הוצא ממכונה מצבר והיא תושבת. תזניחו מצבר ולא ירחק היום שבו הוא יזניח אתכם
ויותירכם – שלא תדעו – מושבתים באמצע דרך לשום מקום, אובדי עצות, תוהים מאין יבוא עזרכם.
רחוקים ועתיקים הם ימי המצבר. המצבר ( סוללה חשמלית) הראשונה היא זו שבנה אלסנדרו וולטה שחי מאמצע המא ה – 18 עד סיום הרבע הראשון של המאה ה – 19 ).
מאז ועד ימינו מצבר הפך למושג שלא זה בלבד שחלה התפתחות עצומה במרכיביו ובאופן פעולתו אלא שהוא משמש מושג מושאל לתחומים אחרים: כשאדם חש עצמו תשוש, מרוקן מאנרגיות, ממליצים לו לא אחת שכדאי לו ל"מלא מצברים".
לחברות רבות, בארץ ובעולם, יש מצבר, שאותו הן מנסות לשווק כטוב וכאיכותי. התחרות חריפה. כאשר אתם נדרשים להחליף מצבר , אתם יכולים לבקש הצעות מכמה חברות, לבדוק מי מהם נותנת אחריות לטווח ארוך יותר, מי מציעה מצבר זול יותר ( שאינו פחות איכותי בשל מחירו המופחת) ואיזו חברה עשויה להעניק להם שירות טוב יותר.
כאשר דנים בנושא , לא מדובר רק במצבר לרכב. גם סוללות של מכשירים חשמליים הם, בעצם, מצברים . הטובות והאיכותיות ניתנות לטעינה מחדש כשהן מתרוקנות. בתחום זה מוכרות וידועות העשויות סוללות ניקל מטאל הידריד (NiMH) – מדובר בסוללות הנטענות במטען. הסוללה הספציפית הזאת מיועדת לטעינה ולפריקה רב-פעמית. סוללות אלה יקרות יותר מאשר סוללות שאינן נטענות אבל רכישתה כדאית לטווח הארוך, היות שהיא ניתנת לשימוש ממושך בשל יכולתה להיטען שוב ושוב.
חשוב לערוך ביקרות תקופתית לכל מצבר. אל תתעצלו. גשו למוסך ובקשו בדיקת מצבר. האם הוא על סף התרוקנות. האם יש בו מים מזוקקים בגובה מספיק. האם הוא לא נאכל על ידי קורוזיה. האם הבלאי שלו אינו כזה העלול להשבית אותו.
חשוב שכל מצבר – זה של המכונית וזה של הנוהגים בה – יהיו מלאים וכשירים.