כל עסק חייב שיהיו לו לקוחות. לאחר שהעסק השיג את הלקוחות שלו, חשוב לא רק להעניק להם את מבוקשם אלא גם לשמור עליהם כך שאלו יחזרו לבצע רכישות נוספות. בדיקות בתחום השיווק והמכירות העלו כי קל יותר לשמור על לקוח מאשר לגייס לקוח חדש. למעשה, עלות גיוס לקוח חדש עולה פי 5 מאשר שימור על לקוח קיים. מכאן ניתן להבין כי ישנה חשיבות רבה למתן מתנות ללקוחות ויש להשקיע בבחירה שלהן. על המתנות להיות שימושיות, איכותיות ומומלץ מאד שהן יהיו ממותגות כך שהלקוח יזכור את העסק אשר טרח להביא לו אותן.
מתנות שימושיות
מתנות ללקוחות יכולות להיות מתנות מאד שימושיות כמו למשל ספלי קפה, מעמד לדפי ממו ועוד. ישנם רעיונות רבים של מתנות ללקוחות אשר הלקוחות ישתמשו בהם כשהמטרה היא למעשה שכל פעם שהלקוח ישתמש במתנה שניתנה לו הוא ייזכר מחדש בעסק והוא למעשה יהיה הראשון שהלקוח יתקשר אליו במקרה והוא צריך משהו ממנו. דרך מתנות שימושיות אנחנו יכולים להגדיל את הסיכוי שהלקוח ימשיך לרכוש דווקא אצלנו.
מתנות איכותיות
חשוב מאד להקפיד על כך שהמתנה הניתנת ללקוח תהיה איכותית. מתנות ללקוחות אשר מתפרקות לאחר זמן קצר לא עשו את העבודה לשמן המתנות נועדו ויכול להיות שהן אפילו יעשו נזק אם הלקוח יקשר בין חוסר האיכות של המתנה לבין העסק עצמו.
מתנות ממותגות
השלב האחרון והחשוב ביותר בבחירת מתנות ללקוחות היא יצירה של מתנות ממותגות. חשוב מאד ליצור ללקוחות מתנות עם שם העסק, הלוגו שלו, סלוגן או טלפון. חשוב שהלקוח יעשה את הקשר בין המתנה לבין העסק ואם המתנה שימושית, חשוב מאד שהוא ייזכר בעסק כל פעם כאשר הוא משתמש בה.