אם היו אומרים לכם כבעלי עסק כי יש באפשרותכם להגדיל את ההכנסות שלכם ב כ 30%! מה הייתם מוכנים לעשות עבור זה? מה הייתם מוכנים להשקיע? 30 אחוז יותר? אולי 60 אחוז? למעשה אין לכם צורך להיכנס להשקעות כאלו אלא רק להפעיל את תוסף המבצעים שקיים בקופה ממוחשבת סטנדרטית בסיסית. על מנת שזה יקרה יש עליכם לנהל את העסק שלכם בצורה כזו שתיתנו ללקוחות שלכם את המידע על המבצע באופן מיידי, בין אם זה על ידי פרסום, שילוט או קטלוג מוצרים. ישנה חשיבות רבה מאוד לאופן בו אנו מתכננים את הסחורה בחנות שלנו מבחינת המיון והחלוקה למחלקות.
סופרמרקט וקופה ממוחשבת, שילוב מנצח
הדוגמה האידיאלית שמראה באופן בולט עד כמה קופה ממוחשבת חשובה ויעילה לעסק היא על ידי הדגמה בסופרמרקט שבו משתמשים בקופה ממוחשבת. בסופר המוצרים מחולקים למחלקות ולקטגוריות. עובדה זו מאפשרת לדגום בקופה ממוחשבת את הפעילות לגבי כל מוצר ומוצר, יתרה מכך ניתן לדגום את המכירות עבור קטגוריה או מחלקה שלמה. כלי עבודה זה של קופה ממוחשבת נמצא כמעט בכל קופה כאלמנט בסיס, שימוש בו יכול להביא לגידול המכירות שלכם עד 30 אחוז.
מגוון אפשרויות לשיווק בקופה ממוחשבת
כאמור קופה ממוחשבת מאפשרת לנו לפלח את השוק של הלקוחות שלנו ולמעשה לתת להם את מה שהם מבקשים. על מנת להבין את רמת היכולת של ניתוח הנתונים בקופה ממוחשבת הנה רשימת יכולות חלקית:
- קיום דגימה של המחלקות תוך ירידה לפרטי מוצר
- גזירת נתוני מכר ל]פי פריט
- התאמת מבצע על מנת לייצר תנועה או הגברת מכירה, את המבצעים למעשה מקימים בקופה ממוחשבת ויוצאים איתם החוצה כאשר בסיס המבצע הוא ניתוח של קופה ממוחשבת. לדוגמה מבצע שכולל שובר מתנה או קופון, או למשל מחיר מיוחד על כמות מכירה שאם רוכשים כמות מסוימת אז הקופה ממוחשבת מזהה ומיד מורידה את המחיר או מעניקה את ההנחה הנדרשת. אם נדאג להבין וללמוד את היכולות של קופה ממוחשבת סביר להניח כי נגדיל בצורה משמעותית את המכירות שלנו.