ לו שאלות עלהמחשבה הזאת ואז הוא אמר "טוב אם אני אניח את ההפך" לדוגמא נגיד "למה היא לא איתי?היא פשוט לא חברה שלי, אוקי טוב סבבה פתרנו את הבעיה" אבל אף על פי כן יש מצב שבןאדם הייתה לו מחשבה היו לו שאלות על המחשבה מהשאלות האלו הוא הסיק את המחשבה הנגדיתשפתרה לו את השאלות האלה ועדיין המחשבה שלו כל הזמן רצה אחורה למחשבה הקודמת.
זאת אומרתהייתה לו מחשבה x הוא חשב x היו לו על ה - x הזה שאלות, באה מחשבה z נניח שזה ההפךשל x שכביכול זה נותן תשובה לכל השאלות שהיו לו על x נעלמו ואף על פי כן קשה לולחשוב על z, אף על פי כן המחשבה שכל הזמן קופצת "אבל אולי זה x ואולי זה x" ואז הואאומר "מה אולי זה x אבל הנה אמרו לי היה x היו שאלות העפנו את השאלות הגענו למסקנהz מה המוח כל הזמן מקפיץ לי את x חזרה". איך זה יכול להיות מה ההיגיון בזה?
ש: וה - zפותר את כל.
אליעד: כלהשאלות שהיו נעלמו אחת אחת מאה אחוז נעלמו השאלות האלה, אתה לא שם לב מה המניפולציהשעשיתי נחזור על המניפולציה עוד פעם 100% זה פותר את כל.
ש: בטוח שישמשהו שנשאר.
אליעד: לא ולאנשארת שום שאלה מהשאלות שהיו.
ש: שאלותאחרות שלא היו.
אליעד: יפה זהמה שרציתי אני בכוונה דחפתי לו את המאה אחוז אמרתי לו מהשאלות האלה, מה זה אומריכול להיות שבן אדם יש לו דעה x ויש לו עליה שאלות ואז הוא אומר טוב אז בא נניחההפך אבל כשהוא מניח את ההפך כל השאלות נעלמו אבל מה לעשות שכשאתה מניח את ההפך אזיש גם שאלות ולכן המוח חוזר עוד פעם ל - x הראשון. הבנתם?
ש: כן.
אליעד: לדוגמאבוא ניתן דוגמא נגיד בחירה חופשית בן אדם נגיד שיש לו מאה הוכחות שאין לו בחירהחופשית, אוקי אבל למרות שיש לו מאה הוכחות שאין לו בחירה חופשית כל הזמן המוח מקפיץואם הוא יגיד שאין לו בחירה חופשית כל המאה הוכחות האלה כאילו מסתדרות פרפקט איןשאלות אבל מצד שני גם כשהוא חושב שאין לו בחירה חופשית גם אז יש לו שאלות אחרות אזהוא אומר "טוב בא נגיד שיש לי בחירה חופשית" ואז המוח שלו קופץ פינג פונג "מיש לילאין לי, אין לי בחירה חופשית יש לי בחירה חופשית".
אותו דבר נגידרצון בן אדם נגיד אומר "אוקי אני רוצה את זה או לא רוצה את זה" ואז נגיד יש לו איזההוכחות שהוא לא רוצה משהו הוכחות הוא אומר "טוב אז הנה אני לא רוצה את זה" אבל אזכשהוא לא רוצה את זה מתעוררות שאלות אחרות ואז הוא אומר "טוב אז אני כן רוצה את זה"ואז הוא אומר "רגע אבל יש לי שאלות אז בא נגיד שאני לא רוצה את זה" ואז הוא נתקעבלופ וזה החלל הפנוי כשבן אדם יש לו הוכחות ואז צריך לשאול "האם אני בכלל בטוח שישהבדל בין שתי האפשרויות".
אבל הבנתםשימו לב עוד פעם זה, תתרכזו זה שדעה מסוימת כשחושבים אותה זה מתרץ מיליון שאלותואין שום שאלה יש מיליון שאלות, נגיד שיש דעה ויש מיליון הוכחות שהיא לא נכונה אזזה לא אומר שהדעה הנגדית נכונה כי יכול להיות שגם הדעה הנגדית יש מיליון הוכחותשהיא לא נכונה זה כל החידוש שבדבר, זה שאתה בטוח שמישהו מסוים הוא לא גנב זה לאאומר שהבן אדם השני שהיה בחדר הוא הגנב יכול להיות שגם זה לא הגיוני ואז תגיד לאיודע אבל כאילו...
