שיווק דיגיטלי, עולם שלם של אפשרויות
שיווק דיגיטלי, או בשמו השני שיווק באינטרנט הוא למעשה שימוש ברשת האינטרנט של עסקים שונים לצרכי שיווק ופרסום של שירותים ומוצרים. שיווק בעולם הדיגיטל יכול להתבצע בצורות שונות: · באנרים ופרסומות: בעלי עסקים יכולים לבחור ברשת הפרסום של גוגל על מנת לשלם על פרסום בצורה ממומנת, כאשר התשלום יגבה בעבור כל קליק אשר לוחץ המשתמש על המודעה.
נוסף על כך, יכולים בעלי החברות השונות לרכוש שטחי פרסום באתרים גדולים וכדאיים הקשורים לתחומם.· רשתות חברתיות: טוויטר, פייסבוק, אינסטגרם ועוד מאפשרים שירותי פרסום חינמיים או בתשלום באמצעות פתיחת דפי עסק, העלאת תמונות וסטטוסים, ויצירת קשר ישיר עם קהל הלקוחות.·
הקמת אתרי אינטרנט: חברות רבות בוחרות להקים אתר אינטרנט אשר מציג את שירותי החברה ואת המוצרים שלה. קידום האתר באמצעים שונים יחשוף אותו לקהל היעד, ויגדיל את כמות הלקוחות.
שיווק דיגיטלי, מגוון יתרונות
לשיווק באינטרנט מספר יתרונות על פני שיטות השיווק האחרות: · נגישות: ישנם מאות מיליוני גולשים ברחבי העולם אשר עושים שימוש ברשת האינטרנט על בסיס יומי. כל אחד מהם יכול להיות לקוח פוטנציאלי של העסק או החברה, והנגישות ללקוחות פוטנציאליים אלו היא קלה ופשוטה.· ספציפיות: בניגוד לפרסומת בטלוויזיה, מודעה בעיתון או שלט חוצות, אשר מציגים את המודעה לכל מי שצופה, שיווק באינטרנט מאפשר לעסק לפרסם עצמו רק ללקוחות ייעודיים.
לדוגמא: אם חברה אשר משווקת חליפות לגברים תפרסם עצמה בטלוויזיה, יחשפו לפרסומת גם נשים וילדים אשר אין להם עניין במוצר זה. באמצעות שיווק ברשת תוכל אותה החברה לכוון ישירות לגברים בוגרים, שהם קהל היעד.
שלבים בסיסיים בבניית תוכנית שיווק
שיווק דיגיטלי נעשה במספר שלבים: אפיון והגדרת קהל היעד אליו החברה מעוניינת לשווק. הגדרה של המטרות אותן מעוניינת החברה להשיג באמצעות הקמפיין. הגדרת התקציב העומד לרשות החברה, וחלוקה של התקציב בהתאם לפרמטרים השונים. ·הגדרת הכלים באמצעותם ייעשה שימוש במהלך הקמפיין. ·בחירת העמודים באתר של החברה אליהם יופנו הגולשים ממודעות וממקורות שונים ברחבי האינטרנט. · והגדרה מדויקת של הפרמטרים אשר ימדדו ויגדירו את הצלחת הקמפיין הפרסומי.