לסרטי אימה יש חוקי מסויימים מאוד , אם כתבת תסריט לסרט אימה והפרת יותר מידי מהחוקים הללו , הקהל עשוי וסביר שגם יתאכזב בסופו של דבר מהתוצר הסופי שלך ננסה להביא פה כמה מהחוקים המוכרים הנוגעים לכתיבת תסריט עבור סרט אימה, כל החוקים מתבססים אך ורק על נסיונות והיכרותו של הכותב עם עולם הקולנוע...
זה מאוד קצר ותכליתי, בלי ניפוחים מיותרים או טיוטות ושרטוטים , כיצד לכתוב תסריט לסרט אימה ?
1. החיבור , היכנס מייד לתוך סצנה מושהית (בסרט הצעקה ישנה התחלה עם קטע מפחיד של שיחת טלפון בין הרוצח לבין דרו בארימור) , זהו חלק חשוב של כתיבת תסריט לסרט אימה
2. הכשל. הצג את הגיבור של, תן בו פגם כלשהו על מנת להראות כמה הוא אנושי , לפני שתשים אותו בסיכון עליך לדאוג לו קודם. עליך לרצות שהוא יצליח, האנש אותו (מבחינת אנושיות) לדוגמא: בסרט "סיינס" מל גיבסון משחק תפקיד של כומר שמאבד את אמונתו לאחר מותה של אשתו.
3. הפחד. עוד משתנה הנגזר מן הפגם. לגיבור יש פחד. אולי פחד גבהים או קלסטרופוביה. לדוגמא: בסרט מלתעות רוי שיידר מפחד מן המים ובסוף הסרט הוא חייב לכבוש את הפחד על ידי כניסה לאוקיינוס על מנת להרוג את הכריש.
4. אין לאן לברוח. שים את הגיבור במקום מבודד בו לא ניתן לברוח מהזוועה. (כמו המלון בסרט "הניצוץ")
5. משחק מקדים, הקנט מעט את הקהל, גרום להם לקפץ מעט בסצנות שנראות מפחידות לכאורה אך מתברר שהן נורמליות לגמרי בסופו של דבר. כמו חתול שקופץ מתוך ארון , צור עם הקהל משחק מקדים לפני כניסתה של המפלצת האמיתית.
6. הרשע תוקף - מספר פעמים במהלך התסריט הראה כמה מרושעת יכולה להיות המפלצת -- בזמן שהיא תוקפת את קורבנותיה.
7. חקירה. הגיבור צריך לחקור על מנת לגלות את האמת מאחורי הזוועה והאימה.
העימות. העימות הסופי. הגיבור צריך להתייצב גם מול פחדו וגם מול המפלצת. הגיבור ישתמש בשכלו יותר מאשר בכוחו על מנת להערים על המפלצת. (בסרט "הכפר" הנערה העיוורת משטה במפלצת כדי שתיפול לתוך הבור באדמה).
9. לאחר העימות. הכל חוזר לאיך שהוא היה לפני כן בהתחלה , אך הגיבור השתנה לטובה או לרעה, (בסוף של סיינס מל גיבסון שם את סמל הכמורה שלו שוב והשיב אליו את אמונתו)
10. הרשע עדיין אורב... אנחנו רואים ראיות שהמפלצת עשויה לחזור , איפשהו , איכשהו... בעתיד.. (כמעט בכל סדר יום שישי ה 13 יש סימנים המראים על חזרתו של ג'ייסון בסרט ההמשך)
עכשיו רק נותר לכתוב את תסריט מוצלח ושיהיה בהצלחה! .