בהיותם מגנים על ידי מכסה המנוע, מונחים בתושבותיהם, יתרונם של מצברים הוא גם חסרונם. הם עמידים בפני גשם אבל הם – רובם, כי כיום יש גם מצברם חדישים, איכותיים יותר - אינם חסינים בפני קורוזיה.
יצרניהם של מצברים שונים מתגאים, וזה טבעי, באיכות מצבריהם. כדי לא ללכת שבי או שולל, תלוי איך תופסים את אי-העמידה בפיתויי המשווקים, ולרכוש מצברים שאתם זקוקים להם, חשוב לברר אצל מומחים איזה מצבר מתאים לזוג הרכב שברשותכם. מאחר שאין צורך במצבר של כלי רכב משוריין למכונית פרטית, מה שחשוב ביותר כאשר מבררי ם על אודות מצברים הוא ההתאמה לייעודם. מצבר של פריקה עמוקה, לדוגמה, מתאים לקלנועית אבל הוא אינו מתאים כלל ועיקר לרכב ממונע.
תעודת האחריות שניתנת לכם עבור המצברים קצובה בזמן. חשוב לדעת, שכאשר פג תוקף האחריות – האחריות לשמישותו של מצבר ולתקינותו עוברת מהיצרן או מהמשווק אליכם. אלא שגם כאשר אתם נוסעים בתקופה, שלגביה חלה אחריות יצרן על המצבר – חשוב לבדוק את תקינותו מדי פעם, לרבות בדיקת גובה המים בתאים.
מצברים שאינם מניעים את הרכבים בבקרים הקרים בוודאי גורמים לבד מעגמת נפש גם מתח ו"עצבים", כי יום שמתחיל באיחור עלול להתעכר ולגרום לכם מצב רוח. חשוב שתחזיקו בתא המטען כבלים להנעה, אם וכאשר הרכב לא מניע והוא זקוק למקור זרם חשמל מרכב נוסף.
חשוב גם שיהיה לכם מקור אמין וזמין לאספקת מצברים, במרחק סביר מביתכם. על פי רוב – וגם זה אחד מיתרונות מצברים – שהוא מאותת ומגמגם לפני שהוא שובק חיים לכל חי. הוא מניע בקושי רב ורומז כי ימיו ספורים, שעותיו אוזלות.
מצברים רצוי לרכוש מבית היוצר של חברות ששמן הולך לפניהן בתחום זה – בין אם חברות ישראליות ובין אם חברות בינלאומיות. מצברים מיובאים אינם בהכרח טובים יותר מצברים המיוצרים בישראל. מצברים תוצרת כחול-לבן משמשים ברכביהם של חברות וארגונים גדולים מאוד במשק, אשר בשימוש הקבוע במצבריהם מעידים על אמון מלא בטיבם ובאיכותם.