כל איש מכירות מנוסה בתחום מוצרי הפרסום יציע ללקוח שלו "את הנעל של סינדרלה", הווה אומר, לתפור חליפה שתהיה תואמת בדיוק למידות של הלקוח שלו, ויציע לו את המוצרים שהכי מתאימים ללקוח האולטימטיבי אשר עומד לפניו על מנת לשמר אותו שיישאר הלקוח הקיים שלו. אנו מבחינים גם בלקוח הממוצע הקיים אשר מצהיר לעתים קרובות כי הוא מעוניין לקבל את מוצרי הפרסום השונים, המקוריים והלא שגרתיים אשר מתאימים בדיוק לצרכים שלו. ישנה אפשרות לייצר ולעצב מוצר ייחודי, אבל יחד עם זאת המענה של עיצוב בלעדי ניתן רק בסדרות בסדר גודל רב ביותר, ואינו כלכלי ולרוב לא ניתן לייצר אותו בסדר גודל של הזמנה קטנה. לפני מספר שנים די היה במוצר אשר מזכיר את צורת או צבע הלוגו של הלקוח כדי לספק דרישה למוצר ספציפי – למשל – מוצר עגול אשר צבעו אדום הוצע לחברת דלק, ואילו מוצר בצבע צהוב ובצורת משולש הוצע לחברת פז.
מוצרי הפרסום – שמרנות אל מול מקוריות
נראה שהחברות בישראל מאוד שמרניות בכל מה שקשור במוצרי פרסום ולא ממש שמעו על מקוריות ויצירתיות. מזה עשרות שנים הנוהל הוא אותו נוהל, מוצרי הפרסום לא משתנים והלקוחות הקיימים ממשיכים לקבל את אותן המתנות. הבאנו לפניכם כמה דוגמאות על מנת שתחזו במו עיניכם בתופעה מדאיגה בכמה ענפי שוק שלא מוכנים לשנות את מוצרי הפרסום שלהם לכאן או לכאן, למרות שישנה חשיבות מרובה למוצרי הפרסום, זה צינור הפרסום הכי יעיל של העסק, הכי מוכח והכי אפקטיבי.
* מעל תשעים אחוזים ממוצרי הפרסום של חברות הקוסמטיקה ללקוחות הקיימים שלהן מגיעים בצורת תיקים – תיק לים, תיק לערב או תיק לאיפור, והדבר נכון ליותר מהעשור האחרון. כפועל יוצא, חברות הקוסמטיקה מעניקות ללקוחות הקיימים שלה אותה מתנה עשרות פעמים, לאן נעלמה המקוריות והיצירתיות שלהן?
* יבואני הרכב גם הם לא מתגאים באובר מקוריות, מוצרי הפרסום של יבואני הרכב מתבטאים בצלונים, כיסוי למשענות ראש וכיוצא בזה, באופן כללי מדובר במוצרי מדף.
* הבנקים הגדולים הינם צרכנים גדולים של מוצרי הפרסום – מזה שנים רבות הבנקים לא משנים את מוצרי הפרסום שלהם – הם מחלקים עטים, צידניות, מחשבונים, תיקים ושעונים.