כל עסק כיום צריך קופות ממוחשבות ובמיוחד אם יש עסק שיש בו יותר מעמדת מכירה אחת אז צריך שהקופות ממוחשבות יוכלו לתקשר ביניהן בצורה ישירה וחלקה. היתרונות בתקשורת בין קופות ממוחשבות בא לידי ביטוי כאשר אנו מוכרים מוצרים מסוימים שאוזלים מן המלאי, אם הקופות ממוחשבות לא היו מסונכרנות ביניהם אז סביר להניח כי היינו מוכרים מוצר שאינו קיים יותר.
ניהול מבצעים ולקוחות בקופות ממוחשבות
אחד היתרונות המופלאים שיש לקופות ממוחשבות היא העובדה שלמעשה זו מערכת מבוססת מחשב וככזו ניתן לדגום כמעט כל נתון ולעבד אותו על מנת שנוכל להשתמש בו לטובתנו. אחד הנתונים שמומלץ כי נאגור בקופות ממוחשבות הוא הלקוחות שלנו, על ידי בניית מועדון לקוחות נוכל למעשה לשגר אליהם מבצעים, הנחות ומכירות ממוקדות לפי סוג הלקוחות או לפי ההעדפות שלהם. נתונים אלו נגזרים מעצם היותם קודם כל לקוחות ואחר כך לקוחות שהם חברי מועדון, כך כל רכישה שלהם נרשמת, נמדדת ומנותחת בהתאם. חברי המועדון הרשומים בקופות ממוחשבות ניתנים לשיתוף והעברה במידה וישנם מספר סניפים לאותו עסק.
קופות ממוחשבות לא מכל אחד
כאמור קופות ממוחשבות מאפשרות לנו לנהל את העסק שלנו מבחינת מכירה, ניהול מלאים, ניהול עובדים וניהול מועדוני לקוחות. לא כל קופה מסוגלת לאותם דברים ולכן כאשר אתם עומדים בפני בחירת קופות ממוחשבות לעסק יש לדאוג לשאול את השאלות הנכונות, נוסף על כך יש להגדיר בדיוק את אופי העסק שלכם תוך מחשבה על מה עתיד לקרות בהמשך, הסיבה לכך שקופות רושמות מבוססות מחשב ויש לוודא כי ניתן יהיה בעתיד לשדרג ולהתקין עדכונים לתוכנה. מעבר לעניין התוכנה ישנו גם אלמנט השירות שהוא חשוב לא פחות מהתוכנה. בעת רכישת הקופה יש לציין במפורש את שעות העבודה של העסק שלכם על מנת שתוכלו לקבל שירות לקופות במידה ותהיה תקלה. תארו לכם עסק שעובד עד חצות ובשעה עשר בערב כבר אין שירות לקופות ממוחשבות. לכן חשוב לוודא מה שעות התמיכה שמקבלים, מה רמת השירות והכוונה היא האם יהיה תומך זוטר או מקצועי, ומה קורה במצב שאין לכם פתרון מיידי, אולי תכינו קבלות וחשבוניות ידניות או בדומה לכך על מנת שתמשיכו לעבוד.