חשיבות הגדרת המטרות במסגרת בניית אתרים
אחד מהצעדים החשובים ביותר במסגרת בניית אתרים על ידי תוכנה לבניית אתרים או על ידי שכירת שירותים חיצוניים הוא להגדיר את המטרות של האתר. מטרות הן הפנס שלכם שיוכל להאיר עבורכם את הדרך הלא ידועה. ללא מטרות לא ניתן יהיה להגיע אל ההצלחה המיוחלת משום שלא תדעו כלל מה ברצונכם להשיג מהאתר.
איך להגדיר את המטרות של האתר ומדוע?
בעזרת הגדרת המטרות תוכלו להתמקד ולנתב את האנרגיה שלכם לאפיקים המתאימים. להגדרת המטרות ישנה חשיבות עצומה וכמעט בלתי נתפסת בהיותה משפיעה על הלך הרוח המוביל להצלחה באינטרנט. כאשר אתם מגדירים לעצמכם את מטרות האתר שאלו את עצמכם מהי הסיבה בגינה בכלל ברצונכם לבנות אתר באינטרנט? מה ברצונכם להשיג בסוף התהליך? המטרות של האתר מורכבות משורה ארוכה של רצונות כלליים שמושאם יתממש עם הקמת האתר באינטרנט.
מהם יעדי האתר וכיצד להגדירם?
יש לנסח את המטרות באופן כללי וממוקד כאחד כמו למשל: מטרת האתר היא להרחיב את היקף המכירות של מוצר או שירות מסוים. לאחר שהגדרתם את מטרות האתר יש להגדיר את היעדים שנבדלים מן המטרות בכמה מובנים. ראשית היעדים עצמם מוגדרים לאחר ובהתאם מטרותיו של האתר. הם מהווים נתונים ברורים שהוגדרו עבור פרק זמן מסוים ובהתאם להם תימדד בסופו של יום הצלחתו העתידית של האתר. להלן כמה דוגמאות טובות לניסוח היעדים של האתר.
דוגמאות ליעדים
יעד האתר יכול להיות למשל השגה של מאתיים פניות במהלך חצי השנה הראשונה של האתר לנציגי המכירות. היעד יכול גם להיות השגת אלפיים משתמשים במהלך השנה הראשונה שיקראו את המאמר או להרחיב את מכירות המוצר או השירות בעשרים אחוזים בשנה הראשונה של חיי האתר. אתרים עם מטרות עסקיות קשורים גם לכל הנושא של החזר השקעה.
בניית אתרים בין אם באמצעות תוכנה לבניית אתרים ובין אם על ידי חברה חיצונית כרוכה בהמון הוצאות. יש להגדיר את מטרות האתר במונחים כספיים על מנת שניתן יהיה לעמוד על סיכויי החזר ההשקעה או רווחים אפשריים.