זכיינות למכירה – זה לא רק השם המסחרי. זה כל הקונספט
ישנה נטייה לחשוב שכאשר מדברים על זכיינות מתכוונים רק לשם המסחרי, למותג ולמוניטין של חברה מסוימת. הדבר הרבה יותר מורכב ומהות הזכיינות למכירה היא הרבה יותר מחייבת. כאשר זכיינות מוצעת למכירה, הרשת המציעה זיכיון לזכיין כלשהו, אמורה לספק לו קונספט מסחרי שלם אשר בסופו של התהליך אותו קונספט ישפר את סיכוייו הסטטיסטיים ויביא להצלחתו ושגשוגו של הזכיין.
שיטות העבודה של הרשת, נהלי העבודה, הידע התפעולי, הניהולי והמסחרי שנצבר, שהוכיח את עצמו ויש לו קבלות על הצלחה ואיתנות עסקית כמו גם הפרטים הנראים שוליים ופחות חשובים כמו: מיקום וגודל החנות, תמהיל המוצרים וסידור המדפים - כולם יחד מהווים את הבסיס למודל העסקי של הזכיינות.
כאשר מוצעת זכיינות למכירה – כדאי לבדוק מה הרשת מציעה לכם בתור זכיינים ואין להסתפק רק בשם וברמת המוכרות לציבור.
זכיינות למכירה במגוון רחב ביותר של תחומים
העובדה שזכיינות למכירה מבוקשת הרבה יותר מעסק פרטי שהוצא למכירה – אינה מפתיעה כלל. סטטיסטיקות הנתמכות על ידי מחקרים מראות שעסקים פרטיים מתקשים לשרוד מעל חמש שנות קיום ויותר ממחציתם ייסגרו לאחר שנת הפעילות הראשונה. בעסקי זכיינות – רק שלושים אחוזים מבתי העסק ייסגרו בפרק זמן זה.
ההצלחה המוכחת הביאה לביקוש הולך וגובר לעסקים בשיטה זו ותחום הזכיינות הפך לנפוץ ונרחב ביותר בשנים האחרונות. כ- 75 תחומי עיסוק כוללים את האפשרות לעשות עסקים בשיטת הזכיינות. די להעיף מבט בלוחות העסקים הייעודיים המציעים זכיינות למכירה כמעט בכל נושא שתעלו בדעתכם.
לא כולם יודעים שזכיינות חלה לא רק על תחום המוצרים הקמעוניים אלא גם על ענף השירותים. ישנם עסקים המוצעים במסגרת זכיינות למכירה שהם מהמבוקשים והאטרקטיביים ביותר בכל זמן כמו בתי קפה, מסעדות, רשתות שיווק ורשתות למזון מהיר. ישנם עסקי זכיינות למכירה שהם תלויי משברים כמו רשתות האופנה הנפגעות בעתות משברים כלכליים. אבל עובדה היא שפיצריות, דוכני סנדוויצ'ים, רשתות קוסמטיקה, מכוני כושר, בתי ספר לבגרויות, סוכנויות רכב וסוכנויות נדל"ן ממשיכות לגדול ולפרוח, ממשיכות לגעת בכל תחום מחיינו וממלאות כל מחסור שלנו – ללא דופי.