איך קובעים עם פלייר מסוים הוא טוב או לא טוב? האם ישנם כלים ברורים לגבי העיצוב אשר הם אלו אשר יכתיבו מהו פלייר טוב ומהו פלייר לא טוב. אין חוקים ברורים אבל בהחלט אני יכול לתת לכם טיפים של עשה ואל תעשה. אך בסופו של דבר ניתן למדוד את הצלחתו של הפלייר באמצעות יחס ההמרה - מה שחשוב זה יחס ההמרה. אם הפלייר הביא לכם לקוחות אז הוא היה מוצלח וגם הפצתו הייתה מוצלחת. על דרך ההקצנה אתן לכם דוגמה של פלייר טוב שנכשל בגלל צורת ההפצה שלו – נניח והפלייר פרסם מזנון לארוחות צהריים באזור התעשייה של כפר סבא והמפיץ פליירים חילק אותו במרכז העיר לעוברים והשבים. יכול להיות שהפלייר היה הטוב ביותר שניתן לעצב אך בגלל שחילקו אותו במרכז העיר הוא לא עניין אף אחד שם, הוא לא רלוונטי עבורם.יחס ההמרה של פלייר כזה צפוי להיות נמוך.
הגדלת יחס ההמרה של הפלייר היא פונקציה של ההפצה ביחס עם עיצוב הפלייר. להלן כמה טיפים שיעזרו לכם להגדיל את יחס ההמרה של הפליירים, הן מבחינת העיצוב והן מבחינת ההפצה.
1. אתם שואפים שהפלייר יבלוט על פני האחרים, שימשוך תשומת לב. עליכם לבחור במאפיינים של עיצוב הפלאייר שישיגו מטרה זו.
2. קבלו החלטה על גודל הפלייר, ישנם מספר גדלים סטנדרטיים לפליירים, בדרך כלל A4 או A5.
3. בחרו את סוג הנייר, זה תלוי מאוד באופי העסק שאתם מפרסמים. יש ניירות צבעוניים בעלי איכות גבוהה כמו של מגזין וישנם ניירות פשוטים וזולים.
4. השתמשו בפונטים ברורים וקלים לקריאה. אני יודע כי ישנם פונטים באינספור סגנונות אך רובם מיותרים ואינם נוחים לקריאה. מוטב להשתמש בפונטים הבסיסיים ביותר.אתם לא רוצים לפרסם עסק שכתובתו תהיה בגופן לא קריא.
5. התאימו את מודל ההפצה של הפלייר לסוג העסק, אם זה עסק המעניין מגזר מסוים בציבור אז פרסמו אותו במקום בו יש סיכוי גדול יותר להיתקל במגזר זה (לדוגמה שירותי שמרטפות אפשר לפרסם בכניסה לגני הילדים). אם זה עסק הרלוונטי לאזור גיאוגראפי מסוים פרסמו אותו רק באזור הרלוונטי.
6. הימנעו מעודף מידע, יש לכלול רק את המידע הרלוונטי ואת הטייזר הפרסומי שימשוך את הלקוח. הלקוח הפוטנציאלי בדרך כלל מעיף מבט חטוף בפלייר ואם נעמיס אותו ביותר מידי מידע אני נחמיץ את המטרה.
7. הקדישו מחשבה למסר הפרסומי של הפלייר, במידת הצורך התייעצו עם קופירייטר.
אם תקדישו מחשבה לכל אחד מהשלבים ויש לכם קצת ידע בעיצוב אז תוכלו לעצב בעצמכם פליירים מנצחים ואחר לפנות לבית דפוס. אם לא, תמיד תוכלו להתייעץ בבית הדפוס ולבקש מהם עזרה בעיצוב הפלייר.