השאיפה של כל מנהל היא לשמור על תפוקה מירבית של העובדים לאורך זמן. מנהלים רבים פונים בשנים האחרונות ליועצים עסקיים שונים במטרה לרכוש טכניקות שונות של ניהול שיסייעו להם להשיג את היעדים השונים שהציבה לעצמה החברה. מחקר שנערך בארה"ב בשניםה אחרונות הציג כי הפרטים הקטנים במשרד עשויים להשפיע במידה רבה במיוחד על תפוקתם של העובדים והצלחתה של החברה. לפני שאתם ממהרים לפנות לגופים מקצועיים שונים ואנשי מקצוע שילמדו אתכם טכניקות שונות לניהול, מומלץ שתקראו את הטיפים השונים שנמצאו על פי המחקר באחת מהאוניברסיטאות המובילות בארה"ב.
כמה כללים שיסייעו לכם להפיק את המרב מהעובדים שלכם!
1. תנאי הסביבה במשרד - כשמדובר בתנאי הסביבה במשרד שלכם, לאו דווקא מדובר על המיקום של המשרד או המחיר החודשי שאתם משלמים בעבור השכירות. בין אם אתם ארגון גדול שמשכן עצמו במשרדי יוקרה במרכז תל אביב או בין אם אתם חברת בוטיק שמשלמת שכירות זעומה במשרדים קטנים במיוחד, תנאי הסביבה במשרד עשויים להשפיע במידה ניכרת על עבודתם של העובדים.
מה כוללים תנאי הסביבה במשרד: שירותי ניקיון משרדים שמתבצעים ברמה הגבוהה ביותר עשויים להפיק אווירה נעימה, מסודרת ונוחה לעבודה. אביזרים שונים הדרושים לעבודה ונגישים לעובדים, מרחב של העובדים, תאורה בזמן העבודה ותקלות שונות שעלולות להתרחש בזמן העבודה ולקטוע את חוט המחשבה של העובדים.
2. העניקו ערך מוסף לעובדים שלכם - ככל שהעובדים שלכם ירגישו יותר שייכים לחברה, יהיו יותר מגובשים וירגישו שלמנהלים בדרג הגבוה אכפת מהם והם מעריכים אותם על עבודתם, כך תפוקתם של העובדים תשתפר. מטבע האדם, ככל שהוא מחובר יותר לארגון הוא מרגיש מחויבות ונותן את המקסימום עבור החברה.
כיצד תוכלו להעניק ערך מוסף לעובדים שלכם? באמצעות הרצאות לארגונים, ימי עיון שונים, ימי כיף וימי גיבוש.
3. נסו לדרבן ולדחוף את העובדים לעסוק בספורט.
על פי הממצאים של המחקר נמצא שעובדים אשר עוסקים בפעילות ספורטיבית באופו קבוע מגיעים לתפקידים בכירים בארגונים השונים. אדם אשר עוסק בפעילות ספורטיבית חש פחות עייפות מאדם שאינו עוסק בפעילות ספורטיבית. על מנת לדרבן את העובדים השונים לערוך פעילויות ספורטיביות כאלו ואחרות ולשמור על הבריאות שלהם לטווח הארוך, תוכלו לערוך מנוי לחדר כושר באזור העבודה ולהעניק הנחה לעובדי החברה.
4. הקפידו על מתנות לקראת החגים השונים.
כפי שרשמנו בגוף המאמר, עליכם להפיק אווירת שייכות ואכפתיות כלפי העובדים שלכם. מרכיב שמומלץ לאמץ בארגון שלכם הוא מתנות לחג לעובדים. בין אם תעניקו מתנה זולה במיוחד או מתנה יוקרתית, עצם התחושה הנפלאה שתעניקו לעובדים שלכם והברכה לחג תשפיע על תחושת השייכות של העובדים שלכם.