הפליירים הם אלמנט פרסומי הנועד למשוך את תשומת ליבו של הלקוח הפוטנציאלי. אנו שואפים שהלקוח הפוטנציאלי יקדיש תשומת לב לפלייר, יהיה מודע לעסק, המוצר, השירות או מה שאנחנו מפרסמים. אנו רוצים שהמסר הפרסומי ייקלט בראשו והוא יהפוך ללקוח שלנו. האמת שזה לא דבר קל, אנשים רבים אינם מעוניינים בקריאת פליירים המחולקים ברחוב וגם אין להם סבלנות רבה לפליירים המחולקים בתיבות הדואר. הם רק מביטים לרגע קצר. בשביל הרגע הקצר הזה אנו עובדים – אנו צריכים להשתמש בכל האמצעים העיצוביים על מנת לתפוס את עיניו ותשומת ליבו של הלקוח הפוטנציאלי.
אנחנו לא רוצים להפסיד את הרגע הזה בגלל טעויות אשר הופכות את הפלייר לחסר תועלת. יש לחשוב על כל הפרטים כאשר מעצבים את הפלייר. אחד מהקולגות שלי מספר שלפני שהוא שולח פלייר לדפוס הוא מתייעץ עם אחד מעובדי הניקיון לראות אם המסר נקלט. כל אחד והטכניקות שלו אך המטרה היא תמיד זהה, לכידת תשומת ליבו של הלקוח הפוטנציאלי והמרתו ללקוח.
להלן כמה טעויות בהם אני נתקל לעתים, אלו טעויות שאולי נעשות בחוזר מודעות לנושא:
טעות ראשונה – צבעים.
יש לחשוב היטב על הצבעים של פליירים מעוצבים והאם הם משרתים את המטרה הפרסומית. ישנם צבעים שונים המשדרים לאנשים רגשות מסוימים וישנם שילובי צבעים שיוצרים אי נוחות ואפילו קושי להבין את הפלייר.הצבעים מתייחסים לצבעי ההדפס וגם לצבעי הדף עצמו. אנחנו רוצים צבעים אשר יסייעו לנו להעביר את המסר הפרסומי בצורה ברורה וקריאה.
טעות שנייה – טקסט ומידע
יש לשים לב למידע שאנו רוצים לכלול בפלייר ולהיזהר מעודף מידע. אנחנו לא יכולים לכלול את כל הפרטים בפלייר ברוב המקרים. יש לכלול טקסט ברור המכיל את המידע הקריטי וניתן להוסיף באותיות קצת יותר קטנות מידע משני בחשיבותו. נניח אני רוצה לפרסם מסעדה סינית, חשוב לי שהפלייר יגיד שזו מסעדה המגישה אוכל סיני ושהאנשים ידעו איפה המסעדה נמצאת, אם אני עורך מבצעים לרגל הפתיחה אז גם אפשר לציין זאת. תארו לכם שאני אפרסם את המסעדה ולא אציין שזו מסעדה סינית? אני עלול לקבל זרם של לקוחות של לקוחות שבכלל רוצים אוכל איטלקי, הם אולי יאכלו במסעדה אבל בסופו של דבר ירגישו מאוכזבים כי הם רצו אוכל איטלקי.
טעות שלישית – שימוש בתמונות
תמונות יכולות לעזור לקדם מכירות, אם לדוגמה אני מפרסם נעלים אז מתבקש שיופיעו תמונות המציגות את הנעלים שאני מוכר. התמונות הן דבר חשוב מאוד, הן מסייעות לנו להעביר בצורה ויזואלית את המסר הפרסומי. שימוש בתמונות הוא קצת יותר מורכב מפלייר טקסטואלי בלבד, תמונות דורשות עיצוב. בהרבה מהמקרים לא ניתן להשתמש בתמונה פשוט כמו שהיא, יש לעצב ולערוך. לעתים יש לחתוך את התמונה מתוך הרקע שלה ולהטמיא אותה בתוך עיצוב הפלאייר. תמונות שלא נערכו על ידי מעצב וסתם הודבקו לפלייר כמו שהן, בדרך כלל מכערות את הפלייר וגורמות לו להיראות כלא מקצועי.