מאחר וקיימת תחרות בלתי פוסקת ותחכום רב בסקטור העיסקי, חשוב מאוד לבחור את המעצב הגרפי הטוב ביותר עבורך. פקטור זה מהווה חלק חשוב מהשיווק והתדמית של המוצר או השרות ועבודת העיצוב הגרפי חשובה ביותר בסופו של התהליך להצלחתו של העסק. בסופו של דבר, עיצוב גרפי משרת את המטרות השיווקיות ומשמש כלי לפרסום, לתדמית ולשיווק. חברה אשר משווקת שרותי גרפיקה בעלת נסיון ועם פתרונות נלווים לעיצוב, כגון הפקות דפוס, צילום, קופרייט וכו'. מסוגלת לעזור בצורה משמעותית בהצלחת שיווק המוצרים או השרות של בית העסק ובסופו של דבר להגדיל את מחזור המכירות.
הגדרת המושג עיצוב גרפי?
ובכן, אם אתם רוצים בעבודה אומנותית יפה, אני יכול לצייר לכם ציור מיוחד או לצלם תמונה מרשימה שתוכלו לתלות לכם על אחד הקירות בבית ולהנות ממנה. זאת אומנות אך לא גרפיקה. בעצם גרפיקה היא "רתימת האומנות למטרת השיווק". גרפיקאי הוא אומן שעושה שימוש בכישרון שלו למטרות פרסומיות, תדמיתיות ושיווק. האומן הכי מוכשר ללא גישה לתחום הפרסום והשיווק, ישאר אומן אבל לא גרפיקאי. זכרו, היעד הסופי הוא למכור יותר ולהכניס כסף לבית העסק.
זהות תאגיד או מותג.
מעצבים גרפיים מקצועיים משתמשים בכישרון שלהם כאומנות והם יצירתיים בכדי לבנות תדמית נכונה. עיצוב תדמית נכונה וזהות המותג יכול לקבוע אם המוצר ייכשל או יצליח. אין כאן חוקיות קבועה. מה שיכול להתאים לתחום מסויים או לקהל כל שהוא אינו מתאים לתחום אחר ולקהל הפוטנציאלי שלו. אתם יכולים לייצר את תרופת הפלא לחיי נצח, באריזה המעוצבת בצורה לא נכונה, אף אחד לא ישים לב אליה או שהתדמית שהיא תשדר תהיה תדמית של תרופה לא אמינה ולא בטוחה ובשורה התחתונה היא כשלון.
סיפור מהחיים
בתחילת דרכי כשהייתי מעצב גרפי חסר נסיון. קיבלתי לקוח שרצה למתג מוצר חדשני שנראה יוקרתי מאוד והוא הצליח למצוא תהליך שאפשר לו לייצר את המוצר בזול מאוד. אני מרוב התלהבות ניגשתי למלאכה ועשיתי כל מה שיכולתי בכדי לעצב, לשווק ולקדם את המוצר. פרוספקט, כרזה וכמובן אריזה. העיצוב יצא מרשים ויוקרתי מאוד. הלקוח התלהב והעברנו לדפוס. אחרי שבועיים המוצר יצא למדפים ואז הסתבר שהמכירות היו חלשות ביותר. ניסינו להבין ביחד עם הלקוח מה הסיבה ודי התקשנו. שהרי המוצר מדהים. המחיר זול בטרוף. אז מה? ובכן, לא התעצלתי וביקשתי מהלקוח שיאפשר לי לבקר במספר נקודות מכירה בכדי שאוכל לבחון את תגובות הצרכנים. במשך יום שלם עמדתי באחת החנויות ובחנתי את תגובות האנשים למוצר. בשלב מסויים התקרבו 2 נשים למוצר, הסתכלו, התפעלו, לקחו את המוצר ובחנו אותו מקרוב ואז החזירו את המוצר למדף והמשיכו לטייל בחנות.ניגשתי אליהן וביקשתי לשאול אותן מספר שאלות. הן הסכימו ואני שאלתי את דעתן על המוצר וקיבלתי תגובות נלהבות וחמות. אם כך למה לא לקחתן את המוצר לקופה שאלתי. תשובתן היתה, שהמוצר יותר מדי יקר. ושאין להן תקציב למוצרים יוקרתיים שכאלו. התשובה הזאת מייצגת תשובות דומות שקיבלתי גם מאחרים. וכשאמרתי להם את המחיר, הם מייד חזרו למדף ולקחו איתם את המוצר לקופה. ובכן, הטעות הייתה שהעיצוב שידר יותר מידי יוקרתיות .כמובן שחזרתי מייד לשולחן האור שלי והתחלתי לעצב מחדש מבלי לחייב את הלקוח. עיצבנו תדמית למוצר ששידרה יוקרתיות יותר עממית והדגשנו את המחיר וההצלחה הייתה גדולה מאוד.
דוגמה זו מייצגת את החשיבות בנסיון ובהבנה הכוללת של הגרפיקאי שלכם במכלול תחומי השיווק והפרסום. מעצב טוב ומקצועי הוא מי שיש לו נסיון ואת הידע המקיף של התחום. כולל הפקות דפוס, שיווק, ייחסי ציבור, צילום ועוד.
אחריות כוללת של הגרפיקאי
חברת עיצוב גרפי מקצועית מעצבת במחשבה שיווקית. עי שילוב תמונות או אלמנטים גרפיים, קביעה נכונה של גופנים והגדרות טיפוגרפייה ועיצוב נכון לתחום הרלוונטי ולקהל הפוטנציאלי שלו. מומלץ מאוד שהמעצב הגרפי שתבחר יהיה אחראי גם על שאר האלמנטים בהפקה. כמו הדפוס, הצילום וכדו'. הסיבה היא למנוע אי הבנות ושגורם אחד יהיה אחראי על כל הדברים. כמובן שבבחירת החברה המתאימה, יש לבדוק גם את אפשרויות התקציב של בית העסק שלך ואת הכימייה האישית בינך ובין המעצבים.
לסיכום: זיהוי ובחירה נכונים של מעצבים גרפיים שמתאימים לחברה שלך, יכולה להיות משימה קשה שיכולה לקחת זמן. אבל ברגע שמצא את המעצב הגרפי או החברה למתן שירותי גרפיקה הנכונים לך, יש ברשותך כלי אשר חשוב מאוד להשגת מטרות העסק שלך. יש אדם או חברה שאתה יכול להתייעץ ולהריץ רעיונות וסיורי מוחות. לכן, רצוי לבחון את האפשרויות ולהשקיע בכך חשיבה ועבודה רבה. משום שבדרך כלל הקשר עם מעצבים גרפים הוא לטווח ארוך. ועבודת עיצוב נכונה ומקצועית משתלמת לטווח הארוך.