זכיין – פרופיל של איש עסקים
מודל הזכיינות מוכר בעולם כבר מעל מאה שנה אבל בעשורים האחרונים הגבולות בין המדינות מטשטשים, המחיצות המקשות על ניהול עסקים נופלות והעולם שהפך לכפר גלובלי קטן נפתח לתחומים חדשים באמצעות הקשה על כפתורי המחשב. כך קיבל מודל הזכיינות תנופה בלתי רגילה ויותר עסקים נפתחים בשיטה זו מאי פעם.
גם בישראל, חלו שינויים מרחיקי לכת בכל תחום אפשרי ובשעה שהנושא החברתי – כלכלי עומד על סדר היום ובראש הכותרות, נתונה דעתם של רבים למחשבה איך מתקיימים בכבוד וכיצד מוצאים תנאי מחייה סבירים.
אחד הפתרונות היותר פופולריים נמצא במודל הזכיינות. זהו תחום רחב היקף המצוי בכל מקום הנוגע בחיינו: אופנה, מזון, מסעדנות, חינוך, בריאות, תעשיית היופי ושירותים שונים לרווחתנו. מודל זה בנוי על הנוסחה שמצד אחד קיימת חברה מזכה הרוצה לגדול ולהתרחב והיא עושה זאת באמצעות פתיחת סניפים ומולה קיים זכיין המפעיל את הסניף באמצעות זיכיון שהוא רוכש מהחברה.
מיהם האנשים המתאימים להיות זכיינים?
אין אב טיפוס אחד לדמות הזכיין אבל קיימים מספר מאפיינים ברורים: ישנם השכירים שמאסו לעבוד עבור אחרים והם מרגישים בשלים להפוך לעצמאיים. המודל מתאים לצעירים נמרצים, יצירתיים וחדורי מוטיבציה להצליח בחיים. ישנם אנשים הפותחים פרק ב' בחייהם התעסוקתיים וקיימים אנשים שחלום חייהם היה לפתוח עסק משלהם אך הם מגיעים ללא כל ניסיון קודם.
המכנה המשותף לכולם הוא הסיכוי להפוך לזכיין מצליח אם הם יעמדו בתנאים ובדרישות של תחום הזכיינות. היתרונות הברורים הקיימים בזכיינות יכולים לעזור לאנשים אלה, בצורה משמעותית, לבנות את עצמם מהיסוד:
פתיחת סניפים במיקומים מרכזיים ובהם קניונים ומרכזים מסחריים מובילים, ליווי ובקרה לאורך כל תקופת הזכיינות, עזרה במימון פתיחת העסק ע"י הלוואה מקרנות ממשלתיות, שימוש בשם המסחרי ובמוניטין של החברה המזכה, כל אלה הם אבני דרך מרכזיות העוזרות לזכיין לממש את חלומו ולהצליח כבר מההתחלה.