עיצוב קטלוג או אתר אינטרנט
ארגונים גדולים ועסקים קטנים הם בעלי צרכים שונים. הפריסה הגאוגרפית שלהם עשויה להיות שונה, קהל היעד עשוי להשתנות גם כשהמוצרים או השירותים זהים למדי, אבל בעיקר, הם שונים ביניהם בתקציבים העומדים לרשותם. מצד שני, בעידן האינטרנט המפותח, הפערים הללו מצטמצמים מעט, משום שישנם ערוצים רבים שבהם הפרסום אינו יקר, או שהוא פשוט בחינם. הגברת הנוכחות ברשתות החברתיות, למשל, היא פעולה שיווקית שאיננה דורשת תקציבים גדולים וניתן אף לעשות זאת ללא השקעת תקציב פרסומי כלל. מה שכן נדרש בכל מקרה, הוא השקעה ותכנון בתחומים של עיצוב גרפי, כדי לתכנן בצורה חכמה ונכונה חומרים שיווקיים שונים כמו קטלוגים, אתרי אינטרנט ואף דפים עסקיים ברשתות החברתיות.
למה צריך לשים לב?
עיצוב גרפי הוא כלי מרכזי בעולם הפרסום. גם אם הפרסום ממוקד בעולם הדיגיטל, מה שחוסך את העלויות הדפוס ושטחי הפרסום בעיתונות, עדיין ישנה חשיבות עצומה לנראות. למעשה, באינטרנט החשיבות הזו רבה עוד יותר, משום שכמעט בכל אתר שאליו גולשים הצרכנים הפוטנציאליים שלנו, הם חשופים לפרסומות גלויות וסמויות. מצב זה מוסיף אתגר לא פשוט למעצבים שצריכים למצוא את הדרך לבלוט על פני האחרים. עיצוב גרפי חכם בעולם הדיגיטל הוא, אם כן, עיצוב מקורי ומסקרן שיתפוס את עיניו של הצרכן ויגרום לו לרצות לדעת עוד על העסק שלכם ועל מה שאתם מציעים לו.
שימו לב לפרטים הקטנים
תיאוריות שונות הקשורות לעולם הפסיכולוגיה קשורות גם לפרסום ולשיווק, ועיצוב גרפי צריך לשים אליהן לב. לדוגמה, בחירת הצבעים המרכיבים את הלוגו ואת החומרים השיווקיים הנגזרים ממנו, היא בחירה עמוקה יותר מאשר בחירת הצבע המועדף על בעל העסק או על המעצב. לצבעים השונים ישנה השפעה רגשית ותפיסתית אחרת על הלקוחות, ואת ההשפעות הללו כדאי להכיר עוד לפני שלב הסקיצות. אם אתם מעוניינים לשדר יוקרה ורצינות, שילוב של בורדו ואפור הוא שילוב אפשרי, בעוד צבעים זוהרים עשויים לפגוע במסר הזה. אם המוצר שלכם מיועד לגברים, שימוש בצבעים רכים כמו ורוד עשויים להחטיא את המטרה. לחלופין, כאשר קהל היעד שלכם הוא בני נוער, פונטים קלאסיים ושמרניים עשויים לאבד את הלקוחות שלכם וכדאי לנסות לבחור דווקא בפונטים חדשניים ומעניינים יותר.
חשבו מחוץ לקופסה
אם יש טיפ אחד מרכזי שאנחנו מציעים לכם לקחת מהמאמר הזה, הוא שתנסו לחשוב מחוץ לקופסה ולהיות יצירתיים. עיצוב גרפי הוא הרבה יותר מאשר היכרות טובה עם מערכת עיצוב והכלים שהיא מאפשרת, אלא היכולת להשתמש במערכת הזו ולהביא משהו מקורי ומפתיע משלכם. עיצוב גרפי של מודעה יפה הוא בהחלט משימה אפשרית, אבל עיצוב מודעה מרגשת ומעניינת הוא משימה מאתגרת וחשובה עוד יותר. סקרנו את הלקוח, גרמו לו לתהות ולרצות לדעת עוד, משכו אותו אליכם. עיצוב גרפי הוא הדרך לעשות זאת, אם תדעו לעשות זאת בחוכמה.