המאמר מאת מאמן אימון אישי/ עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il
הכנס לאתרותהנה מעוד מנטורינג, אימון אישי ועסקי, הוכחות ל..., אמת,רטוריקה, הוכחות לוגיות, חינוך, אימון עסקי, אימון עיסקי, פילוסופיה ועוד...
|
|
תגיות המאמר: פסיכולוגיה, חינוך, אימון אישי, מכירות, לקוחות, תת מודע, מאמרים, מאמן עסקי, הסוד, פסיכולוג, אמת, שכנוע, אימון עיסקי, לדעת, לשאול שאלות, הוכחה, פרדוקס, כהן אליעד, הוכחות, מאמן אימון אישי, דיבייטינג, היפוכים, הוכחות ל, לדעת מה האמת, שאלות פרדוקסאליות, הוכחות לוגיות
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
מאמרים נוספים מאת מאמן אישי אליעד כהן אימון אישי Eip.co.il
איך לחנך ילדים, איך לשכנע אנשים, איך לגרום למישהו לחשוב כמוך, איך לגרום למישהו להסכים איתך, כושר שכנוע, איך להסביר משהו, טיפול הוליסטי, מאמן אישי: עכשיו העניין הוא כזה למה לפעמים בן אדם רוצה להסביר משהו למישהו והוא לא מצליח להסביר לו, אתה רוצה להסביר משהו למישהו ואתה לא מצליח להסביר לו. עכשיו יש תיאוריה שאומרת אם אתה רוצה לדעת אם הבנת לך תסביר למישהו ואנחנו נשדרג את זה ותבקש ממנו גם להסביר מה הוא הבין ותראה שהוא באמת הבין ואפילו תסביר למישהו מפגר וככל שהוא יותר מפגר והצלחת להסביר ...
|
הכשרת עובדים, ניהול מנהלים בארגון, איך להכשיר עובדים, איך לנהל מנהלים, איך לנהל עובדים, פיתוח עובדים, קואצ'ר מומלץ, טיפול נפשי: עכשיו הנושא הוא כזה אחת הטעויות שעושים מנהלים, יש בעיקרון בארגון שני סוגי עובדים יש עובדים שיש להם מטרה מאוד מוגדרת וספציפית שהם בעצם התחליף הכי זול לרובוט כאילו זאת אומרת יש איזה עבודה מסוימת שהם צריכים לעשות עושים אותה רק פשוט במקום להביא רובוט כי אין רובוט שיעשה את זה אז הם עושים את זה, עכשיו זה עובדים שאין צורך שיהיה להם שכל אפילו יש צורך שלא יהיה ...
|
הערכה עצמית רעה, עודף ערך עצמי, דימוי עצמי גבוה מידי, חוסר ביטחון עצמי, הסרט הסוד, מפחד להתחיל עם בחורה, אימון אישי לחיים, אימון אישי מומלץ: עכשיו הנושא הוא כזה לפעמים דימוי עצמי גבוהה וערך עצמי גבוהה דופק את הבן אדם, עכשיו מראש בא נגיד שאם היה לו לבן אדם דימוי עצמי באמת גבוהה זה לא היה דופק אותו בסדר אבל בא נדבר על דימוי עצמי כאילו גבוהה, גבוהה אבל דופק את הבן אדם. מה לדוגמא נגיד בן אדם בוא ניתן דוגמא קלאסית נגיד בן אדם מפחד להתחיל עם בחורה כי יש לו דימוי עצמי מאוד גבוהה שהוא ...
|
אימון אישי, ממי ללמוד, איך לבחור מטפל, איך לבחור מאמן, איך לבחור יועץ, אימון עסקי, מורה רוחני, מאמן אישי לחיים: אז עשו כדלקמן יש את הנושא שאומר שיש בן אדם שיביא לך דגים ויש בן אדם שילמד אותך לדוג, מכירים את הנושא אם מישהו רוצה לשלוט בך הוא יעדיף לתת לך דגים ככה אתה צריך לחזור מחר לקחת עוד דגים, אם הוא רוצה להיפטר ממך כי נמאס לו לראות אותך אז הוא לא ייתן לך לא דגים ולא ילמד אותך לדוג כדי שתמות ברעב והוא לא יראה אותך יותר. אבל אם הוא יודע שזה בלתי אפשרי, סתם פשוט ניסיתי להפוך כאילו ...
