"תוכן וידאו לאינטרנט" לא תמיד חייב להיות בהקשר ה- "סוזן בוילי" של המונח. כשאנחנו מציגות את שירותינו, לאנשים כבר עולה בראש מתי ה-וידאו שלהם יופיע בפינה הבאה של "הצינור" או כפוסט ב"מזבלה" ומפנטזים על 100 אלף צפיות בשבוע.
אז נכון, תכני הוידאו האינטרנטיים הידועים ביותר, הם אלו שהיה להם את המימד ה-ויראלי, שאיפשר להם להתפשט כשריפה בשדה קוצים, בין מחשביהם של מליוני גולשים.
אבל תוכן וידאו לאינטרנט בבסיסו הוא הרבה יותר מסרטון מגניב כזה או אחר. העברת מסרים דרך וידאו מהווה תחליף ראוי (ואפילו הכרחי) לדרכים המסורתיות - עבור כל עסק באשר הוא.
לפעמים אנחנו שוכחים איך וידאו יכול לשדרג את התקשורת בין העסק ללקוח. במקרים בהם המסר חוזר על עצמו, או מורכב, אין כמו וידאו כדי להעביר אותו בצורה יותר ברורה ומעניינת.
אז לפניכם דוגמאות לתחומים בהם ניתן לשדרג עסק על ידי תוכן וידאו:
1. הדגמות מוצרים
אין דרך מוחשית יותר להעביר את היתרון ואופן התפעול של מוצר זה או אחר, מאשר על ידי וידאו. קחו לדוגמא שואב אבק. איש המכירות יכול להסביר לכם בחנות מהיום עד מחר, עד כמה איכותי שואב האבק אותו הוא מעוניין למכור לכם.
אתם תוכלו למשש, לחוש ואפילו להתרשם מהשקט שלו, אבל לא תוכלו לדעת את איכותו האמיתית עד שלא תראו הדגמה מוחשית המראה את היכולות שלו בשאיבת אבק ולכלוך. הסבר טכני, תפעול והדגמה של לפני-אחרי - אפשר לעשות מצוין דרך וידאו.
2. עדויות לקוחות
במקרים רבים אנו רוכשים שירות או מוצרים בעקבות המלצות. לקוחות ממליצים יוצרים אצל הלקוח הפוטנציאלי תחושה של אמון ומקנים לו את הביטחון לבצע את הרכישה.
עדויות מצולמות בוידאו יעבירו את המסר בצורה הרבה יותר אותנטית ומוחשית מאשר מכתבי המלצות לדוגמא.
כבעלי עסק מומלץ לכם לרכז "לנדב" את לקוחותיכם המרוצים לטובת עדות וידאו, אולי בתמורה להנחה עתידית. וידאו כזה שיופץ באינטרנט יכול לעשות לכם את העבודה השיווקית בצורה הטובה ביותר.
3. "שיחה קרה"
שיחה קרה היא אותה שיחה שאנשי מכירות מבצעים מול לקוח פוטנציאלי, שאינו מכיר את המוצר או השירות. כן, מאותן שיחות שבעקבותיהן אנו טורקים את הטלפון מבלי לחשוב פעמיים.
ברגע שאנחנו עושים הסבה של אותם שיחות קרות ל-וידאו, התגובה היא שונה.
"שיחה קרה ויזואלית" מאפשרת לכם להעביר את המסר בצורה איכותית, המקרבת את הלקוח הפוטנציאלי אלייך - הרבה יותר משיחת טלפון.
כשהוידאו מועבר באינטרנט, ללקוח יש את הזכות מתי והאם בכלל לצפות בו - כך שזה מבחינתו הרבה פחות מאיים ומעצבן מאשר שיחה קרה מסורתית.
4. העברת מסר עדכני
העברת מידע עדכני לגבי החברה והמוצרים שלך לעובדים, ללקוחות הקיימים וללקוחות הפוטנציאליים, זהו מרכיב חיוני בכל עסק.
אם פעם היה נהוג לעשות זאת על ידי פגישות וכנסים, היום אפשר לחסוך זמן, משאבים והרבה כסף, על ידי העברת מסרים דרך וידאו אינטרנטי. גם במקרה זה מקבלי המידע יחליטו בעצמם מתי הם רוצים לקבל אותו, וכך הוא יגיע אליהם בצורה יותר אפקטיבית.
5. תמיכה
איכות התמיכה יכולה להרים ולהפיל עסק. הלקוח מצפה שתהיה לו אוזן קשבת מנותן השירות או המוצר, במקרה של שאלה או תקלה.
לעיתים הוא יסתפק במענה טלפוני או בתשובה על באימייל, אבל יש מקרים בהם הוא ירצה תמיכה "מעמיקה" יותר. העידן התחרותי מניע עסקים לתת את התמיכה הטובה ביותר ללקוח, וזאת אפשר לעשות בצורה מצוינת על ידי תכני וידאו.
בעזרת תכני וידאו ניתן להסביר על תהליכים מורכבים בצורה פשוטה ומובנת.
היכנסו לראות את ספורט אילוסטרייטד מציגים בפנינו איך ייראה ה- Tablet (עיתון אלקטרוני) העתידי שלהם (וזה עוד לפני ששמענו ש"ידיעות אחרונות" מתכננים אחד כזה משל עצמם...)