קניית רכבים לפירוק תורמים לאיכות הסביבה !
בעלי רכבים ישנים צריכים להבין, כי הפרידה מרכב ישן עד כמה שלעיתים היא קשה, בלתי נמנעת וזאת בראש ובראשונה מטעמי בטיחות וגם בשל זיהום האוויר הקשה שמייצרות מכוניות ישנות.
נכון, שלא תמיד רוצים ומוכנים למסור את הרכב לחברת קניית רכבים לפירוק משום שלפעמים מדובר ממש בקשר אישי שיש לאדם עם הרכב שליווה אותו והסיע אותו שנים רבות.
אבל אדם שיש לו קשר אישי מאוד עם הרכב שלו צריך להבין שבסופו של דבר משום שהרכב הזה מועד להרבה קלקולים ותאונות עדיף לו לפנות לחברת קניית רכבים לפירוק ולקבל עליו משהו במקום להמשיך ולהוציא עליו הוצאות אין סופיות שלא נגמרות.
חברת קניית רכבים לפירוק ידעו להעריך את שוויו של הרכב, ותמיד אפשר גם לעשות השוואות ולבדוק את המכירים לפני שמוסרים לסוכנות כלשהי של קניית רכבים לפירוק את הרכב ולבדוק אם המחיר בו נקב, הוא אכן המחיר של הרכב הישן בשוק.
כאמור המחשבה הראשונה היא לפנות לסוכנות קניית רכבים לפירוק גם משום הסכנה הבטיחותית לנהג, ליושבי הרכב וגם לנהגים האחרים בכביש שעלולים חלילה וחס להיקלע לתאונה בה הם בכלל לא אשמים בגלל שקרתה איזה שהיא תקלה חמורה ברכב ישן.
נציגות של קניית רכבים לפירוק ידעו לומר לכם לא רק מה שוויו של הרכב, אלא גם להעריך אם מצבו מאפשר בכלל למוכרו שכן אם יש בו חלקים וחלפים שלא ניתנים לשימוש, העסקה לא תהיה כדאית עבורו.
לא סתם משרד התחבורה החליט על גיל הרכבים שכבר צריכים לרדת מהכביש, יש לזה סיבות והן סיבות טובות. ככל שתתעסק יותר עם רכב ישן זה לא אומר שתצליח להביא אותו למצב כשיר לגמרי, משום שרכב כמו כל מוצר שיש לך הרבה שנים הוא בר תיקון והוא יכול לפעול, אבל זה כמו כיבוי שריפות, הוא יפעל ושוב יתקלקל כי משהו מרכזי בו כבר לא תקין והגיע הזמן להחליף אותו ולכן יש לפנות לאנשים שעוסקים בתחום קניית רכבים לפירוק.
תכנית הגריטה של משרד התחבורה מדברת על כך שרכב החל משנת 1994 ועד עשרים שנה קדימה נחשב כרכב ישן ועדיף מבחינת בעליו לתת אותו לגריטה שפירושה מסירת הרכב למגרשים של משרד התחבורה או לאנשים שעוסקים בתחום קניית רכבים לפירוק.
לצערנו תאונות דרכים רבות מתרחשות בגלל תקלות, בעיה בבלמים או מפגע של רכב ישן שתקוע באמצע הכביש, ותאונות כאלה חלילה עלולות להסתיים באסון משום שהרכבים האלה לא צריכים בכלל להיות על הכביש.
בנוסף בעלי רכב ישן מוצאים את עצמם לעיתים קרובות נשארים ללא ביטוח מקיף, מהסיבה הפשוטה שחברות הביטוח לא מוכנות להתעסק עם רכב שגילו בין 12-20 שנה וזאת סיבה מספיק טובה לא לנסוע עם הרכבת למסור אותו לסוכנות קניית רכבים לפירוק משום שלא תוכלו לנסוע איתו.
גם חברות ביטוח ימליצו לכם למסור אותו לסוכנות קניית רכבים לפירוק ולרוב יסרבו לבטח רכבים ישנים ואם כן, העלות שלהם תהיה כל כך גבוהה שאולי כדאי פשוט לפנות לחברת קניית רכבים לפירוק ולמכור אותו במקום לעשות לו ביטוח.
ככל שהרכב הוא בן שנתון מוקדם ונחשב כרכב ישן, כך חברת הביטוח תימנע מלהתעסק איתו והכוונה היא שהיא תימנע מלעשות לו ביטוח מקיף.
רכב ישן מעלה בפני חברת הביטוח תמונה עגומה של אולי כמה תאונות דרכים בעברו, מצב מיכני לא משהו, תקלות חוזרות ונשנות והוא חשוף ופגיע יותר מרכבים חדישים לתאונות ומשום כך יגרום ויאלץ את חברת הביטוח לשלם לבעל הרכב הרבה מאוד כסף במקרים שכאלה, מה שהופך את העסקה בעיני חברת הביטוח לבלתי כדאית בעליל.
עפ"י הסטטיסטיקה לרכבים ישנים יש סיכון פי 3 להיות מעורבים בתאונות דרכים יותר מאשר לכל רכב אחר, או שיוגדרו כטוטאל לוס מה שיאלץ את חברת הביטוח לשאת בעלות שלהם במלוא ערכה כאשר הרווח מהפרמיות קטן לעומתה,או שעלות כל תיקון גבוהה מאוד ולעיתים עלותה כמחצית משווי הרכב הישן.
לכן בכל מקרה איך שלא תסתכלו על זה למסור את הרכב לסוכנות קניית רכבים לפירוק עדיף מכל אפשרות אחרת שיש לכם לרכב שגילו בין 12-2- שנה.