שיווק ישיר, כאמור, הנו פניה שיווקית ממוקדת אשר מתבצעת באופן פרסונלי - במטרה להגביר את המודעות כלפי מוצר או שירות - ולהביא להגדלה במכירות. זה זמן רב שידוע כי שיטת השיווק הישיר הנה אפקטיבית, וזו מבוצעת באמצעות שירותי הפצה. במידה ותפנו אל מומחים מקצוענים בתחום, ודאי תקבלו מידם ייעוץ בדבר בניית המסר ואריזתו בצורה הטובה ביותר, בהתאם להעדפות ולצרכים של בעת העסק או נותן השירות. בדרך זו, סיכויי המכירה יגדלו - כרצוי.
ישנן מספר שיטות בהן ניתן לבצע שירותי הפצה. כולן טובות ואיכותיות, אך היעילות שלהן תלויה בניהול התוכן ובמידת המומחיות שמושקעת בעניין. הראשונה שבהן, היא שיטת הדיוור הישיר. על פי השיטה הזו, חבילת הדיוור הישיר יכולה לכלול מעטפה, מוצר או מכתב שישלחו ישירות אל הלקוח. המטרה היא לגרום למדוור חדש להתוודע למקום או למוצר, להסתקרן ולבקש לבצע רכישה. בעבור מי שמדובר זה זמן, המטרה היא לגרום לו להמשיך לקנות וכן להפיץ את שביעות רצונו בפני מכריו. השמירה על זהות המותג ועל הקשר שבינו ובין הלקוח - הנם קריטיים. לכן, יש להתאים את חבילת הדיוור - על כל תכולתה - לקהל הלקוחות באופן הטוב ביותר.
השיטה השנייה של שירותי הפצה היא הפצת עלונים ("פלייארים") על לבית הלקוח. זהו אמצעי אפקטיבי להרחבת המודעות כלפי המוצר, כך שגם מי שאינו שמע עליו מעולם - יזכה לדעת במה מדובר. עם זאת, כדי להגדיל את הסיכויים להיענות אל המסר, כדאי להשתמש בשיטה זו רק כתוספת לשימוש בשיטה אחרת. בכל מקרה, חשוב כי העלונים יודפסו על נייר איכותי ככל הניתן. הדפסה על נייר זול, אפוא, תעשה רושם של מוצר חובבני או חברה לא אמינה. אם כבר בוחרים בשיטת ההפצה הזו, חשוב שתבוצע ברמה טובה - עד הסוף. יש להשקיע בעיצוב הגרפי ובתוכן השיווי, כך שיהיה ממוקד ככל הניתן.