|
הפרעת חרדה, התגרות במוות, ניסיונות התאבדות, חרדה מהמוות, מחשבה טורדנית, מחשבות מסוכנות, התנהגות כפייתית, ocd, לא רוצה למות, לא רוצה לפחד מהמוות, מחשבו
לא רוצה לפחד מהמוות, ניסיונות התאבדות, מחשבות אובדניות, התגרות במוות, חרדה מהמוות, מחשבה טורדנית, מטפל רגשי, יועץ טיפולי: עכשיו השאלה היא כזאת יש מישהי נגיד לצורך העניין, מישהי מישהו לצורך העניין זאת מישהי שהתופעה המתוארת היא כדלקמן נניח היא ראתה בטלוויזיה משהו בחדשות "מישהי התאבדה, התאבדה עם צעיף", אוקי היא עכשיו נכנסה למחשבה טורדנית היא צריכה לבדוק אם אפשר להתאבד עם צעיף או לא היא הולכת נגיד עכשיו לא היה לה צעיף אז נגיד היה לה בבית כבל של טלפון סלולרי, היא לקחה את הכבל קשרה ...
|
הססנות, מה זה fomo, חשש מהחמצה, תחושת החמצה בחיים, התמודדות עם תחושת החמצה, fear of missing out, אימון אישי לחיים, מטפל אישי: עכשיו יש תופעה שנקראת FOMO. ש: מה זה FOMO? אליעד: FOMO זה ראשי תיבות fear of missing out אתה מפחד להחמיץ דברים. ש: פחד מלהחמיץ דברים. אליעד: כן. ש: מוכר לי. אליעד: אתה אומר לבן אדם "אולי תצא עם זאתי, לא אני מפחד להחמיץ את האחרות, אולי תעשה ככה למה שלא תהנה בסרט, אני מפחד להחמיץ סרט אחר". ש: אוקי החמצה כלשהי. אליעד: נכון, מה עושים עם זה אתה בא לעשות תרגיל ...
|
שיפור הישגים, פתרון בעיות, התפתחות אישית, כמה לתרגל, תרגול מיומנות, פיתוח מיומנות, מטפל רוחני, הכוונה אישית: מה אתה אומר? ש: אוקי הבנתי אז בסופו של דבר מתי באמת התרגול עובד? אליעד: התרגול עובד כשהבעיה מלכתחילה הייתה פונקציה של חוסר תרגול זאת התשובה, אם מלכתחילה הבעיה המקורית נבעה מכך שאתה לא מתרגל מספיק אז אם תתרגל זה יעבוד ואם הבעיה לא נבעה מזה זה לא יעבוד. ש: אז אם כך אז נשאלת השאלה אז מה הייתה הבעיה מלכתחילה זה מובן מאליו. אליעד: לא מובן מאליו יש אנשים שחושבים שתרגול יפתור ...
|
מאמרים נוספים בנושא פסיכולוגיה
מאמר המציע דרכי פתרון לאי גמילה מטיטולים בקרב בני 3-4. דרכי הפתרון מובאות מהזווית הפסיכולוגית הקלינית: חיזוקים חיוביים לילד לעומת עונשים וחיזוקים שליליים, וכד'. המאמר מתבסס על הקשר שבין ביקורת שלילית לילדים לחוסר הצלחתם להיגמל מהטיטולים.
|
כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת לזהות אצל ילד בן 3-4 סימפטומים של אי גמילה מחיתולים. המאמר יציע פרשנות מדוע הדברים נוצרו ויספק מידע על פתרונות אפשריים אליהם.
|
מאמר מידע על הרטבות לילה. המאמר סוקר את הבעיה מהזווית הפסיכולוגית הקלינית ומציע, באמצעותה, דרכי פתרון אפשריות.
|
מאמר מומחים על הרטבת לילה. נקיטה בגישות פסיכולוגיות קליניות לפתרון הבעיה. שילוב אמצעים רפואיים במידת הצורך. מטרת המאמר היא להדריך אתכם בתחילת ניסיונכם לפתור בעיה זו.
|
תיאור הרטבת לילה אצל מבוגרים, ואי שליטה בסוגרים. הצעת פתרונות פסיכולוגיים לצד רפואיים להתמודדות עם בעיה זו: הורדת מתח ולחץ, אבחון מדד הסוכר בבדיקות המעבדה לצורך הסקת מסקנות לגבי הישנותה של סוכרת, ועוד.
|
תיאור בעיה פסיכולוגית נדירה בשם 'חרדת האסלה'. במסגרתה, ילד שיצא מגיל הינקות בהגיעו לגיל 4 נרתע מהאסלה ועושה את צרכיו בבגדיו. במאמר נדון בהיווצרות הבעיה, זיהוי סימפטומים ודרכי פתרון.
|
מאמר מידע על הרטבת לילה אצל ילדים, תוך גיבוש פתרון בגישה הפסיכולוגית הקלינית. במאמר זה מוצעות דרכי התנהגות של ההורים שמומלץ ליישם על מנת להימנע או לצמצם את ההרטבה, לצד ייעוץ עם פסיכולוג קליני.
|
|
|
|
|